Nyt oikeesti....!

Tänne kipataan viestiketjut (tai niiden osat) jotka ovat lähteneet käsistä, ovat outoja tahi vähemmän kiinnostavia.
Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 04.11.2015 3:58

hirveähenri kirjoitti:Joutasko tämä ketju tuonne sodat osioon? Tässä on esitetty jo mielipiteitä puolin ja toisin.
Eipä Sodat ole oikea paikka tälle ketjulle, kun tässä ei varsinaisesti sodita vaan pysytään asiassa jota käsitellään eri näkökulmasta.

Roskis -osasto on ketjulle oikea paikka mutta olen nyt antanut tämän olla koska ketjun aktiivisuudesta päätellen asiasta kuitenkin halutaan keskustella. Ehkäpä antamalla ketjun rönsyillä vapaammin (mutta yllättävän hyvin ydinasiassa pysyen) saavat keskustelijat purkaa KK -loggauksista kokemaansa turhautumista. Toivon mukaan KK -loggaajat myös huomaavat, miten nämä loggaukset koetaan ja aina joku joukosta voi muuttaa tyyliä ja alkaa tuottamaan hieman pidempiä loggauksia.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
tsahkali
Viestit: 328
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ke 04.11.2015 10:49

Barbit kirjoitti:Äsken kartoitin muutamaa kätköä ja niiden kk loggauksia. Niitähän kirjoittelee niin memberit kuin premium-memberitkin.
Yhteistä oli se, että kk loggaajilla ei ollut omia kätköjä.
Jäi äsken kysymättä, että meinaatko kätkön teon jotenkin sivistävän ihmistä? Ennemmin olen sitä mieltä, että ensin pitäisi sivistää, jotta ymmärtäisi ja jaksaisi myös huoltaa lapsukaisensa.

Avatar
Barbit
Viestit: 185
Liittynyt: To 12.12.2013 9:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Barbit » Ke 04.11.2015 12:29

tsahkali kirjoitti: meinaatko kätkön teon jotenkin sivistävän ihmistä?
Kyllä se sivistää :D. Kun on oma kätkö niin tietää miten prosessi kulkee, eli loggaukset kolahtaa omaan postilaatikkoon. Ja varmaankin suurin osa kätköjen tekijöistä lukee jokaisen loggauksen. Se on sitten eri asia miten kunkin persoona kokee pelkän KK:n.
Voisi kuvitella, että itse alkaa kirjoitella sellaisia loggauksia mitä myös itse haluaisi lukea omilta kätköiltään.

Taas hieman sivuraiteelle, KK:ssa on hyvää se, että se on neutraali ilmaus. Itse monasti luen vanhempia logeja varsinkin jos purkkeja ei ala löytymään. Monasti niistä saakin apuja, joskus tosin jotkut logit vievät vielä enemmän harhaan. Tuollaiset loggaukset ei ilmeisesti haittaa/ärsytä ketään.

kukkeli11
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 19.09.2014 20:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja kukkeli11 » Ke 04.11.2015 16:20

Barbit kirjoitti: joskus tosin jotkut logit vievät vielä enemmän harhaan.
Eipähän ainakaan spoilaa :lol: :lol: :lol:

Zergei
Viestit: 439
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ma 07.12.2015 23:09

Mie oon just tämän tähden pyrkinyt loggaamaan löytöni vasta kotosalla, kun on aikaa sekä näppis joiden kanssa skriivailla novelleja (joita varmasti kätköttäjät suurella mielenkiinnolla lukevat... köh, köh).

Toisaalta kun piilotin ekan kätköni niin FTF-vastaus siihen oli KK. Mutta sitten kun tarkastin seuraavana päivänä niin löytäjä oli kuitenkin editoinut logia ja siinähän oli hauska tarina. Voi olla että jos ihmiset käyttää tätä strategiaa, että tienpäällä tehdään pikaloggaus kännykällä ja sitten vasta himassa kirjoitellaan enemmälti, niin siitä voi kätkijälle jäädä se mielikuva että sieltä tulee pelkkiä KK-viestejä ellei jälkikäteen tarkista onko viestejä editoitu.

Ja sitten tiedän että on ihmisiä joita vain tavattomasti vaivaannuttaa se kuvausten kirjoittaminen. Se heille suotakoon..?

mihaa
Viestit: 8
Liittynyt: La 14.11.2015 15:07

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja mihaa » Ma 08.08.2016 19:14

Niin. Sitten on niitä harrastajia jotka EI loggaa DNF:ää ja sen vuoksi jästitty kätkö on DNF myös seuraavalle. Mikä hitto siinä on ettei voi myöntää olevansa löytämättä, reilusti yli 5000 kätköä löytyneetkin sortuvat tähän. "Löytyi vasta kolmannella kerralla"

pahi
Viestit: 3
Liittynyt: To 03.11.2011 23:31

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja pahi » To 11.08.2016 0:17

Älkää nyt hyvät kanssa kätköilijät ottako tätä hyvää ja hauskaa harrastusta niin helvetin tosissaan :D !! Näyttää siltä et joillekkin tämä harrastus on elämääkin isompi juttu ja se elämä romahtaa jos lokkauksiin ei kirjoiteta Päätalon kokoista romaania. Nautitaan siitä et saadaan liikuntaa ja esitellään muille kätköilijöille uusia nähtävyyksiä eikä tehdä tästä liian vakavaa. :P

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 418
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Pe 12.08.2016 10:42

Zergei kirjoitti: Toisaalta kun piilotin ekan kätköni niin FTF-vastaus siihen oli KK. Mutta sitten kun tarkastin seuraavana päivänä niin löytäjä oli kuitenkin editoinut logia ja siinähän oli hauska tarina. Voi olla että jos ihmiset käyttää tätä strategiaa, että tienpäällä tehdään pikaloggaus kännykällä ja sitten vasta himassa kirjoitellaan enemmälti, niin siitä voi kätkijälle jäädä se mielikuva että sieltä tulee pelkkiä KK-viestejä ellei jälkikäteen tarkista onko viestejä editoitu.
Yleensä kyllä kannattaa vaivautua kirjoittamaan, että juttua tulee myöhemmin lisää. Ilman mitään lupausta login muutoksesta olen lisäillyt jälkikäteen kuvia.
Kuva

Avatar
nieppi
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 27.07.2011 22:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja nieppi » Pe 12.08.2016 17:03

Jos haluatte et teille kirjoitellaan runoja ja romaaneja ni pitäisköhä teijän ryhtyä kustantajiks.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 12.08.2016 17:44

nieppi kirjoitti:Jos haluatte et teille kirjoitellaan runoja ja romaaneja ni pitäisköhä teijän ryhtyä kustantajiks.
No ei nyt mitään runoja tai romaaneja tarvitse kirjoittaa mutta jos nyt pari lausetta sentään jaksaisi?

Pelkkä KK (ja myös aukikirjoitettuna pelkkä Kiitos Kätköstä) kertoo että kävijä pitää kätköä niin mitättömänä ettei siitä ole mitään sanomista. Käytännössä siis arkistointikehoitus.

Koivula5
Viestit: 124
Liittynyt: Ti 11.05.2010 14:34

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Koivula5 » Pe 12.08.2016 18:18

finnranger kirjoitti:Pelkkä KK (ja myös aukikirjoitettuna pelkkä Kiitos Kätköstä) kertoo että kävijä pitää kätköä niin mitättömänä ettei siitä ole mitään sanomista. Käytännössä siis arkistointikehoitus.
Höpö höpö.

Neofytos
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 09.03.2007 15:39

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Neofytos » Pe 12.08.2016 18:30

Näkee että täällä puhuu kk:n puolesta sellaiset jotka eivät itse kätköjä edes omista tai viitsi tehdä. Minulle riittäisi että loggaa viitsisi edes kokonaisen lauseen kirjoitaa ilman lyhentämistä. Esim. Kiitos kätköstä. tai Kakka kätkö. Mitään romaaneita tai edes novellia täällä ei kukaan ole pyytänyt. Nykyää autologgaukseekin saa kirjoitettua useita kirjaimia jopa sanoja. :D

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 12.08.2016 18:31

Koivula5 kirjoitti:
finnranger kirjoitti:Pelkkä KK (ja myös aukikirjoitettuna pelkkä Kiitos Kätköstä) kertoo että kävijä pitää kätköä niin mitättömänä ettei siitä ole mitään sanomista. Käytännössä siis arkistointikehoitus.
Höpö höpö.
Niinkö? Miksi sitten ei kirjoiteta asiallisia loggauksia? Ei viitsi vaivautua?

Muissa keskusteluissa pari KK-kätköilijää on nimenomaan perustellut pelkkää KK-loggausta sillä että jostain kätköstä ei vain ole yhtään mitään sanomista.

Neofytos
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 09.03.2007 15:39

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Neofytos » Pe 12.08.2016 18:36

Erikseen on sitten power trailit joista ei kyllä yleensä mitään sanomista voi edes kuvitella. Nehän ovat käytännössä vain lukuja löytötilastoissa.

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Lauja » Pe 12.08.2016 19:03

Olen niin aloitteleva kätköttäjä, että en ole ymmärtänyt pahastua KK-lokkauksista. Minusta on niin mukavaa, kun joku viitsi kätköni etsiä ja erityisesti ilahduttaa, jos joku viitsii kirjoittaa jotain muutakin. Mutta en vedä hernettä nekkuliin KK-lokkauksesta.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 12.08.2016 19:27

Lauja kirjoitti:Olen niin aloitteleva kätköttäjä, että en ole ymmärtänyt pahastua KK-lokkauksista.
Ei niistä tarvitsekaan pahastua. Mutta pitää ymmärtää että monet pahastuvat ja että ne ovat hyvien kätköilytapojen vastaisia.

Hyvistä kätköilytavoista englanniksi: https://www.geocaching.com/blog/2014/02 ... ette-tips/

Avatar
Kekkiss
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Pe 12.08.2016 19:58

Mieluummin kuitenkin Kiitos kätköstä, tai vaikka sitten se KK, kuin pitkä copypaste. Eipä niissä copypaste lokkauksissakaan usein itse löydöstä montaa sanaa ole, jos yhtäkään. Ymmärtääkseni copypaste lokkauksella koitetaan vain pitää lokkausten pituus tilastossa pidempänä. Megareissun jälkeen tässä vielä mietiskelen kuinka lokkaan omat löytöni, kun tuli vähän ahnehdittua reissussa. Yleensä koitan lokkaukseen ainakin vähän jotain keksiä, mutta kun tässä ei ihan heti ehdi lokata, niin joistain kätköistä ei kovin kummoista muistijälkeä enää muutaman viikon jälkeen ole.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 12.08.2016 20:25

Kekkiss kirjoitti:Mieluummin kuitenkin Kiitos kätköstä, tai vaikka sitten se KK, kuin pitkä copypaste.
Totta, pitkä copypaste on vielä huonompi vaihtoehto kuin pelkkä KK.

Muistiongelmiin auttaa kun laittaa muutaman avainsanan muistiin joka kätköltä. Tai ottaa valokuvan.

Kaapo70
Viestit: 73
Liittynyt: La 21.08.2010 19:47

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Kaapo70 » Pe 12.08.2016 20:31

Aivan sama!!!!
-Maailma on erillainen geokätköilijän silmin-

tktiki
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 29.06.2016 17:21

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja tktiki » La 13.08.2016 10:52

Jos on paljon samalla kätköllä kätköilijöitä käynyt niin eiköhän kaikki oleellinen sijainnista yms. ole jo kommentoitu, mutta kiinnostaako toisia toisten
tarinat missä on käynyt syömässä ja minne on menossa yöpymään :roll: on sitten toinen juttu, toki näitäkin lukee huvikseen jos aikaa on...
Itse yritän kyllä keksiä muutakin juttua kuin sen pelkän kk:n.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Roskis”