Nyt oikeesti....!

Tänne kipataan viestiketjut (tai niiden osat) jotka ovat lähteneet käsistä, ovat outoja tahi vähemmän kiinnostavia.
JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja JPardain » Pe 19.08.2016 22:44

Aika makeesti lähtee eka linkki...run time error -lokkaus, harvinaisempi tapaus. Toinen onkin jo pelkkää rautaa, vaikka eihän se tottumattomalle avaudu.
Jospa Jan-Aliisa (joka kuluu siis itsekin vakiopalstalaisiin), ei itse kertaisi vanhoja juttuja. Esimerkithän on jo annettu pitkistä ja lyhyistä lokkauksista ajat sitten. Myös asiayhteydet kannattaa opetella. Logiikkaa oppii harjoittelemalla, ironiaa kokeilemalla ja jankuttaminenkin kyllä pikku hiljaa varmaan irtoaa.

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Black_Island » La 20.08.2016 1:11

KK = kiitos kätköstä

Mutta paljon mukavampi on lukea ihan suomeksi "kiitos kätköstä". Jos on vielä jotain lisää sanottavaa, niin aina vaan paranee.

Ymmärrän, että joillekin (esimerkiksi lapsilleni) tämä on "vain satunnainen harrastus", jolloin kätköön ei sen enempää kirjailla. Kunhan löytyi, niin se on se juttu. Olen koittanut ohjeistaa, että kaksi lausetta riittää: jotain kätkökokemuksesta ja lisäksi kiitokset. Jos ei muuta, niin ainakin kiitokset ja mieluummin selväkielellä.

Joillekin (= minulle ja monelle muullekin) tämä on isompi juttu ja haluaisi muistaa jokaisen löytämänsä kätkön ja koittaa kirjoittaa niin, että sen muistaisi. Treilikätköille ei sanottavaa yleensä ole, mutta yksittäisiin kätköihin löytyy kyllä se lause tai pari ihan luonnostaan.

Jotta "löysin huonon lokin"-etsijä Jan-Aliisan ei nyt tarvitsisi kaivella koko yötä, niin kerron heti, että lyhyin loggaukseni on "Naps ja kops, KK". Se meni kätköön Naps ja Kops! sen jälkeen, kun olin tehnyt siitä denarin.

Treilien kohdalla persoonallinen kätkökohtainen loggaus on lähes mahdotonta ja niihin meneekin useimmiten copy-paste. Tosin uskon, että treilien tekijätkään eivät oleta kävijöiden kirjaavan kätköjä persoonallisesti.

Että joo - varmaan jankutan, mutta mielestäni jonkinlainen kertomus siitä, miksi kätkölle eksyi on aina parempi kuin pelkkä . (piste) tai KK. Jos ei kätkön tekijän, niin sitten vaikka ihan itsensä takia? On muuten todella mielenkiintoista lukea, että missä ja millaisissa fiiliksissä on ollut jossain vaikkapa viisi vuotta sitten.

Ja mitä tulee noihin annettuihin "huonoihin esimerkkeihin", niin niissä missään ei ollut mitään huonoa. En tiedä, mitä Jan-Aliisa ajoi takaa. Kaikkiin kätköihin ei keksi sen enempää sanottavaa ja silloin lyhyempikin loggaus riittää. Miksi pitäisi väkisin keksiä? Ei tietenkään pidä. Lyhyt loggaus ei mitenkään ole sen väheksyvämpi kuin pidempikään, jos muistetaan kiittää.

Ja vielä aiheeseen liittyen tai siihen liittymättä: ruokapöydästä noustessa meillä on minimivaatimus "kiitos". Mutta jos joku joskus sanoo "kiitos ruuasta, äiti. Oli tosi hyvää!" niin arvatkaapa vaan, kumpi tuntuu paremmalta? Ihan sama se on kätkön tekijänkin kannalta lukea se muutama sana lisää.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ti 07.05.2019 16:59

itse en pidä kyseiestä lokkausesta. toki kirjoitan itsekin joskus niin mutta sillin vain jos on petti uusen oksalla

omissa pulmaatikoissa tunnistaa yleensä sen hajonneen tästä:
''kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk''
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Roskis”