Mysteereiden vinkin pyytäjille

Tänne kipataan viestiketjut (tai niiden osat) jotka ovat lähteneet käsistä, ovat outoja tahi vähemmän kiinnostavia.
Vernon S
Viestit: 1
Liittynyt: To 11.12.2014 8:08

Mysteereiden vinkin pyytäjille

Viesti Kirjoittaja Vernon S » Pe 12.12.2014 11:54

Täs on nyt "pakko" avautua kun viimeaikoina ja aiemminkin olen saanut useita pyyntöjä saada jotain vinkkiä mysteereihini. Niin oisko liikaa pyydetty et kun olen vinkkiä antanut niin sais edes jonkinlaisen kuittauksen asiasta. Useisiin mysteereihini en osaa itekkään suoraan antaa apuja vaan joudun itekkin niitä tutkailemaan. Sitten ei enää kyselijästä mitään kuulukkaan, ei edes kiittämään vaivauduta. Kohta on turha vinkkejä minulta kysellä

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mysteereiden vinkin pyytäjille

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 12.12.2014 14:24

Vernon S kirjoitti:Täs on nyt "pakko" avautua kun viimeaikoina ja aiemminkin olen saanut useita pyyntöjä saada jotain vinkkiä mysteereihini. Niin oisko liikaa pyydetty et kun olen vinkkiä antanut niin sais edes jonkinlaisen kuittauksen asiasta. Useisiin mysteereihini en osaa itekkään suoraan antaa apuja vaan joudun itekkin niitä tutkailemaan. Sitten ei enää kyselijästä mitään kuulukkaan, ei edes kiittämään vaivauduta. Kohta on turha vinkkejä minulta kysellä
Samaa mieltä. Vähin mitä voisi tehdä on hakea kätkö ja loggauksessa kertoa ystävällisen omistajan vinkistä.

Toinen juttu, mikä saattaa aiheuttaa totaalisen vaikenemisen: avun pyytäjä ei ole ruksannut "I want to send my email address along with this message." -kohtaa. Keskustelun käyminen GC.comin kautta on ikävän hankalaa.
-stebu

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Mysteereiden vinkin pyytäjille

Viesti Kirjoittaja sikajack » Pe 12.12.2014 16:07

stebu kirjoitti:Toinen juttu, mikä saattaa aiheuttaa totaalisen vaikenemisen: avun pyytäjä ei ole ruksannut "I want to send my email address along with this message." -kohtaa. Keskustelun käyminen GC.comin kautta on ikävän hankalaa.
Jos en vallan väärin muista, niin kohta on oletusarvoisesti ruksitettuna, eli kysymys ei edes ole avunpyytäjän huolimattomuudesta, vaan tietoisesta valinnasta olla ilmoittamatta osoitettaan. Minä pääsääntöisesti vastaan kaikkiin avunpyyntöihin, mutta *EN* mene gc.comista etsimään asianomaisen profiilia vain saadakseni lähettää viestin sen kautta. Jos tietoisen valinnan perusteella vastausosoitteena on "noreply@geocaching.com", sinne vastaus myös menee. Ja jos joku nyt nillittää, ettei tahdo paljastaa oikeaa henkilöllisyyttään, sanon: ***unko takia on pakko käyttää sellaista osoitetta josta oikea nimi selviää! Maailmassa on lukuisia ilmaisia sähköpostipalveluita, joissa voi luoda itselleen haluamansa sähköpostiosoitteen. Minä en loukkaannu yhtään, jos osoite on muotoa "käyttäjän_gc.com_nimimerkki@jotakin.jossakin".
//geonovice sikajack

vipema
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 11.09.2007 22:15
Paikkakunta: Turku

Re: Mysteereiden vinkin pyytäjille

Viesti Kirjoittaja vipema » Pe 12.12.2014 17:26

sikajack kirjoitti: Jos en vallan väärin muista, niin kohta on oletusarvoisesti ruksitettuna, eli kysymys ei edes ole avunpyytäjän huolimattomuudesta, vaan tietoisesta valinnasta olla ilmoittamatta osoitettaan.
Paitsi, että ei se ihan pomminvarma systeemi ole tuokaan (ylläri). Meillä on aina rasti ruudussa, että haluamme lähettää sähköpostiosoitteemme viestin mukana. No, varsinkin viime aikoina on ollut ihan sattumankauppaa meneekö osoite mukana vai pelkkä noreply. Itse olemme oppineet jo monen ties minne menneen spostin jälkeen katsomaan lähettäjän osoitekentän ja olemme kyllä profiilin kautta vastanneet, saadussa spostissa on kuitenkin linkki lähettäjän profiiliin. Tosin juuri eilen fiksu kollega oli linkannut sähköpostiosoitteensa myös suoraan viestiin (sen tavan otamme tästä eteenpäin myös omaan käyttöön)

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Mysteereiden vinkin pyytäjille

Viesti Kirjoittaja sikajack » Pe 12.12.2014 18:19

vipema kirjoitti:No, varsinkin viime aikoina on ollut ihan sattumankauppaa meneekö osoite mukana vai pelkkä noreply.
Whatever. Vastaan saamiini sähköposteihin käyttämälläni sähköpostiohjelmalla (Eudora) ja viestit menevät sinne, minne lähettäjän osoite tai reply-to osoittavat. Vihjepyynnön lähettäjä kärsiköön vahingon jos viesti ei tavoita häntä. Järjestäisi asiat niin, että minulla on vastauskelpoinen osoite. Minä en edelleenkään suostu näkemään vähäisintäkään vaivaa asian vuoksi.
//geonovice sikajack

Avatar
kimppikoo
Viestit: 133
Liittynyt: Su 10.10.2010 20:59

Re: Mysteereiden vinkin pyytäjille

Viesti Kirjoittaja kimppikoo » La 13.12.2014 1:49

sikajack kirjoitti:Whatever. Vastaan saamiini sähköposteihin käyttämälläni sähköpostiohjelmalla (Eudora) ja viestit menevät sinne, minne lähettäjän osoite tai reply-to osoittavat. Vihjepyynnön lähettäjä kärsiköön vahingon jos viesti ei tavoita häntä. Järjestäisi asiat niin, että minulla on vastauskelpoinen osoite. Minä en edelleenkään suostu näkemään vähäisintäkään vaivaa asian vuoksi.
Näet siis vaivaa kuitenkin tehdä mysteerin ja kirjoittaa kysyjälle vastauksen. Kuitenkin kun vastaat viestiin, näet että lähettäjä on no-reply -osoite geocaching.comista niin silti jaksat kirjoittaa vastauksen tietäen, että se ei tavoita kysyjää :shock: :roll: :?:
Eikö se nyt olisi helpointa jättää vastaamatta kuin käydä kysyjän profiilin kautta laittamassa vastaus vinkkipyyntöön? Kaikki kätköilijäthän eivät ole välttämättä kovinkaan perehtyneitä tietotekniikkaan tahi geocaching.comin toimintaan yksityiskohtaisesti. Onko kyseessä hiljaisen miehen protesti, vähän samaan tyyliin kuin itse aikanaan tv-lupaa maksaessani kirjoitin viestikenttään rumia terveisiä? Vaikka tiesin hyvin, että eihän ne kuitenkaan minnekään perille mene kun maksu käsitellään viitenumeron ja summan perusteella.
No siis missä se purkki nyt voi olla????

Lukittu

Palaa sivulle “Roskis”