Mega ja kätkölokivihkot

andymckoira
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 02.01.2012 12:17

Mega ja kätkölokivihkot

Viesti Kirjoittaja andymckoira » Ke 16.07.2014 15:02

Olisi mielenkiintoista kuulla Jämsän seudun kätköjen omistajien tunnelmia menneestä Megasta. Pitikö juosta purkilta toiselle toimittamassa lokivihkoja? Tukkeutuiko sähköpostit? Mihin kuntoon purkit jäivät satojen lokkaajien jäljiltä? Kiitos kaunis kaikille kätköntekijöille seudulla ja lähiympäristössä! Monella purkilla oli vielä tunnelmaa sunnuntaina iltapäivälläkin :D

jomadaFIN
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 22.04.2013 12:50
Paikkakunta: Turku

Re: Mega ja kätkölokivihkot

Viesti Kirjoittaja jomadaFIN » Ke 16.07.2014 21:07

No kyllä itsellä on ainakin ollut sähköposti aivan tukossa, vaikken omista kuin kaksi kätköä Himoksella ja yhden (nyt kaksi) siinä lähellä. Annoin lokien pursuta täyteen ihan rauhassa ja kävin vasta myöhään sunnuntai-iltana huoltoreissulla. Eihän hullukaan noita loggauksia ala tarkastamaan, vanhat lokit lukuisine lisälappuineen lensivät suoraan roskiin. :D

Eeroos
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 27.12.2011 23:01

Re: Mega ja kätkölokivihkot

Viesti Kirjoittaja Eeroos » Ke 16.07.2014 23:48

andymckoira kirjoitti:Olisi mielenkiintoista kuulla Jämsän seudun kätköjen omistajien tunnelmia menneestä Megasta. Pitikö juosta purkilta toiselle toimittamassa lokivihkoja? Tukkeutuiko sähköpostit? Mihin kuntoon purkit jäivät satojen lokkaajien jäljiltä? Kiitos kaunis kaikille kätköntekijöille seudulla ja lähiympäristössä! Monella purkilla oli vielä tunnelmaa sunnuntaina iltapäivälläkin :D
Minä olen erittäin tyytyväinen Megan tuomasta ruuhkasta omilla purkeilla minkä seurauksena kätkölokkauksia on sähköpostiin saapunut yli 2100 viestiä ja vieläkin niitä tippuu lisää, tänäänkin on tullut 30 lokkausviestiä Megapäiviltä. Edelliset lukemat ovat 20.7. klo 22:30 päivitetty.
Ne ei paljon tilaa vaadi kun yhden lokkauksen koko on vain 2 k. :wink:
Laitoin ne omaan kansioon niin siitä pystyy määrän kontrolloimaan, tosin muutama torstain lokkaus meni roskiin. :(

Sähköpostista ei tarvi lokeja lukea kun kätkösivulta se on helpompaa ja sieltä saa editoinnitkin luettua mitkä on jälkeenpäin lokkaukseen lisätty.
Lokivihkoista en ole puumerkkejä tarkastanut kun ei tämä niin totista touhua ole. :)
Jos joku haluaa itseään pettää lokkaamalla käynnin nettiin ilman purkilla käyntiä niin minun puolesta hän saa sen tehdä, yks hailee minulle. :roll:

Himoksen purkkeihini lisäsin ennen viikonloppua isot lokiliuskat mihin mahtuu useampi sata nimeä.
Himos, Huipulla tuulee loki kuulemma tuli täyteen mutta sinne oli lisätty paperia, itse en vielä ole sillä purkilla käynyt.
Muut tarkastamani purkit ovat ainakin kunnossa.

(Tämän viestin kirjoittamisen jälkeen olen käynyt tarkastamassa pari purkkia ja kunnossa olivat, lokivihkossakin oli tilaa eli saamani tieto ei pitänyt paikkaansa. Purkit ovat sijoitettu siten että geoeroosiota ei etsinnästä tule) :?

Kiitos vielä kerran Megan järjestäjille ja mukana olleille kätköilijöille, kiva olla suosittu.
Tässä vielä linkki Mega kiitokseen sieltä ilmenee viikonlopun suosituimmat purkkini: http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... 66587#last :D
Viimeksi muokannut Eeroos, Su 20.07.2014 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

santtu
Viestit: 170
Liittynyt: To 21.06.2007 18:44

Re: Mega ja kätkölokivihkot

Viesti Kirjoittaja santtu » Pe 18.07.2014 19:57

Ei pystynyt muilta talkoilta osallistumaan. Ennakkoajatuksena oli hyllyttää ainakin joku invaasion kohteeksi joutuva, mutta jäi sitten- turhaa olisi ollutkin.
Lokkausviestejä tuli ruutu punaisena keskittyen helppoihin (GC10BFF) ... Kaikki postit on luettu - myös tyhmät "KK:t".
Nimimerkistä poikkeavat kuittaukset saavat olla, vaikka ovatkin "sääntöjen" vastaisia - sarjatyötä, yksi lokkaa ja muut istuvat autossa.
Kätkön omistaja arvostaa kovasti, jos edes joku laittaa tilannetietoa kätkön tilanteesta ja osoittaa muutenkin kiinnostusta kätkön aiheeseen.
Parhaille lokkaajille laitoinkin kiitoksia.
Pitäisikö kehittää lyhenne TFTC:n ja TNLN:n (joita näitäkään ei enää juuri käytetä) lisäksi tyyliin GCOK (kätköllä kaikki OK).
Alueen luontokätköt ja muuten parhaat (ei omat vaan tyyliin "Spirit world", GC4QZN8) saivat varsin vähän lokkauksia - harmi.
Niissä mysteereissä, joissa oli hakuja, oli ilmeisesti aika paljon peesausta ilman aitoa ratkaisemista - ihan sama.
Kysyttynä vastattu.

Kajsa70
Viestit: 145
Liittynyt: Ke 13.07.2011 12:37

Re: Mega ja kätkölokivihkot

Viesti Kirjoittaja Kajsa70 » Pe 18.07.2014 21:01

Omista kätköistäni eniten loggauksia keräsivät perinteiset tradit sekä mysset taajama-alueella sekä ison tien varressa.
Myös alueen ainoat Wherigot, jotka ovat allekirjoittaneet tekemiä, keräsivät paljon hakijoita.
Oikeastaan olen tyytyväinen, ettei Indy-sarjani ja santun mainitsema Spirit World keränneet ensimmäistäkään löytöä, koska pelkäsin totaalista geoeroosiota ison hakijajoukon takia. Etenkin jälkimmäinen, joka sijaitsee aivan älyttömän upeassa maastossa. En tiedä saanko lokaa niskaani kommenttini takia, jos sanon, että nämä kätköt on tehty niille, joille ei ole tärkeintä määrä vaan se, että jaksaa käyttää aikaa löytääkseen jotain hieman erilaista. Taisi joku jossain lokissa valitella jo Wherigo-Jalmarinkin pituutta, vaikka kuvauksessa kerrotaan matkan olevan parisen kilometriä... :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “MEGA 2014 - Amazing Geocaching”