Oregon 600 koeponnistus

Kiven alla Club Garmin -asiaa
cliqS
Viestit: 44
Liittynyt: To 05.12.2013 9:14

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja cliqS » Su 26.01.2014 13:46

Näin luultavasti, mutta en ole varma asiasta joten kannattaa varmistaa asiaa. Mulle multit hävisi näkyvistä kun ne oli disabloituna filttereissä varmaankin tahattomasta hipaisusta johtuen.

Jos ei sillä korjaannu niin lähetä vaikka gpx mulle ja kerro hukassa olevan kätkön nimi niin voin katsoa toimiiko mulla...

Sent from my HTC One using Tapatalk

ixuspb
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 10.12.2012 17:28

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja ixuspb » Su 26.01.2014 16:21

cliqS kirjoitti:Näin luultavasti, mutta en ole varma asiasta joten kannattaa varmistaa asiaa. Mulle multit hävisi näkyvistä kun ne oli disabloituna filttereissä varmaankin tahattomasta hipaisusta johtuen.

Jos ei sillä korjaannu niin lähetä vaikka gpx mulle ja kerro hukassa olevan kätkön nimi niin voin katsoa toimiiko mulla...

Sent from my HTC One using Tapatalk
No niin löytyihän se vika sieltä. eli niinkuin varmaan tarkoititkin niin siisä geocache ikkunassa on se oikealla ylhäällä oleva ikoni.
Enpä tajunnut tuosta katsoa , sieltähän se filtteri oli mennyt päälle vahingossa. sen kun palautin oletusasetuksille niin jopas taas kätköt löytyi.

kiitos avusta.

Avatar
white_water
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 19.10.2009 22:08

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja white_water » Ma 03.02.2014 9:28

Heip,

Näyttää uutta firmistä olevan taas tarjolla. Tosin kommenttien perusteella taitaa jäähä samanlaiseks lyhkäseks lennoks ku 3.2.
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Firmware
Jokohan kohta ruppeis ........ :) Tätä nykystähän voi jo suositela kaverin kaverille, pienellä varauksella.

w_w

Avatar
white_water
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 19.10.2009 22:08

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja white_water » Ti 04.02.2014 8:43

Huomenta,

Juu ei vaiskaan tullu uutta firmistä. Ne vetäs sen pois jakelusta. Se on kyllä hyvä että, ne testaa nuo vehkeet kunnolla ennen asiakkaalle toimittamista!
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Firmware

w_w

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 418
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ke 05.02.2014 19:19

white_water kirjoitti: Se on kyllä hyvä että, ne testaa nuo vehkeet kunnolla ennen asiakkaalle toimittamista!
Toimii kuin Sotshin vessa!
Kuva

keijoran
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 06.01.2010 14:04

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja keijoran » Pe 14.02.2014 7:10

Taas olisi uusi firmisversio tarjolla.
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Firmware
Mä katsoin jo sieltä!

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 418
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » La 15.02.2014 16:03

keijoran kirjoitti:Taas olisi uusi firmisversio tarjolla.
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Firmware
Oregonin taattu laatu kuitenkin pysyy samana. Minä ajattelin hommata sellaisen nauhan sen battery-packin alle, että sen saa vedettyä helposti pois. Kaiken muun olen Garminin kanssa valmis kestämään, mutta en laitteen jäätymistä tai kätkökuvauksen jäätymistä. Onko liikaa pyydetty, ilmeisesti on.
Kuva

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja Forestress » To 20.02.2014 20:36

No niin, käytössä on ollut jonkin aikaa 3.7 650:ssä. Hieman riipii, kun reittipisteiden haku ei toimi lainkaan, vaan "tulossivu" on pelkkää lumisadetta (näyttö menee ihan sutuksi). Sorttaukset näkyvät kuitenkin oikein. Toinen verenpainetta nostattava ilmiö on vuodenvaihteen jälkeen ollut se, että patteripaketti on käytännössä sanonut sopimuksensa irti. Se ei enää lataudu kunnolla. Palkki ei enää vieri ja ajoittain hieman kertyvä lataus kuluu loppuun alta aikayksikön. Niin sitä mentiin samaan kuin ennenkin ja "irtoakkujen" rumba jatkuu. Onko muilla ollut samoja oireita akun ja reittipisteiden kanssa vai onko kyse maanantaikappaleesta?

Sekin olisi hienoa, että osaisi asettaa nuo kartan zoomaustasot oikeille asetuksille, että mm. vesireitit eivät olisi ylikorostuneina kauas zoomatessa ja tarvittavat karttatiedot näkyisivät asianmukaisesti oikeilla "etäisyyksillä". Joten voisi sitä kehittää käyttäjääkin eikä vain kapulaa.
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja wesbridge » To 20.02.2014 20:47

Forestress kirjoitti:Toinen verenpainetta nostattava ilmiö on vuodenvaihteen jälkeen ollut se, että patteripaketti on käytännössä sanonut sopimuksensa irti. Se ei enää lataudu kunnolla. Palkki ei enää vieri ja ajoittain hieman kertyvä lataus kuluu loppuun alta aikayksikön. Niin sitä mentiin samaan kuin ennenkin ja "irtoakkujen" rumba jatkuu. Onko muilla ollut samoja oireita akun ja reittipisteiden kanssa vai onko kyse maanantaikappaleesta?
Samat kokemukset akkujen osalta on minullakin, heivasin ne käytöstä vuodenvaihteen aikoihin. Kokeilin ladata niitä myös erillisellä laturilla (Powerex MH-C9000), ja ilmeisesti toinen niistä on sökö, koska laturi ilmoittaa heti kättelyssä "High", enkä saanut sitä heräteltyä enää toimintaan. Eli ilmeisesti kyse on useammasta kuin yhdestä maanantaikappaleesta.
-- wesbridge

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 418
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » To 20.02.2014 22:58

Hm, minulla kun sen pistää tökkeliin, kestää aikansa, ennen kuin se äkkää, että ei oo satelliitteja. Sen jälkeen pitää vastata "ei" ja vasta sen jälkeen se rupeaa lataamaan akkuja.
Kuva

Avatar
white_water
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 19.10.2009 22:08

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja white_water » Pe 21.02.2014 6:55

Onhan Forestress huomannu että, tuo 3.7 firmis vejettiin pois jakelusta muutaman päivän jälkeen? Nyt on jakelussa 3.8. Ihmettelen kyllä tuota että 3.8 on vieläkin jaossa vaikka raportit toimivuudesta on mitä on. Ite en oo uskaltanu päivittää 3.6 firmiksen jälkeen.

Itellä ei oo akkupakettia käytössä, vaan meen irtoakuilla. Kätevähän tuo paketti ois patteriresettiä tehessä mutta mennään nyt näin.
Onko muut huomannu että, akut tyhjenee vaikka vekotin on sammutettuna? Itellä on muutaman kerran käyny silleen että, reissun jälkeen oon vaihtanu täydet akut koneeseen ja kepsi on ollut käyttämättä viikon. Sit ku täräyttää koneen käyntiin on virtapalki puolessa? Sit ku vaihtaa täydet akut samasta "latauserästä", purkautuneiden kanssa, nii virtaa on ihan niin ku pittääkin.

T: w_w

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja Forestress » Pe 21.02.2014 10:21

white_water kirjoitti:Onhan Forestress huomannu että, tuo 3.7 firmis vejettiin pois jakelusta muutaman päivän jälkeen? Nyt on jakelussa 3.8. Ihmettelen kyllä tuota että 3.8 on vieläkin jaossa vaikka raportit toimivuudesta on mitä on. Ite en oo uskaltanu päivittää 3.6 firmiksen jälkeen.
No, en ollut huomannut. Hyvä, että joku on. Täytyykin vaihtaa 3.8:aan, kun ei liene enää paluuta tuohon 3.6:seen.

Itse en ole huomannut tuota akkujen tyhjenemistä, kun laite ei ole päällä. Itsellä ei tule laitettua laitteeseen reissujen jälkeen tuoreita akkuja, vaan toimenpide tulee tehtyä vasta, kun on lähdössä matkaan. Sittenhän tuota ongelmaa ei synny...
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 21.02.2014 10:33

Forestress kirjoitti:Täytyykin vaihtaa 3.8:aan, kun ei liene enää paluuta tuohon 3.6:seen.
Katso http://garminoregon6xx.wikispaces.com/F ... x-Firmware History-3.60, käsittääkseni tuolla on vanhatkin versiot. Ne täytyy tosin päivittää muuten kuin webupdaterilla.

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja MikaS » Pe 21.02.2014 12:44

Joo oli aikamoinen ohjelma do tarotwngraidata raato vanhaan softaan kun uusi oli paska. Noin se onnistuu ohjeilla kunhan hermot riittää :-)

jokke83
Viestit: 3
Liittynyt: Su 01.09.2013 20:10

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja jokke83 » Pe 21.02.2014 20:35

Tosiaan tää 3.80 o aika susi. Kaatuilee aika useesti eikä auta muu kuin akku irti. Että jokohan ois tähänki aika saaha kunnollinen firmis. Tuon edellisen firmiksen kanssa mulla ei ollu ongelmia että harmi kun tuli päivitettyä tähä...

ixuspb
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 10.12.2012 17:28

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja ixuspb » Su 23.02.2014 17:46

jokke83 kirjoitti:Tosiaan tää 3.80 o aika susi. Kaatuilee aika useesti eikä auta muu kuin akku irti. Että jokohan ois tähänki aika saaha kunnollinen firmis. Tuon edellisen firmiksen kanssa mulla ei ollu ongelmia että harmi kun tuli päivitettyä tähä...
Mulla tuo 3.80 on toiminut ihan hyvin.kerran on vissiin kompassi jäätynyt hetkeksi, mutta jatkanut hetken päästä toimintaansa normaalisti.

ihme että osalla porukaka tuo firmis toimii kohtuu hyvin ja toisilla ei sitten millään. oisko hardis eroja laitteissa,?

Fuchslein
Viestit: 190
Liittynyt: Ma 11.11.2013 10:26

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja Fuchslein » Su 23.02.2014 19:16

Ilmeisesti yksi ongelmakohta on omat symbolit, Saksan keskustelupalstalla on raportoitu 3.8:n kaatuilun vähenemistä, kun tyhjentää \Garmin\CustomSymbols\ - kansion. Itsellä on vielä käytössä ihan kelvollisesti pelannut 3.6, ja odottelen ihan suosiolla 3.9:ä, enkä sitäkään aio olla lataamassa ekojen joukossa. Nämä firmikset saisi kyllä testata kunnolla ennen jakelua.. :evil:

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja Forestress » Su 23.02.2014 19:29

ixuspb kirjoitti:ihme että osalla porukaka tuo firmis toimii kohtuu hyvin ja toisilla ei sitten millään. oisko hardis eroja laitteissa,?
Niinpä. Kuka tietäisi tuon. Ihmetyttää sekin, että eilisen räpläämisen (mm. kelasin menuita muistin virkistämiseksi ja saatoin ehkä muuttaa myös joitain asetuksia) reittipisteiden haku alkoi yhtäkkiä toimia oikein ja sivu ei enää mennyt soseeksi kuten se on viime kuukaudet tehnyt. Mutta ei jotain hyvää ilman pahaa: reitin "äänitys" ei enää toimi ja tänään tehdystä turneesta vain osa päätyi tallennettuun versioon. Reitin kokonaismitta jäi siis epäselväksi, vaikka sitä oli tarkoitus mitata kuten kymmeniä kertoja aikaisemminkin. Höh!

Mutta kätköt löytyy, joten tällä pärjätään jatkossakin.
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 418
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ti 11.03.2014 12:10

Uusimman päivityksen jälkeen Oregon 600 toimi ainakin kahtena päivänä moitteettomasti eli ei jumittunut kätkökuvaukseen eikä myöskään harrastanut kiusallista sivuttaisluisumista eikä tarvinnut repiä akustoa irti. Jokohan se vihdoinkin rupeaisi olemaan hintansa väärti. No, en pidätä hengitystäni vielä.
Kuva

Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Oregon 600 koeponnistus

Viesti Kirjoittaja Fundamental » Ti 11.03.2014 15:55

Uusin päivitys pelittänyt mulla oikein hyvin. Edelleen vaan riesana tuo mystinen ongelma multien kanssa. Naatit saa syötää yleensä kolmeen kertaan, ennen kuin menevät oikeaan paikkaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiven alla Club Garmin”