Aloittelijan ongelma...

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
TiiPii7
Viestit: 45
Liittynyt: La 14.02.2009 8:21
Viesti:

Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja TiiPii7 » La 14.02.2009 8:29

Heippa, eilen aloitin tämän kivan harrastuksen ja ihan paperitulosteen kanssa kävin löytämässä ensimmäisen
kätkön. Mutta nyt on ongelmana on että en osaa laittaa sivuistoille merkintää että olen löytänyt tuon kätkön.

Olen yrittänyt ja yrittänyt mutta geogaching.com sivustolla näyttää edelleen että olen löytänyt 0 kätköä...
Voisiko joku viisaampi auttaa ja rautalangasta minulle vääntää?

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja marko77 » La 14.02.2009 8:35

Tanja.P kirjoitti:Heippa, eilen aloitin tämän kivan harrastuksen ja ihan paperitulosteen kanssa kävin löytämässä ensimmäisen
kätkön. Mutta nyt on ongelmana on että en osaa laittaa sivuistoille merkintää että olen löytänyt tuon kätkön.

Olen yrittänyt ja yrittänyt mutta geogaching.com sivustolla näyttää edelleen että olen löytänyt 0 kätköä...
Voisiko joku viisaampi auttaa ja rautalangasta minulle vääntää?
Ensinnäkin sinun pitää liittyä geocaching.com -sivustolle eli rekisteröitä myös sinne (toivon mukaan nikillä Tanja.P). Pekan sivuilla on loistavia neuvoja aloittelijoille, kannattaa tsekata.

Eli (lainaus Pekan sivustolta)
mene geokätköilyn verkkosivulle GC.com. Rekisteröidyttäessä kysytään oma etu- ja sukunimi sekä sähköpostiosoite, nimimerkki ja salasana kahteen kertaan. Jos nikki on jo käytössä, tulee ilmoitus Username is taken. Ei ole vaikeaa. Voit valita, haluatko sähköpostiviestit tekstimuotoisina vai HTML-kielisinä. Tekstimuoto on suositeltavampi. Jos laitat ruksin ruutuun, saat sähköpostiin uutisia GC.comista. Vielä varmistetaan, että olet ihminen etkä robotti. On tunnistettava kuvassa olevat kirjaimet.
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja TeemuH » La 14.02.2009 9:21

Lue myös geocache.fi:n etusivulta löytyvä opas: Älä ryhdy geokätköilijäksi...

Avatar
TiiPii7
Viestit: 45
Liittynyt: La 14.02.2009 8:21
Viesti:

Re: Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja TiiPii7 » La 14.02.2009 9:48

TÄYTYY PÄIVITTÄÄ:
Eli geogaching.com sivulla näyttää minun löydöt, mutta täällä geogache.fi sivulla näyttää edelleen 0 löytöä?
Tässä on nyt joku juttu... lisäksi lukee käyttäjätunnukseni alla että olen "vahvistamaton" vaikka olen muutaman
kerran laittanut viestin. Onkohan tässä sitten joku viive näiden kahden sivuston välillä?
**********************************************************************************************************************************

Kiitos! Tämä ongelma selvisi... nyt lukee tuolla että 1 löytö :D
Palailen taas asiaan kun seuraava ongelma ilmenee...

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja TeemuH » La 14.02.2009 20:26

Kyllä. Viive on olemassaen nyt muista kuinka pitkä mutta yleensä alle vuorokaudessa on tiedot päivittyneet myös tänne, eli ihan rauhassa vaan. Sama pätee myös nimimerkin vahvistuksiin koska se on käsityötä (oli ainakin silloin kun itse vahvistuksen tein) ,eli malttia vaan.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 15.02.2009 17:12

Tanja.P kirjoitti:TÄYTYY PÄIVITTÄÄ:
Eli geogaching.com sivulla näyttää minun löydöt, mutta täällä geogache.fi sivulla näyttää edelleen 0 löytöä?
Tässä on nyt joku juttu... lisäksi lukee käyttäjätunnukseni alla että olen "vahvistamaton" vaikka olen muutaman
kerran laittanut viestin. Onkohan tässä sitten joku viive näiden kahden sivuston välillä?
**********************************************************************************************************************************

Kiitos! Tämä ongelma selvisi... nyt lukee tuolla että 1 löytö :D
Palailen taas asiaan kun seuraava ongelma ilmenee...
Tarkkaa on myös se, että isot ja pienet kirjaimet ovat juuri samalla tavalla kuin GC.comissa. Jos ei ole, tuppaa käymään niin, ettei tieto välttämättä siirry.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
TiiPii7
Viestit: 45
Liittynyt: La 14.02.2009 8:21
Viesti:

Re: Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja TiiPii7 » Su 15.02.2009 18:08

Tismalleen sama käyttäjätunnus on molemmilla sivuilla. Eli onhan nyt niin että minun ei tarvitse tänne GC.fi täyttää näistä löydöistä mitään kun ne 2 löytöä tuolla GC.com sivulla näkyy? (vai olenko käsittänyt väärin...).
Mutta ilmeisesti minun täytyy vain rauhassa vielä odotella??? :wink:

chris077
Viestit: 54
Liittynyt: La 04.10.2008 20:22
Paikkakunta: Helsinki, Paloheinä

Re: Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja chris077 » Su 15.02.2009 18:36

En ole varma tarkasta ajasta mutta minulla on mielestäni päivittynyt seuraavaan päivään mennessä uusien löydettyjen tiedot.

-hamppi-
Viestit: 88
Liittynyt: Ke 30.07.2008 7:48
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja -hamppi- » Su 15.02.2009 18:50

Tanja.P kirjoitti:Tismalleen sama käyttäjätunnus on molemmilla sivuilla. Eli onhan nyt niin että minun ei tarvitse tänne GC.fi täyttää näistä löydöistä mitään kun ne 2 löytöä tuolla GC.com sivulla näkyy? (vai olenko käsittänyt väärin...).
Mutta ilmeisesti minun täytyy vain rauhassa vielä odotella??? :wink:

juu ei tarvitse fi.n puolelle täyttää ne tulee sit kun tulee

Avatar
TiiPii7
Viestit: 45
Liittynyt: La 14.02.2009 8:21
Viesti:

Re: Aloittelijan ongelma...

Viesti Kirjoittaja TiiPii7 » Ma 16.02.2009 14:38

No nyt ne 2 löytöä näkyy täälläkin :D
... olin taas niin hätäinen... :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”