Kätköt oregoniin

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
JiiHoo
Viestit: 18
Liittynyt: To 21.08.2008 21:41

Kätköt oregoniin

Viesti Kirjoittaja JiiHoo » Su 26.10.2008 0:20

Osaisikos joku neuvoa miten saan siirrettyä isomman joukon kätköjö oregoniin, siten, että ne näkyvät geokätköinä. Kun siirrän yksittäisiä kätköjä ( send garmin, näkyvät geokätköinä), mutta kun teen poket quertyn ja siirrän niin näkyvät reittipisteinä.

webbimato
Viestit: 23
Liittynyt: To 16.10.2008 19:20

Re: Kätköt oregoniin

Viesti Kirjoittaja webbimato » Su 26.10.2008 1:09

Itsekin aika noob tuon vermeen kanssa vielä. Täältä geocache.fi kartasta kun valikoi haluamansa joukon kätköjän ja klikkaa sitä "gpx" tai "gpx add wp:t" (Additional Waypointsit gepsiin) namiskaa ja tallentaa tiedoston oregonin gpx kansioon ni alkaa rokkaamaan. Näin olen itse sen tehnyt. Onko siihen jokin toinen keino? Kaikki vinkit kelpaa :D

JiiHoo
Viestit: 18
Liittynyt: To 21.08.2008 21:41

Re: Kätköt oregoniin

Viesti Kirjoittaja JiiHoo » Su 26.10.2008 10:18

Kiitos, tuolla tavalla kätköt asetuivat juuri niin kuin halusinkin, kävi vähän liiankin helposti. Nyt vain jäi vaivaamaan miten na aina tähänasti olin saanut tallennettua vain reittipisteiksi. Muitakin vinkkejä ja kokemuksia vastaanotetaan oregonin käytöstä.

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Kätköt oregoniin

Viesti Kirjoittaja Sasus » Su 26.10.2008 13:08

webbimato kirjoitti:Itsekin aika noob tuon vermeen kanssa vielä. Täältä geocache.fi kartasta kun valikoi haluamansa joukon kätköjän ja klikkaa sitä "gpx" tai "gpx add wp:t" (Additional Waypointsit gepsiin) namiskaa ja tallentaa tiedoston oregonin gpx kansioon ni alkaa rokkaamaan. Näin olen itse sen tehnyt. Onko siihen jokin toinen keino? Kaikki vinkit kelpaa :D
ymmärtääkö oregoni kätköjen kuvat gepsin kartal oikein ku hakee ne täältä geocache.fi sivuilta?? coloradoon niille tulee vain tradin-kuva

Avatar
nicitus
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 30.10.2007 20:45
Paikkakunta: Lavia, Satakunta

Re: Kätköt oregoniin

Viesti Kirjoittaja nicitus » Su 26.10.2008 13:48

JiiHoo kirjoitti:Kiitos, tuolla tavalla kätköt asetuivat juuri niin kuin halusinkin, kävi vähän liiankin helposti. Nyt vain jäi vaivaamaan miten na aina tähänasti olin saanut tallennettua vain reittipisteiksi. Muitakin vinkkejä ja kokemuksia vastaanotetaan oregonin käytöstä.
Jos Oregon toimii kuten Colorado niin PQ:n tiedosto pitää siirtää kopioimalla laitteeseen, ei saa avata niitä esim. MapSoursella ja sen kautta lähettää niitä gepsiin. Jos käyttää tuota lähetä toimintoa kaikki pisteet tallentuvat reittipisteiksi.

JiiHoo
Viestit: 18
Liittynyt: To 21.08.2008 21:41

Re: Kätköt oregoniin

Viesti Kirjoittaja JiiHoo » Su 26.10.2008 22:54

Kyllä oregoniin kätköjen kuvat tulevat oiken geocache.fi sivustolta( tradi = yksilaatikko, multi = kaksi laatikkoa, mysteeri = kysymymerkki )

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Kätköt oregoniin

Viesti Kirjoittaja Joorz » Su 26.10.2008 23:35

JiiHoo kirjoitti:Kyllä oregoniin kätköjen kuvat tulevat oiken geocache.fi sivustolta( tradi = yksilaatikko, multi = kaksi laatikkoa, mysteeri = kysymymerkki )
entäs miten sitten toimitaan kun haluaisi esim ulkomaan kätköjä koneeseen joitahan ei (toivottavasti toistaiseksi) saa geocache.fi:stä?

Ymmärtääkö tuo esim GSAK:ia vai pitääkö elää vain noiden reittipisteiden kanssa?

-Joorz-

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Kätköt oregoniin

Viesti Kirjoittaja Sasus » Ma 27.10.2008 6:49

Joorz kirjoitti:
JiiHoo kirjoitti:Kyllä oregoniin kätköjen kuvat tulevat oiken geocache.fi sivustolta( tradi = yksilaatikko, multi = kaksi laatikkoa, mysteeri = kysymymerkki )
entäs miten sitten toimitaan kun haluaisi esim ulkomaan kätköjä koneeseen joitahan ei (toivottavasti toistaiseksi) saa geocache.fi:stä?

Ymmärtääkö tuo esim GSAK:ia vai pitääkö elää vain noiden reittipisteiden kanssa?

-Joorz-
sit ne pitää hakee suoraan geocaching.com kautta.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Kätköt oregoniin

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 27.10.2008 9:09

GSAK:n kautta toimii myöskin.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”