Garmin Oregon 700 tyhjenee

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
alaska3
Viestit: 60
Liittynyt: To 04.02.2010 12:52

Garmin Oregon 700 tyhjenee

Viesti Kirjoittaja alaska3 » La 23.03.2024 19:18

Hei!
Olisiko jollain antaa vinnkiä, mikä asetuksissani on pielessä, kun Garminini tyhjenee alle puolessa tunnissa. Laite pari vuotta vanha ja vähän käytetty. Joudun käyttämään lisälatauslaitetta koko ajan. Epäilen osaamattomuuttani laitteen asetusten kanssa.
Kiitos, jos saisin apua
Purkki päivässä pitää kätköilijän kunnossa!

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 419
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Garmin Oregon 700 tyhjenee

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » La 23.03.2024 19:30

Avaisitko millä tavalla tyhjenee ???
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin Oregon 700 tyhjenee

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » La 23.03.2024 19:46

alaska3 kirjoitti:
La 23.03.2024 19:18
Hei!
Olisiko jollain antaa vinnkiä, mikä asetuksissani on pielessä, kun Garminini tyhjenee alle puolessa tunnissa. Laite pari vuotta vanha ja vähän käytetty. Joudun käyttämään lisälatauslaitetta koko ajan. Epäilen osaamattomuuttani laitteen asetusten kanssa.
Kiitos, jos saisin apua
Onko näyttö jatkuvasti päällä? Näyttö imee paljon energiaa, minulla se on kerrallaan päällä vain 15 sekuntia, kaikkein lyhin aika. Minulla on myös varalta kasa eneloopeja.
Toinen on tämä reititystoiminto, jolloin näyttöön tulee valo. Kun käännöksiä on paljon, on akku pian tyhjä. En käytä reititystä laisinkaan, suoraan purkille vain.
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin Oregon 700 tyhjenee

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 23.03.2024 22:50

IhmisAnkka kirjoitti:
La 23.03.2024 19:46
alaska3 kirjoitti:
La 23.03.2024 19:18
Hei!
Olisiko jollain antaa vinnkiä, mikä asetuksissani on pielessä, kun Garminini tyhjenee alle puolessa tunnissa. Laite pari vuotta vanha ja vähän käytetty. Joudun käyttämään lisälatauslaitetta koko ajan. Epäilen osaamattomuuttani laitteen asetusten kanssa.
Kiitos, jos saisin apua
Onko näyttö jatkuvasti päällä? Näyttö imee paljon energiaa, minulla se on kerrallaan päällä vain 15 sekuntia, kaikkein lyhin aika. Minulla on myös varalta kasa eneloopeja.
Toinen on tämä reititystoiminto, jolloin näyttöön tulee valo. Kun käännöksiä on paljon, on akku pian tyhjä. En käytä reititystä laisinkaan, suoraan purkille vain.
Aina on myös mahdollista että pari vuotta vanhat akut (taikka Garminin akkupaketti) ovat jo entisiä. Toki jos on aina käytetty tyhjäksi (mutta ei liian tyhjäksi) ja sitten ladattu täyteen niin näin ei pitäisi olla.

Mutta jos esim. on käytetty gepsiä vain kätköllä käydessä, tultu autolle ja pistetty se piuhan päähän latautumaan ja taas seuraavalla kätköllä ja tätä joka kätköllä toistettu niin akkujen muisti-ilmiö (ja latausmäärien runsauskin) voi olla aihettanut sen ettei akuista enää sähköä saa ulos kuin hetken aikaa.

Samoin jos akut ovat olleet kiinni laitteessa ja se on vähänkin pidempiä aikoja ollut käyttämättä on akkujen syväpurkaus voinut tehdä tuhojaan.

Yksi keino on kokeilla laitetta normaaleilla AA -paristoilla. Varsinkin jos niillä pärjää paljon pidempään kuin akuilla on hyvin todennäköisesti akut lopussa.

Vielä mainintana että kannattaa tarkastaa (ja paristoja kokeillessa vaihtaa) asetus, millä valitaan onko gepsissä käytössä akut vai paristot. Jos netistä katsottu käyttöohje pitää paikkaansa asetus löytyisi seuraavasti:
Valitse Asetukset > Järjestelmä > AA-pariston tyyppi.
Valitse Alkali, Litium, NiMH tai Esiladattu NiMH.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

ibis64
Viestit: 162
Liittynyt: Su 08.12.2013 21:22

Re: Garmin Oregon 700 tyhjenee

Viesti Kirjoittaja ibis64 » Su 24.03.2024 7:18

Ja pattereissa ei pidä valita niitä hyllyn edullisimpia, elektronisessa kätkössä vartat kestää vuoden mutta halvat energy patterit oli siluvei reilussa viikossa :D

Minzijo
Viestit: 18
Liittynyt: To 21.07.2011 9:19

Re: Garmin Oregon 700 tyhjenee

Viesti Kirjoittaja Minzijo » Ti 26.03.2024 9:50

Minulla on Oregon 650, joten jotain eroa voi olla. Laitteen mukana tullut akkupaketti oli todella kehno, enkä ole käyttänyt sitä kuin ihan alussa. Onkohan sinulla se akkusetti käytössä ja lataatko siis niin että laitat vain gepsin johdon päähän? Minä käytän tavallisia ladattavia Eneloopeja, jotka lataan erillisessä laturissa ja ladattuna gepsiin. Lisäksi mukana aina vaihtoakut.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”