Koordinaatit puhelinsovelluksissa - miten ihmeessä?

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Searcher
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 04.09.2013 7:26

Koordinaatit puhelinsovelluksissa - miten ihmeessä?

Viesti Kirjoittaja Searcher » Ma 28.04.2014 7:39

Miten ihmeessä pystyy kännykällä löytämään kätkön itse syötettyjen koordinaattien perustellla ? Eli multikätkö kyseessä ja nyt pitäsi päästä itse kätkölle, koordinaatit on jo selvillä.
Käytössä on windows puhelin ja sovelluksina Geocaching live ja Maaloo geocaching. En vaan milään löydä paikkaa johon voisi koordinaatit naputella ja päästä siten itse kätkölle. Vai onko jokin muu softa jolla tämä onnistyis helposti.

Kiitos jo etukäteen

Avatar
Niko_Kainuu
Viestit: 22
Liittynyt: La 27.07.2013 11:32
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koordinaatit puhelinsovelluksissa - miten ihmeessä?

Viesti Kirjoittaja Niko_Kainuu » Ma 28.04.2014 7:46

Gc livessä:ssä haet kätkön tiedot näytölle. Sitten painat alareunassa oikeanpuolimmaisena olevaa kartan kuvaketta. Karttanäkymässä alareunassa on lippukuvake. Sitä painamalla pääset lisäämään waypointin ja edelleen kun olet sen tallentanut niin pääset navigoimaan sille.
Mitään mistään tiedä. . .

salappa
Viestit: 14
Liittynyt: To 25.07.2013 13:35

Re: Koordinaatit puhelinsovelluksissa - miten ihmeessä?

Viesti Kirjoittaja salappa » Ma 28.04.2014 10:04

Niko_Kainuu kirjoitti:Gc livessä:ssä haet kätkön tiedot näytölle. Sitten painat alareunassa oikeanpuolimmaisena olevaa kartan kuvaketta. Karttanäkymässä alareunassa on lippukuvake. Sitä painamalla pääset lisäämään waypointin ja edelleen kun olet sen tallentanut niin pääset navigoimaan sille.
Tässäpä tämä eli waypointin lisäämällä. Ilman premiumia ei tietysti multit/mysset näy suoraan, mutta sen waypointin voi lisätä vaikkapa sattumanvaraisen tradin karttanäkymään. Tai etsiä search-toiminnolla kätkön tiedot gc-koodin perusteella.

arde2009
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 21.09.2011 14:53

Re: Koordinaatit puhelinsovelluksissa - miten ihmeessä?

Viesti Kirjoittaja arde2009 » Ma 28.04.2014 16:10

Maaloossa onnistuu mm. lisäämällä naatit Favorites lehdellä ("+") - tuota olen itse useimmiten käyttänyt naattien pikasyöttöön maastossa/tai etukäteen .

TCFromTheDarkSide
Viestit: 1
Liittynyt: Su 23.03.2014 21:08

Re: Koordinaatit puhelinsovelluksissa - miten ihmeessä?

Viesti Kirjoittaja TCFromTheDarkSide » Ma 28.04.2014 16:49

Maaloossa favoriten saa lisättyä myös painamalla näyttöä pitkään. Ratkaistujen mysteereiden osalta olen tallentanut koordinaatteja tänne gc.fi:hin ja luonut niistä gpx-tiedoston, jonka olen tallentanut puhelimeen. Tämä on käytännöllisempää, jos ratkaistuja pisteitä on enemmän kuin muutama.

Searcher
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 04.09.2013 7:26

Re: Koordinaatit puhelinsovelluksissa - miten ihmeessä?

Viesti Kirjoittaja Searcher » Ti 29.04.2014 7:05

kiitos vastauksista, eiköhän näiden avulla ala kätkötkin löytymään !

xanilus
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 14.07.2008 15:52

Re: Koordinaatit puhelinsovelluksissa - miten ihmeessä?

Viesti Kirjoittaja xanilus » Ti 29.04.2014 14:00

Maaloo osaa myös suoraa geocaching.comista hakea mysteereiden vaihdetut koordinaatit.
Ongelmana vaan on kun pitää muistaa aina naputella ne sinne kun normaalisti tallettelee geocache.fi:hin ratkotut mysset.

Tähän olisi hyvä saada joku synkronointi softa :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”