Geocaching.com ja favojen antaminen

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Tassuset
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 10.09.2013 13:44

Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja Tassuset » Pe 07.02.2014 19:30

Hei taas tietäjät!
Käytiin kätköillä ja jäi antamatta favo yhdelle, jota oltaisiin haluttu pointsilla kiittää.
Favon antaminen ei näköjään onnistu enää, vaikka muuten kaikkea pystyy muokkaamaan .com:in sivuilla.
Vai onko siihen joku kikka kolmonen, joka meiltä toopeilta :roll: jäänyt oppimatta? Neuvokaas taas...

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Pe 07.02.2014 19:34

Klikkaa kuvauksen yläreunasta Favorites kohtaa, ja sieltä "add to your favorites".

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja fifixi » La 08.02.2014 11:13

Onhan premium jäsenyys voimassa? Pisteiden saaminen ja antaminen edellyttää tätä. Tai kenties pisteet loppuneet. Pisteitä saa yhden jokaisesta kymmenestä löydöstä.

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Ti 03.06.2014 3:27

Olen kätköilyurani aikana törmännyt moneenkin tosi mukavaan kätköön, mutta en harrasta tätä "favojen antamista". Kysynkin, että eihän oo pakko? Se, että ei anneta niitä favoja, ei tarkoita sitä, etteikö jotkut löytämämme olis tosi tosi tosi upeita kätköjä, vaan siitä että ei hirveästi tykätä näistä pisteyttämisistä.. Älköön siis kukaan loikkaantuko, jos huomaa, ettei olla favotettu heijän purnukoitaan. :lol:

Ri-ik-ka
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 02.08.2013 18:42

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja Ri-ik-ka » Ti 03.06.2014 7:40

Tehtyyn logiin sitä ei saa lisättyä mutta te notella uus merkintä siihen piste mukaan.

Mun pisteet tulee tunteella, jos tuntuu pointsikätköltä, sit se on.
Eksyminen on hyvä harrastus.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ti 03.06.2014 7:49

Ri-ik-ka kirjoitti:Tehtyyn logiin sitä ei saa lisättyä mutta te notella uus merkintä siihen piste mukaan.
Favo lisätään kätkölle, ei lokiin. Favon voi antaa jälkikäteenkin, menee kätkän kuvaussivulle, klikkaa Favorites ja sitten Add to your Favorites. Mutta favojen anto vaatii Premium-jäsenyyden.

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja arnevala » Ti 03.06.2014 10:00

ReiKaa kirjoitti:Olen kätköilyurani aikana törmännyt moneenkin tosi mukavaan kätköön, mutta en harrasta tätä "favojen antamista". Kysynkin, että eihän oo pakko? Se, että ei anneta niitä favoja, ei tarkoita sitä, etteikö jotkut löytämämme olis tosi tosi tosi upeita kätköjä, vaan siitä että ei hirveästi tykätä näistä pisteyttämisistä.. Älköön siis kukaan loikkaantuko, jos huomaa, ettei olla favotettu heijän purnukoitaan. :lol:
Eihän sitä pakko ole favoja antaa, mutta on niissä useampi hyvä puoli:
  • erityiskiitos kätkön tekijälle hyvästä kätköstä
  • auttaa kätkön tekijää tietämään mistä kätköistä erityisesti pidetään
  • auttaa toisia löytämään sellaisia kätköjä joita toiset on pitänyt erityisen hyvinä
Minä kyllä mieluusti favot napsautan sellaisille kätköille, joista olen jostain syystä pitänyt. Enempi on ongelmana ettei niitä favoja ole kaikille niitä ansainneille jakaa :D
Johtunee pitkälti siitä, että usein tulee valikoitua etukäteen hyviä kätköjä mieluummin kuin massaa. Ja lisäksi kun tässä omassa habitaatissa on ympärillä varsin ansioituneita kätkön tekijöitä :D

Avatar
Aimo Haipakka
Viestit: 114
Liittynyt: Su 19.07.2009 12:45

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja Aimo Haipakka » Ti 03.06.2014 10:34

arnevala kirjoitti:
ReiKaa kirjoitti:Olen kätköilyurani aikana törmännyt moneenkin tosi mukavaan kätköön, mutta en harrasta tätä "favojen antamista". Kysynkin, että eihän oo pakko? Se, että ei anneta niitä favoja, ei tarkoita sitä, etteikö jotkut löytämämme olis tosi tosi tosi upeita kätköjä, vaan siitä että ei hirveästi tykätä näistä pisteyttämisistä.. Älköön siis kukaan loikkaantuko, jos huomaa, ettei olla favotettu heijän purnukoitaan. :lol:
Eihän sitä pakko ole favoja antaa, mutta on niissä useampi hyvä puoli:
  • erityiskiitos kätkön tekijälle hyvästä kätköstä
  • auttaa kätkön tekijää tietämään mistä kätköistä erityisesti pidetään
  • auttaa toisia löytämään sellaisia kätköjä joita toiset on pitänyt erityisen hyvinä
Täsmälleen samaa mieltä.
Eipä kai tuosta kukaan suutu, vaikkei noita pojoja joku jakelekaan.
Toisaalta varsinkin meille, jotka yhdistelevät kätköilyä kotimaan matkailuun, noista on kyllä hyötyä. Jos reissun varrella jollakin paikkakunnalla on aikaa vain parille purkille, kyllä favopojoilla palkituille purkeille usein tulee suunnistettua. Yleensä kuitenkin ne, joista muutkin ovaat pitäneet, ovat itsellekin mieluisia.
Toki silloin joku uusi, hieno, toteutus jää etsimättä mutta onhan aina seuraava kerta.

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja Keokas » Ti 03.06.2014 10:54

Favon kätkölle antamisen sijaan joskus lisään itselleni jostain syystä mieluisan kätkön omalle suosikit-listalleni.

Favon antamisessa ja kätkön listalle lisäämisessä on toki teknisesti kysymys samasta asiasta. Ajattelutavassa vain on vähän eroa :-)

Yksi etu favopojottamisessa onkin se että voi jälkeenpäin helposti silmäillä, mistä kätköistä on erityisesti pitänyt.

Avatar
Supatus
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 12.11.2013 18:27
Paikkakunta: Hamina

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja Supatus » Ti 03.06.2014 14:37

Itse käytin tuota yhteenveto sivulta löytyvää manage favorites linkkiä silloin kun siirryin premium jäseneksi ja annoin favoja kaikille niille kätköille jotka oli jäänyt mieleen. Sieltä löytyy lista kaikista löydöistä.

Ekkeri
Viestit: 18
Liittynyt: La 23.02.2013 22:17

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja Ekkeri » Ti 03.06.2014 15:27

Aivan samaa mieltä olen arnevalan kanssa. Minulle iso osa kätköilyä on kätköjen rakenteleminen ja nuo favopisteet ovat todella suora palaute. Niistä näkee kyllä suoraan, mikä omista kätköistä on onnistunein ja mikä sitten huonompi. Seuraavaa kätköä suunnitellessa pyrin kehittämään ideoita aiempien kätköjen palautteen perusteella. Lokiin kirjoitettu "erityisplussat tälle kätkölle" ei jää muistiin ja näkyviin samalla tavalla kuin annettu favopiste.

Itse annan favopisteitä aika helposti ja olen myös antanut niitä jälkikäteen kätköilyuran alkupuolella näkemilleni hyville toteutuksille tai kohteille. Piste tulee aina, kun vastaan tulee jotain ennen näkemätöntä (edellyttäen, että on asiallisessa paikassa). Samoin itse rakennellut erikoisuudet, hyvät luontokohteet (vaikka purkki olisikin aivan perusrasia) ja jonkin kohteen hyvin esittelevä kätkö tai kätkökuvaus anasitsee mielestäni pisteen. Tietenkin myös mysteeri, joissa on sopiva idea saa suosikin. Kätkön vaikeus ei korreloi minulla suosikkipisteen antamisen kanssa.

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » To 05.06.2014 2:23

Nyt vasta tulin lukeneeksi nuo suosikkipisteiden periaatteetkin, kun ovat ymmärrettävällä kielellä elikkä suomeks. Olin luullut, että siinä on joku semmoinen systeemi, että itsekukin kätköilijä saa antaa kuukaudessa määrätyn verran pisteitä... Mut sehän onkin näköjään niin, että "jokaista kymmentä löytämääsi kätköä kohti voit nimetä suosikiksi yhden löytämäsi kätkön". Alussa en pitkään aikaan tiennyt, mitä sillä favojen antamisella ees tarkoitetaan, tai lokkauksella "pojot rapsahtaa". Ja sitten kun tiesin, niin en lähestulkoon milloinkaan sitä sitten itse lokatessani muistanut. Muutaman pisteen oon kuitenkin vuosien varrella näköjään rapsautellut.

Kuulostaa kuitenkin siltä, että se suosikkien valitseminen olis ihan fiksua suorittaa, joten joskohäntä yrittäis jatkossa muistaa. Meikäläisen profiili kertoo, että suosikkipisteitä on jäljellä 235 ja olen antanut niitä 15. Pitänee siis plarata lista joskus läpi ja antaa jälkikäteen. Onko niin, että voin vaikka yhden päivän aikana pläjäyttää nuo kaikki 235? On kyllä aika iso urakka, 2522 kätköä ja niistä pitäis valita 235 parasta.

Mistä muuten näkee, onko omatekemät kätköt saaneet näitä "pojoja"? Kun en oo ollenkaan tilastoihminen, niin on jääny kokonaan tutkailematta sekin juttu.

Avatar
Aimo Haipakka
Viestit: 114
Liittynyt: Su 19.07.2009 12:45

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja Aimo Haipakka » To 05.06.2014 7:41

ReiKaa kirjoitti:Mistä muuten näkee, onko omatekemät kätköt saaneet näitä "pojoja"? Kun en oo ollenkaan tilastoihminen, niin on jääny kokonaan tutkailematta sekin juttu.
Monestakin paikasta. Jokaisen kätkön kätkökuvaussivun yläreunasta. Tais sitten esimerkiksi omien kätköjen http://www.geocaching.com/my/owned.aspx listalla nuo näkyvät.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Geocaching.com ja favojen antaminen

Viesti Kirjoittaja Tilhet » To 05.06.2014 10:38

Aimo Haipakka kirjoitti:
ReiKaa kirjoitti:Mistä muuten näkee, onko omatekemät kätköt saaneet näitä "pojoja"? Kun en oo ollenkaan tilastoihminen, niin on jääny kokonaan tutkailematta sekin juttu.
Monestakin paikasta.
Yksi mahdollinen paikka on se, että teet favo-perusteisen haun omista kätköistäsi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”