Nettilogit katoavat

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
rexgirl1
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 24.08.2011 18:19

Nettilogit katoavat

Viesti Kirjoittaja rexgirl1 » Pe 03.05.2013 20:45

Olen vastikään törmännyt tälläiseen ilmiöön... Muutama viimevuonna tehty löytö on logattuna nettiin, mutta yht'äkkiä huomasin, että logini on hävinnyt. :shock: Samaten kartalla ei ole hymynaamaa siinä kohtaa minkä olen löytänyt ja logannut. Päivämääriä en luonnollisestikaan muista, kun ei sellaisia ole tullut mihinkään merkattua. :( Lievästi sanottuna sapettaa, lähteä nyt etsimään uudestaan jo kerran löydettyjä kätköjä. Onkohan jollakin muulla kanssasisarella/veljellä käynyt samoin?

jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Re: Nettilogit katoavat

Viesti Kirjoittaja jumiki » Pe 03.05.2013 20:53

Ehkä kätkön tekijä on poistanut loggaukset, jos et itse vahingossa. Tosin on outoa jos tekijä poistaa logit ilman syytä :roll:

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Nettilogit katoavat

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 03.05.2013 21:04

Käsittääkseni poistosta pitäisi tulla ilmoitussähköposti.

Näkyykö se .fi:ssä, vai onko se poistunut sieltäkin?

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nettilogit katoavat

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 03.05.2013 21:33

rexgirl1 kirjoitti:Olen vastikään törmännyt tälläiseen ilmiöön... Muutama viimevuonna tehty löytö on logattuna nettiin, mutta yht'äkkiä huomasin, että logini on hävinnyt. :shock: Samaten kartalla ei ole hymynaamaa siinä kohtaa minkä olen löytänyt ja logannut. Päivämääriä en luonnollisestikaan muista, kun ei sellaisia ole tullut mihinkään merkattua. :( Lievästi sanottuna sapettaa, lähteä nyt etsimään uudestaan jo kerran löydettyjä kätköjä. Onkohan jollakin muulla kanssasisarella/veljellä käynyt samoin?
Ainahan voit käydä katsomassa päivämäärän lokikirjasta, jos sen nimen sinne sait laitettua. Itse menin kerran kätkölle, ja paikka oli kovin tuttu, mutta ei ollut lokkausta netissä. Lokikirjasta löysin alkuperäisen päivämäärän ja lokkasin sitten sen nettiin. En usko, että se olisi kadonnut koskaan vaan oli vain jäänyt lokkaamatta.

vipema
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 11.09.2007 22:15
Paikkakunta: Turku

Re: Nettilogit katoavat

Viesti Kirjoittaja vipema » Pe 03.05.2013 21:35

Vastataan nyt tähän oikein julkisella forumilla, koska asia koskee ainakin yhtä meidän kätköämme.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 354ca97d71

Emme ole rexgirlin loggausta poistaneet missään vaiheessa, miltään kätköltä. Miksi olisimme?
Sitä paitsi loggauksen poistosta tulee sähköpostiviesti loggauksen tehneelle.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Nettilogit katoavat

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 04.05.2013 0:32

Seq kirjoitti:Käsittääkseni poistosta pitäisi tulla ilmoitussähköposti.

Näkyykö se .fi:ssä, vai onko se poistunut sieltäkin?
Geocache.fi:n osalta voin vain todeta, että kyseistä loggausta ei ole ollut 30.9.2012 tietokannassa. Sitä toki en pysty selvittämään jos loggaus olisi poistettu sekä geocaching.com:sta että erikseen vielä geocache.fi:n puolelta.

Mutta sen sijaan voin tarjota hyviä rinnakkaistodellisuuksia tapahtuneelle:
- loggaus on tehty esim. kännysoftalla ja sen lähetys on epäonnistunut, tai silloisella geocaching live:llä ja lähetetty palvelimelle muttei sieltä sitten siirretty geocaching.com:n puolelle field noteksi ja sitä kautta loggaukseksi.
- rexgirl1 on käynyt kätköllä ja sitten miettinyt, mitä siitä kirjoittaa ja kehitellyt loggauksen valmiiksi päässään. Näin on syntynyt muistijälki loggauksesta vaikka itse loggaaminen onkin unohtunut.
- ECHELON on poistanut loggauksen koska loggauksessa on mainittu sekä mopoilijat että hevoset; ECHELON on tulkinnut että loggaus kertookin totuuden John F. Kennedyn murhasta (mopoilijat murhasivat mutta ratsupoliisit eivät saaneet niitä kiinni)

(Mikäli yllä on vain kaksikohtainen lista on syynä se, että E.....N on poistanut kolmannen vaihtoehdon koska on tulkinnut sen kertovan totuuden eräästä murhasta)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nettilogit katoavat

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 04.05.2013 1:14

Ja vielä on sekin mahdollisuus, että lokkaus on kirjoitettu tietokoneella ja lähetetty, mutta palvelin onkin heittänyt vastaukseksi jonkin virheilmoituksen, eikä tieto näin ollen olekaan tallentunut kantaan. Näin on itselle käynyt joskus ja joskus on käynyt niinkin, että tieto on tallentunut vaikka tulee virhjeilmoitus ja sitten on voinut tulla vaikka kuusi löytöä samalle kätkölle.

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nettilogit katoavat

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ma 06.05.2013 9:20

vipema kirjoitti:Emme ole rexgirlin loggausta poistaneet missään vaiheessa, miltään kätköltä. Miksi olisimme?
Sitä paitsi loggauksen poistosta tulee sähköpostiviesti loggauksen tehneelle.
Laitan tähän, kun asiasta nyt jotain tiedän. Syytetty ei olla ketään ja olisihan poistosta tullut ilmoituskin.
Itse olen siinä uskossa ettei lokkaus ole koskaan tallentunut GC:lle. Lokkailut tehdään täällä aina pc:llä.
Tässä on olemassa mahdollisuus, että ajallisesti nämä ajoittuvat samaan iltaan. Ehkä, ei muista.
Toivottavasti ei tule enempää vastaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”