Miten hakea kätköjä ulkomailla xcover?

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
MiiQ
Viestit: 9
Liittynyt: Su 23.09.2012 11:29

Miten hakea kätköjä ulkomailla xcover?

Viesti Kirjoittaja MiiQ » Ma 19.11.2012 14:56

Heissan ni alla

Otsikosta käy ilmi ongelman ydin. Kun en halua käyttää ulkomailla mitään data-palveluita, niin miten xcoverista sais tehtyä koordinaateilla toimivan navigaattorin? Eli yksinkertaisimmillaan hakisi kätköjen tiedot gc.comista ja näppäilis koordinaatit manuaalisesti luuriin. Onnistuuko ja jos niin miten? :shock:

Kysyy nimimerkillä *blondi* :)

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Miten hakea kätköjä ulkomailla xcover?

Viesti Kirjoittaja rixu » Ma 19.11.2012 15:17

En tiedä mikä sovellus on käytössä mutta Neongeolla seuraavasti:

1. (Koska XCover niin) Muuta Neongeon asetuksista puhelin käyttämään SD-korttia ja kasvata offline-datamäärä maksimiin.
2. Mene kartalle, siirrä kartta haluamasi maan/kaupungin kohdalle ja lataile sitten sieltä kätköjä (valikosta search, valinnat kuntoon ja advancedin alta "full description" ladattaviin).
3. Zoomailee kaupunkia kätköjen seudulta niin kartatkin tallentuvat automaattisesti muistiin ja toimivat ulkomailla.
4. Juuri ennen reissua Neongeon asetuksista ohjelma offlineen niin se ei nettiä käytä :)

Itse vielä tämän lisäksi olen kyllä tarvittaessa sieltä Androidin asetuksista pistänyt Data Roamingin pois päältä.

MiiQ
Viestit: 9
Liittynyt: Su 23.09.2012 11:29

Re: Miten hakea kätköjä ulkomailla xcover?

Viesti Kirjoittaja MiiQ » Ti 20.11.2012 14:50

Tänk juu veri meni! :D

C:geo on ollu käytössä, mutta jos latais Neongeon ni vois harjotella sillä. Ja tuo Data Roaming pitää ehdottomasti muistaa laittaa pois päältä ettei tuu mitn yllätyksiä. :?

Avatar
zuge
Viestit: 120
Liittynyt: La 17.09.2011 20:03

Re: Miten hakea kätköjä ulkomailla xcover?

Viesti Kirjoittaja zuge » Ti 20.11.2012 14:59

MiiQ kirjoitti:Tänk juu veri meni! :D

C:geo on ollu käytössä, mutta jos latais Neongeon ni vois harjotella sillä. Ja tuo Data Roaming pitää ehdottomasti muistaa laittaa pois päältä ettei tuu mitn yllätyksiä. :?
Neongeo on kyllä minun mielestä hieman huono valinta c:geo rinnalla jos et ole "Premium Member"...

MiiQ
Viestit: 9
Liittynyt: Su 23.09.2012 11:29

Re: Miten hakea kätköjä ulkomailla xcover?

Viesti Kirjoittaja MiiQ » Ti 20.11.2012 16:17

Eiku ainiin, olenhan mä sen 30pv ilmaisversion kokeillut, mutta en enää muistanutkaan että vaati tuon Premiumin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”