Väriä lokkaukseen?

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
Geo Teo
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 29.11.2011 18:25

Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja Geo Teo » Ke 22.02.2012 16:03

Miten lokkaukseen saisi värillistä tekstiä? HTML:llä en ainakaan minä onnistunut. Fontti lihavoituu, muttei vaihda väriä.
Mitä sitten ikinä etsitkin...

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Ke 22.02.2012 16:25

Geo Teo kirjoitti:Miten lokkaukseen saisi värillistä tekstiä? HTML:llä en ainakaan minä onnistunut. Fontti lihavoituu, muttei vaihda väriä.
ei taida html värikoodit kyllä pelaa lokkauksissa, kuten kätkökuvauksia tehdessä mutta,
[väri] komento toimii Logatessa, onkos tuo nyt sitten BBCodea vai mitä nimeltään.

Comin loggauksissa Toimivista väriVaihtoehdoista Löytyy ainakin,
green , red, purple, blue, Orange, yellow, brown, black
Jostain gc.comin foorumilta löysin joskus listankin noista, mutta en muista minkä säikeen päästä

Siis [green]tämä tulisi vihreällä[/ green]
Samoin pelaa eli bold lihavointiin ja eli italic kursiiviin

Omistajan sähköpostiin menee tuo "suora" teksti hakasulkeineen, joten ei siellä sitten näytä kovinkaan selkeältä.
Viimeksi muokannut Maitomies, Ke 22.02.2012 20:27. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

Avatar
Geo Teo
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 29.11.2011 18:25

Re: Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja Geo Teo » Ke 22.02.2012 16:45

... Esimerkiksi käyttäen HTML väri koodeja? Eli nämä: http://www.computerhope.com/htmcolor.htm
Mitä sitten ikinä etsitkin...

Avatar
Geo Teo
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 29.11.2011 18:25

Re: Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja Geo Teo » Ke 22.02.2012 19:31

Mitäköhän pohjaa tuo käyttää? Kun minä en ole asiantuntija näissä asioissa? Onko Haksulla tietoa?
Mitä sitten ikinä etsitkin...

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 22.02.2012 19:46

Geo Teo kirjoitti:Mitäköhän pohjaa tuo käyttää? Kun minä en ole asiantuntija näissä asioissa? Onko Haksulla tietoa?
haksu tietää pääsääntöisesti kaiken, mutta joskus googlekin on avuksi, esim: http://www.greathides.com/page203.html

kätköjen omistajat lukevat loggaukset pääsääntöisesti meilistään, ja meileissä hienot värikkäät loggaukset näyttävät vähemmän hienoilta bbcode-hässäkältä...

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 22.02.2012 20:04

Geo Teo kirjoitti:Miten lokkaukseen saisi värillistä tekstiä? HTML:llä en ainakaan minä onnistunut. Fontti lihavoituu, muttei vaihda väriä.
Onko sinulla joku kätkö, johon haluaisit malliksi jonkin hyvin erikoisen noten? Voisin yrittää raapustaa jotain...

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja LQ » Ke 22.02.2012 20:08

Tilhet kirjoitti: kätköjen omistajat lukevat loggaukset pääsääntöisesti meilistään, ja meileissä hienot värikkäät loggaukset näyttävät vähemmän hienoilta bbcode-hässäkältä...
Kyllä, omistajaa ajatellen olisi kohteliasta lisätä kikkailut jälkikäteen, jos silloinkaan. Sitten jos käyttää wysiwyg tyyppistä avustusapuria kirjauksessa, niin ei välttämättä helppoa?
(Samoin haksun lokiseurannassa luettuina kikkailut vaan häiritsee luettavuutta.)
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
Geo Teo
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 29.11.2011 18:25

Re: Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja Geo Teo » Ke 22.02.2012 21:05

arisoft kirjoitti:
Geo Teo kirjoitti:Miten lokkaukseen saisi värillistä tekstiä? HTML:llä en ainakaan minä onnistunut. Fontti lihavoituu, muttei vaihda väriä.

Onko sinulla joku kätkö, johon haluaisit malliksi jonkin hyvin erikoisen noten? Voisin yrittää raapustaa jotain...
Ajattelin yleisesti. Perus värellähän se onnistuu normaalisti. Esim. Red, blue, orange... Mutta sitten HTML värikoodeilla ei taida onnistua? Olen onnistunut väkertämään tuohon http://coord.info/GC3BJ94 jotain pientä. Mainitsin tuossa aiemmin sen sivun, jossa on esimerkkejä HTML väreistä. HTML ei toimi ainakaan täydellisesti nettiloggausta tehdessä, mutta kätkökuvausta tehdessä toimii. Käyttääkö se jotain eri pohjaa, vai mikä on erilaista?
Tämä ei ainakaan toimi loggausta tehdessä: <p style="color:VÄRIKOODI">TEKSTI</p>
Nimittäin väri ei näy ollenkaan.
Mitä sitten ikinä etsitkin...

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ke 22.02.2012 21:56

Kätkukuvaustakin html-koodilla kirjoitettaessa täytyy geocaching.com:ssa laittaa raksi siihen ruutuun että kuvaus on kirjoitettu html:llä. Uskoisinpa että taustalla tuossa on tietoturva, sillä jos html toimisi täydellisesti lokkauksissa voisi lokkaukseen lisätä ihan mitä tahansa.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Väriä lokkaukseen?

Viesti Kirjoittaja Seq » Ke 22.02.2012 22:23

TeemuH kirjoitti:Kätkukuvaustakin html-koodilla kirjoitettaessa täytyy geocaching.com:ssa laittaa raksi siihen ruutuun että kuvaus on kirjoitettu html:llä. Uskoisinpa että taustalla tuossa on tietoturva, sillä jos html toimisi täydellisesti lokkauksissa voisi lokkaukseen lisätä ihan mitä tahansa.
Eipä se kuvauskaan kovin montaa tagia huoli...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”