Ulkomaan kätköt kartalla

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
tomtom69
Viestit: 6
Liittynyt: Su 18.07.2010 14:30

Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja tomtom69 » Ke 10.11.2010 21:08

Terve!

Tällainen "märkäkorvan" kysymys, mutta ei kysyvä tieltä eksy ja tyhmiä kysmyksiä ei kuulemma ole :shock: . Mistä/miten saan Kanarian saarten kätköt näkymään kartalle? Listauksen kyllä saan ja löydän, mutta kun haluaisin tietää mitkä on lähellä tulevaa lomapaikkaa!
Kiitos vastauksista!

Tomtom

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja mikkeri » Ke 10.11.2010 21:32

mene sivulle
http://www.geocaching.com/my/
oikeassa laidassa on laatikko, jossa on kartan kuva ja lukee MAP IT. paina siitä.
avautuvaan karttaan voit kirjottaa haluamas osotteen, ja karttanäkymä siirtyy kohteeseen.

Viisikko
Viestit: 101
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:49
Paikkakunta: Kerava

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja Viisikko » Ke 10.11.2010 22:54

tomtom69 kirjoitti:Terve!

Tällainen "märkäkorvan" kysymys, mutta ei kysyvä tieltä eksy ja tyhmiä kysmyksiä ei kuulemma ole :shock: . Mistä/miten saan Kanarian saarten kätköt näkymään kartalle? Listauksen kyllä saan ja löydän, mutta kun haluaisin tietää mitkä on lähellä tulevaa lomapaikkaa!
Kiitos vastauksista!

Tomtom
Tuossa on karttalinkki Kanarian purkeille: http://www.geocaching.com/map/default.a ... zm=10&mt=m (Tuo mikkerinkin ohje oli ihan toimiva, mutta toimii vain Premiumeilla, joka et näköjään ole, tämä näkyy myös perusmembereillä)

Jos tuo ei nyt ollut oikea saari, niin haet vain jonkun purkin sieltä lomapaikan lähistöltä ja klikkaat kuvaussivun "Geocaching.com Google Map"-linkkiä, niin tulevat kartalle ja zoomailet oman maun mukaan.

Viisikko T

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » Ke 10.11.2010 22:57

Sieltähän ne paikat esimerkiksi löytyy. Toinen vaihtoehto jos tietää paikan koordinaatit (saa Google Earth:stä katsomalla) niin voi niilläkin hakea geocaching.com:in etusivulta.
Itsekin olen lähdössä Inglesiin kuun lopussa kahdeksi viikoksi ja olen juuri katsellut sikäläisiä kätköjä täältä:
http://www.geocaching.com/map/default.a ... =-15.56514
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Avatar
tomtom69
Viestit: 6
Liittynyt: Su 18.07.2010 14:30

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja tomtom69 » To 11.11.2010 21:08

Kiitos vastauksista, avusta ja LINKEISTÄ! Näillä avuilla helmikuun ekalla viikolla loggaillaan lämpimässä...en minä, mutta muu perhe!

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 12.11.2010 18:14

Tai .comin etusivu -> Hide and seek cache -> search with google maps , kirjoita paikka.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

kapusu
Viestit: 42
Liittynyt: Su 09.11.2008 10:32

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja kapusu » Pe 12.11.2010 18:26

Itse juuri katselen myös Kanarialta (Koko saari) sopivia kätköjä ja huomasin, että Googlen "street wiew" (tai jotain sinnepäin) on ihan näpsäkkä värkki katsastaa millaisessa ympäristössä purkki lymyää, mahdolliset parkkipaikat jne.... Sen saa näkyviin kätkökuvauksen "vuoristonäkymästä" siirtämällä keltaisen "ukon" haluttuun paikkaan.

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » Pe 12.11.2010 19:07

kapusu kirjoitti:Itse juuri katselen myös Kanarialta (Koko saari) sopivia kätköjä ja huomasin, että Googlen "street wiew" (tai jotain sinnepäin) on ihan näpsäkkä värkki katsastaa millaisessa ympäristössä purkki lymyää, mahdolliset parkkipaikat jne.... Sen saa näkyviin kätkökuvauksen "vuoristonäkymästä" siirtämällä keltaisen "ukon" haluttuun paikkaan.
Niinpä sillä voi tarkastaa kätkön paikan suurin piirtein ja lähiympäristöstä sopivan reitin yms!
Lisäksi imuroin Coloraatoon Kanarian saarten (näkyy muutkin saaret) ilmaisen kartan täältä:
http://garmin.na1400.info/routable.php
Sieltä manuaalivalintana sopiva ruutualue ja vasemmalle ilmestyy teksti: "MR-Nouakchott".
Sitä klikkaamalla pääsee tallentamaan tiedoston (ennen sitä annettava sähköpostiosoite).
Saamistani tiedostoista valitsin tiedoston (.........gmapsupp.img), joka purettuna oli kooltaan 7,3 Mb.
Kartta näyttää aika hyvin kadut ja tiet.
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

-NJ-
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.07.2009 17:34
Paikkakunta: Kerava

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja -NJ- » Ke 22.12.2010 10:12

Hei

Olen lähdössö tukholmaan ja olisi ongelmia kätköjen lataamisen kanssa.

Tein kyllä tuon pocket Queryn, mutta sen lataaminen ei onnistu.

Onko Olemassa jokin kikka siihen?

-NJ-
-NJ-

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ke 22.12.2010 10:38

-NJ- kirjoitti:Hei

Olen lähdössö tukholmaan ja olisi ongelmia kätköjen lataamisen kanssa.

Tein kyllä tuon pocket Queryn, mutta sen lataaminen ei onnistu.

Onko Olemassa jokin kikka siihen?

-NJ-
Etsipä viestiketju viime vuoden Stockholm cleaningistä niin pitäisi löytyä suorat ohjeet tukholman kätköjen lataamiseen.

-NJ-
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.07.2009 17:34
Paikkakunta: Kerava

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja -NJ- » Ke 22.12.2010 13:39

En kyllä siitä mitään ohjetta vilkaisulla löytynyt puhuttiin vaan miten linuxilla saa kätköt garminiin.

Minun pitäisi vaan saada varmaan tuo pocket query ladattua mutta siinä ei näytä olevan sellaista vaihtoehtoa ja sähköpostiin se ei tule jostain syystä.
-NJ-

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja Seq » Ke 22.12.2010 13:45

-NJ- kirjoitti:En kyllä siitä mitään ohjetta vilkaisulla löytynyt puhuttiin vaan miten linuxilla saa kätköt garminiin.

Minun pitäisi vaan saada varmaan tuo pocket query ladattua mutta siinä ei näytä olevan sellaista vaihtoehtoa ja sähköpostiin se ei tule jostain syystä.
Siitä tulee sähköposti, että sen paketin saa ladata gc.com:in sivuilta.

Yleensä tulee nopeaan, mutta kannattaa olla tarkkana aikavyöhykkeiden kanssa, jotta aktivoi oikean päivän.

Ja Stockhol Cleaning-ketjussa taidettiin puhua liven offline-kartoista yms datayhteydettömästä kätköilystä

-NJ-
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.07.2009 17:34
Paikkakunta: Kerava

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja -NJ- » Ke 22.12.2010 14:01

kiitos juuri tuo päivä rasti puuttui nyt enää kun oregon tunnistaisi tuon kun ei näytä kätköjä
-NJ-

-NJ-
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.07.2009 17:34
Paikkakunta: Kerava

Re: Ulkomaan kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja -NJ- » Ke 22.12.2010 14:06

No niin sehän piti vielä purkaa nyt toimii!!!!! nyt pitääkin kiirehtiä jo kohti satamaa...

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE

-NJ-
-NJ-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”