Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
geohansu
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 05.06.2009 8:32

Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja geohansu » Pe 02.07.2010 11:14

Taas on insinöörit asialla-enpä sitten onnistunut liittämään mysteerikätköni kätkäkuvaukseen Geocheckeriä-Voihan Pekkarinen. Huudanko Mustanaamiota apuun vai auttaisko joku muu?


geohansu
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 05.06.2009 8:32

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja geohansu » Pe 02.07.2010 17:42

kiitos

Etsijä68
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 09.07.2010 14:04

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Etsijä68 » La 17.07.2010 19:43

No niin, käteenhän tämä meni. Koska GeoCheckerissä kysyttiin waypointia, laitoin siihen nohevana poikana "GC2BR64 FINAL" - mutta toi FINAL taisi olla liikaa, koska ei toi checkeri ainakaan toimi, kun kokeilen linkkiä, tulee valitus, ettei ko. kätköä löydy (se on kyllä jo julkaistu).

Mutta mutta - puusilmänä en huomaa, miten POISTAN tuon virheellisesti (?) määritellyn kätköni GeoCheckattavien listasta, jotta pääsisin tekemään sen oikean checkerin ja laittamaan kätkökuvaukseeni? Jossain vaiheessa sain eteeni sivun, jossa oli tuhottoman pitkä turvakoodi, jota en tietenkään ottanut ylös. Onko peli menetetty, eli jääkö toi Faraway Field -kätköni virheellinen GeoCheckeri tuonne tsekattavien listaan ikuisiksi ajoiksi?

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja aku506 » La 17.07.2010 19:51

Etsijä68 kirjoitti:No niin, käteenhän tämä meni. Koska GeoCheckerissä kysyttiin waypointia, laitoin siihen nohevana poikana "GC2BR64 FINAL" - mutta toi FINAL taisi olla liikaa, koska ei toi checkeri ainakaan toimi, kun kokeilen linkkiä, tulee valitus, ettei ko. kätköä löydy (se on kyllä jo julkaistu).

Mutta mutta - puusilmänä en huomaa, miten POISTAN tuon virheellisesti (?) määritellyn kätköni GeoCheckattavien listasta, jotta pääsisin tekemään sen oikean checkerin ja laittamaan kätkökuvaukseeni? Jossain vaiheessa sain eteeni sivun, jossa oli tuhottoman pitkä turvakoodi, jota en tietenkään ottanut ylös. Onko peli menetetty, eli jääkö toi Faraway Field -kätköni virheellinen GeoCheckeri tuonne tsekattavien listaan ikuisiksi ajoiksi?
Mene virheellisen kätkön hallintasivulle. Siellä pitäisi olla poista-nappi. Mutta onko se muka niin tarkka koodista? Luulisin koodin olevan vain täsmennystä?
Jos pyydät oikein (tai vähän vähemmänkin) kiltisti, kyllä haksu luultavasti heltyy korjaamaan mokan. Yritä kuitenkin itse ekana.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 17.07.2010 22:32

Näköjään uusi, toimiva checkeri oli jo joten poistin tuon virheellisen nyt kannasta.

Itse asiassa tuo oli muuten toimiva mutta waypoint oli "GC2BR64 FI" koska kannassa on varauduttu waypointeissa ainoastaan kätköön GCZZZZZZZZ saakka; eikä tuo myöskään huomauttele asiasta kun taas oletin että kyllä kaikki waypointin oikein laittaa (täytyy joskus kirjoittaa nag nag -osuus tuohon).
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Seq » Su 18.07.2010 13:01

haksu10 kirjoitti:Näköjään uusi, toimiva checkeri oli jo joten poistin tuon virheellisen nyt kannasta.

Itse asiassa tuo oli muuten toimiva mutta waypoint oli "GC2BR64 FI" koska kannassa on varauduttu waypointeissa ainoastaan kätköön GCZZZZZZZZ saakka; eikä tuo myöskään huomauttele asiasta kun taas oletin että kyllä kaikki waypointin oikein laittaa (täytyy joskus kirjoittaa nag nag -osuus tuohon).
Jos jotain malliin /^GC\w+$/ ?

Siis preg_match('/^GC[A-Z0-9]+$/', $input) yms..

Kirjainkoko täytyy tietty arpoa, tai muuttaa kaikki suureksi yms...

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ma 19.07.2010 7:46

GeoChecker on hyvin toimiva apuväline ja siihen joku aika sitten tullut kuumien pisteiden tarkistus.

Pitkään olen ajatellut, että olisi hyvä nähdä myös näihin kuumiin pisteisiin osumat. Nythän ne menevät ohilaukauksiin. Eli kaino toivomus olisi, että saisi kolmannen naamakuvan kuumaan pisteeseen osumasta tuohon kuvakkeeseen, joka vanhastaan ilmoittaa osumat ja ohi menneet. Tämä kolminaamainen olisi varmaan hyvä olla erillinen eli sen voisi halutessaan valita. Sitten olisi kuin liikennevalot. Tuo laajennut koko maailmaa käsittäviksi koordinaattien osalta on myös hyvä. Se mahdollista vaikka mitä tehdä tältä osin.

Sitten yksi kysymys kuumista pisteistä. Onko näiden kuumien pisteiden data näkyvissä muilla millään konsteilla. Eli saako toiset koordinaatteja tai kommenttitekstejä niistä näkyviin? Itsellehän kaikki nämä näkyvät.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 19.07.2010 11:44

Pek47ka kirjoitti:Sitten yksi kysymys kuumista pisteistä. Onko näiden kuumien pisteiden data näkyvissä muilla millään konsteilla. Eli saako toiset koordinaatteja tai kommenttitekstejä niistä näkyviin? Itsellehän kaikki nämä näkyvät.
Eihän siinä olisi mitään järkeä, jos ne näkyisivät ennen kuin on syöttänyt kyseiset naatit. Toki kätkön omistaja (ja haksu) voivat ne lukea.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja stebu » Ma 19.07.2010 13:15

aku506 kirjoitti:
Pek47ka kirjoitti:Sitten yksi kysymys kuumista pisteistä. Onko näiden kuumien pisteiden data näkyvissä muilla millään konsteilla. Eli saako toiset koordinaatteja tai kommenttitekstejä niistä näkyviin? Itsellehän kaikki nämä näkyvät.
Eihän siinä olisi mitään järkeä, jos ne näkyisivät ennen kuin on syöttänyt kyseiset naatit. Toki kätkön omistaja (ja haksu) voivat ne lukea.
Ei, mutta koordinaattien syöttämisen jälkeen saa näkyville tekstin, joka on annettu kyseisen hot-spotin kohdalle.
Käsittääkseni jokaisen hot-spotin yhteyteen voi antaa yksilöllisen viestin hot-spotin koordinaattien syöttäjälle.
-stebu

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja stebu » Ma 19.07.2010 13:27

Itse itseäni jatkaen.
Olen käyttänyt checker-kätkön Testaa tarkastus linkkiä. Sehän toimii jopa niin täydellisesti, että kasvattaa oikeitten ja väärien ratkaisujen laskureita sekä lisää cache-id:ni listaan.
Olisiko mahdollista saada omistajan tekemä testaus sellaiseksi, ettei näitä sivuvaikutuksia tulisi?
Sitten kun keritään, ei mikään ykkösprioriteetin juttu.
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geochekerin liittäminen kätkäkuvaukseen

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 20.07.2010 1:38

Uuh, helle vai toiveiden vaativuus saa jo olon kuumottamaan...
Pek47ka kirjoitti:GeoChecker on hyvin toimiva apuväline ja siihen joku aika sitten tullut kuumien pisteiden tarkistus.

Pitkään olen ajatellut, että olisi hyvä nähdä myös näihin kuumiin pisteisiin osumat. Nythän ne menevät ohilaukauksiin. Eli kaino toivomus olisi, että saisi kolmannen naamakuvan kuumaan pisteeseen osumasta tuohon kuvakkeeseen, joka vanhastaan ilmoittaa osumat ja ohi menneet. Tämä kolminaamainen olisi varmaan hyvä olla erillinen eli sen voisi halutessaan valita. Sitten olisi kuin liikennevalot. Tuo laajennut koko maailmaa käsittäviksi koordinaattien osalta on myös hyvä. Se mahdollista vaikka mitä tehdä tältä osin.

Sitten yksi kysymys kuumista pisteistä. Onko näiden kuumien pisteiden data näkyvissä muilla millään konsteilla. Eli saako toiset koordinaatteja tai kommenttitekstejä niistä näkyviin? Itsellehän kaikki nämä näkyvät.
Kuuma piste -osumiin ei ole tallennettu varsinaista kuumaan pisteeseen osumistietoa, vain pelkkä väärin -tieto. Nyt tallennusta on tältä osin lisätty (uusista osumista siis nyt kertyy tieto).

Omistajan hallintasivulle on nyt myös lisätty väärien yritysten jälkeen tiedot kuumiin pisteisiin osumista jos niitä on. Kuvan osalta pidän hengähdystauon, ehkäpä siihenkin tulee vielä kolmas naama kun taas koodin tukkima pää selkiää.

Jos kuumia pisteitä muuttaa, lisää jne. niin näitä ei toki huomioida kuumien pisteiden kertyneissä tilastoissa; tilastot ovat siis "tarkastushetkellä olleiden asetusten mukaiset" koska laajempi muutosseuranta ja tilastojen muuttaminen tältä osin vaatisi jo raskaan luokan toteutukset.


Kuumien pisteiden osaltakaan muut eivät pääse näkemään koordinaatteja tai kommentteja kuin osumalla kuumaan pisteeseen. Toisin kuin varsinaisissa kätkölle määritellyissä koordinaateissa ei kuumien pisteiden koordinaattien tallennuksessa kuitenkaan käytetä yhdensuuntaista salausta. Tämä siitä syystä että kuumien pisteiden hallinta pysyy käsissä kun kätkön omistaja näkee nämä koordinaatit jne.

Niinpä kauhuskenaarioita luoville mainittakoon että luonnollisesti geocache.fi:n ylläpidolla (eli minulla) olisi toki mahdollisuus urkkia näitä pisteitä; minkä evvk:n lisäksi toki ylläpitäjän moraali estää. Koska jotkut skenaariomaalarit ovat aikoinaan tehneet elämää suurempia kysymyksiä checkerin datan ja minun teoreettisista mahdollisuuksista niin niille mainittakoon: oletteko miettineet miten sähköpostinne teille saapuvat... jopa ulkomaisten palvelimien kautta, ja sitten voivat olla palveluntarjoajanne palvelimella.... ja koko ajan aivan selväkielisenä... IIK :P
stebu kirjoitti:Itse itseäni jatkaen.
Olen käyttänyt checker-kätkön Testaa tarkastus linkkiä. Sehän toimii jopa niin täydellisesti, että kasvattaa oikeitten ja väärien ratkaisujen laskureita sekä lisää cache-id:ni listaan.
Olisiko mahdollista saada omistajan tekemä testaus sellaiseksi, ettei näitä sivuvaikutuksia tulisi?
Sitten kun keritään, ei mikään ykkösprioriteetin juttu.
Tämä(kin) oli helpommin sanottu kuin tehty koska yksinkertaista "omistaja tarkastaa" -muuttujaa ei vaan voinut pistää ykköseksi koska sitten kaikki lisäisi tarkastusosoitteeseen kyseisen tiedon jotta yritykset eivät näkyisi. Myöskään uuden uniikin tunnisteen luominen kätkön tietoihin tähän tarkoitukseen ei ollut hyvä vaihtoehto koska tuolla on jo tunniste tarkastukseen, tunniste omistajan hallintaan ja tunniste kuvaa varten.

Mutta rakentelin homman sitten raskaamman kautta ja nyt käytettäessä "Testaa tarkastus" -linkkiä pääsee erikoistilaan jossa tarkastus jää pois tilastoista. Tässä tilassa on joka sivun ylälaidassa iso keltainen "Omistajan tarkastustila" -ilmoitus huomauttamassa asiasta ja muistuttamassa ettei kannata kyseisen sivun osoitetta laittaa kätkölistaukseen; siinä kun on lisämuuttuja joka mahdollistaa toiminnan.

Tästäkin vielä (mun selityksen ymmärtäville) sen verran että lisäämällä käsin tämän lisämuuttujan hatusta vedetyllä arvolla normaalin tarkastussivun osoitteeseen checkerin saa kyllä näyttämään "Omistajan tarkastustila" -tiedon koska tuo mainintateksti perustuu vain siihen että muuttujalla on jokin arvo. Tarkastusta tehdessä sitten katsotaan että arvo on oikea; jos ei ole niin sitten pistetään pillit pussiin ja samalla asiasta lähtee minulle tieto... jatkon voi minut tuntevat arvata ;)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”