"Internet suljetaan"

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Koivula5
Viestit: 124
Liittynyt: Ti 11.05.2010 14:34

"Internet suljetaan"

Viesti Kirjoittaja Koivula5 » Ti 11.05.2010 16:07

Mikä on, kun nykyään pääsen kyllä geocaching.com -sivulle, mutta heti kun yritän avata jonkun kätkösivun tai kartan, pompahtaa esille ikkuna: "Internet Explorer on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä." Ja niin nettiyhteys katkeaa! Tätä on tapahtunut muutaman viikon. Onko koneessamme joku virus vai mistähän tämä johtuu? Muilla sivuilla tätä ei tapahdu. Pitäisi suunnitella kätköretkeä torstaille, mutta kun ei näe kätköjä !! Nyyh...

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Internet suljetaan"

Viesti Kirjoittaja MikaS » Ti 11.05.2010 16:39

Juu,

geostapo on havainnut väärin löydettyjä kätköjä. Ethän ole käynyt FBA-huntissa? Oikaissut multeja? Löytänyt muuten vaan väärin?

Kosto on hirveä. :D :D :D

Mika

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: "Internet suljetaan"

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 11.05.2010 16:49

Koivula5 kirjoitti:Mikä on, kun nykyään pääsen kyllä geocaching.com -sivulle, mutta heti kun yritän avata jonkun kätkösivun tai kartan, pompahtaa esille ikkuna: "Internet Explorer on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä." Ja niin nettiyhteys katkeaa! Tätä on tapahtunut muutaman viikon. Onko koneessamme joku virus vai mistähän tämä johtuu? Muilla sivuilla tätä ei tapahdu. Pitäisi suunnitella kätköretkeä torstaille, mutta kun ei näe kätköjä !! Nyyh...
Internet Exploder saattaa tehdä lähes mitä vain kummallista yhtäkkiä ja arvaamatta. Se on myös tietoturvariski (huom. tutkittu asia), joten ei ihmekään, jos koneelle on päässyt virus. Kannattaa varmaankin skannata tietokone virusten varalta. Sen jälkeen suosittelen lämpimästi asentamaan jonkin vaihtoehtoisen selaimen, jotka ovat yleensä paitsi turvallisempia, myös usein nopeampia. Hyviä vaihtoehtoja ovat mm. Mozilla Firefox, Opera ja Google Chrome.

Avatar
Nitelina
Viestit: 56
Liittynyt: La 16.08.2008 23:57
Paikkakunta: Naantali

Re: "Internet suljetaan"

Viesti Kirjoittaja Nitelina » Ti 11.05.2010 17:09

Mulla toi Internet Explorer alkoi kanssa takkuilemaan kätköily sivustojen kanssa. Kaatui kokoajan. Kätkökuvausten sivut oli myös usein oudon venyneitä :roll:
Kyllästyin kikkailuun ja vaihdoin Mozilla Firefox:iin. Ja hyvin on toiminu!
Suosittelen!

tinsku
Viestit: 19
Liittynyt: La 10.01.2009 21:13

Re: "Internet suljetaan"

Viesti Kirjoittaja tinsku » Ke 12.05.2010 2:52

Itse en exploreria käytä, mutta talvella töissä huomasin yhdellä koneella aivan vastaavaa. Siinä koneessa oli explorerista joku aika vanha versio ja nyt kun se on päivitetty uusimpaan, niin tuo ongelmakin hävisi samalla. En tiedä mikä versio sulla on ja mahtaisiko päivitys auttaa. Itse käytä firefoxia, koska en pidä nykyisestä explorerin versiosta (seiska versio, vai onko jo kasi?) ja muutoinkin firefox on paljon parempi ja kätsympi :)

Koivula5
Viestit: 124
Liittynyt: Ti 11.05.2010 14:34

Re: "Internet suljetaan"

Viesti Kirjoittaja Koivula5 » Ma 17.05.2010 22:56

Kiitos vastauksistanne. Sain tyttären vaihtamaan koneelle Operan. Mutta nyt en pysty siirtämään kätköä suoraan koneelta gepsiin enää. Mikäs nyt tuli?

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: "Internet suljetaan"

Viesti Kirjoittaja porari » Ma 17.05.2010 23:28

Itse olen käyttänyt pitkään Firefoxia, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Lataaminen Garminiin vaatii liitännäisen asentamisen, jonka se itse hakee. Olisko Operassa kyse tuon ohjelman puute??
Lataa Firefox!

tembe
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 03.07.2009 11:25
Paikkakunta: kurikka
Viesti:

Re: "Internet suljetaan"

Viesti Kirjoittaja tembe » Ti 18.05.2010 13:45

Koivula5 kirjoitti:Kiitos vastauksistanne. Sain tyttären vaihtamaan koneelle Operan. Mutta nyt en pysty siirtämään kätköä suoraan koneelta gepsiin enää. Mikäs nyt tuli?
Jos gepsinä on Garmin, niin pitäisi asentaa Garmin Communicator Plugin, joka ei ole yhteensopivaOperan kanssa.
http://www8.garmin.com/products/communicator/

Toisaalta itse käytän aina Operaa ja lataan gpx-tiedoston työpöydälle ja siitä nakkaan muistikortille.

Ehkä kannattaa käyttää sitä Firefoxia ennemmin, koska Operaan ei ole saatavilla automaagisesti vielä kaikkia lisäosia ja joutuu itte niitä useinkin metsästämään googlella.
En kyllä tiiä miks mä sitte käytän Operaa..oon vaan rakastunu siihen ajan saatossa :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”