Kätköt reitin varrella, en vaan osaa (Google earth)

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
porakone
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 06.05.2008 1:29

Kätköt reitin varrella, en vaan osaa (Google earth)

Viesti Kirjoittaja porakone » Ti 04.08.2009 22:11

No, osaan mä vähän. Kyse on siis tosta gc:n premiumtoiminnosta millä saa tehtyä pocket queryn reitin varrella olevista kätköistä. Oon käyttäny tota systeemiä niin että Google Earthilla teen sen reittitiedoston joka sitten uploadataan ja siitä eespäin, mut en taida oikein osata käyttää tota ge:tä. Miten hitossa sillä ge:llä saa useamman reittipisteen kuin vain alku- ja loppupisteen? Siihen kun laitan paikkakunta1 ja paikkakunta2 nii se tekee vaan jonkun reitin, mut jos mä haluaisin että se reitti menisi vaikka paikkakunta3 kautta niin en vaan onnistu. Gc:ssä näyttää olevan nykyään tollain reitintekomahdollisuus myös, mut en mä siihenkään saa välietappeja/haluamaani reittiä.

Toki niitä reittejä voisi pätkittää mutta kun toi ge tekee ihan tolkuttomia reittivalintoja (esim kouvola-tampere välin se ajaa silleen ettei kukaan ihminen eikä mikään softa aja silleen) niin joutuisi yksinkertasempia väljeäkin pätkimään moneen osaan.

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Kätköt reitin varrella, en vaan osaa (Google earth)

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Ti 04.08.2009 22:33

Minä otan aina kätköt reitin varrella geocache.fi:n kätköhaulla, hyvin onnistuu!

ninnis
Viestit: 33
Liittynyt: La 18.10.2008 23:08
Paikkakunta: Masala

Re: Kätköt reitin varrella, en vaan osaa (Google earth)

Viesti Kirjoittaja ninnis » Ti 04.08.2009 22:35

Itse olen tuskaillut aiemmin samalla tapaa Goole Earthin kanssa reittejä tehdessä, mutta jokin aika sitten päädyin käyttämään geaocaching.com ista löytyvää tapaa, eli sivun oikeassa reunassa on listaus käyttäjään jollain tapaa liityvistä asioita ja siellä "User Routes" alla on myös linkki "Create a Route". Siihen saa laitettua halutun reitin alku- ja loppupisteen ja kone sitten arpoo sen ensimmäisen reitin niiden välille, mutta kuten google mapsissa (Earthia en ole saanut itse toimimaan yhtä joustavasti), tässäkin reittiä voi muuttaa helposti nappaamalla jostakin reittimuutoksen kohdalta kiinni ja raahamalla sitten pallukka haluttuun kaupungiin/tienristeykseen jne. Ja kun haluttu reitti on kartalla, siihen voi jo tässä ikkunassa alustavasti laittaa haarukkaa kätköjen hakuetäisyydelle (sitä pääsee kyllä muuttamaan myöhemmin, samoin kuin haettavien kätköjen määrää, joka ainakin omissa hauissa on jostain syystä asetettu ohjelman puolesta 250 kpl:seen). Kartan alla on "Save Route Chances", jota kautta pääsee tallentamaan reitin (tai tekemään siitä suoraan PocketQueryn, itse olen käyttänyt tallennustapaa, mutta tuo suora Pockey Querykin varmaan johtaa samaan lopputulokseen) omiin reitteihin, jotka löytyvät sitten "My Profile -> Find Routes -> Your Created Routes" kautta. Tämä tapa on viime aikoina tuntunut minusta olevan helpoin tapa tehdä "monimutkaisia" reittejä, mutta vastaavia tapoja varmasti löytyy niin paljon kuin tekijöitäkin :?:

porakone
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 06.05.2008 1:29

Re: Kätköt reitin varrella, en vaan osaa (Google earth)

Viesti Kirjoittaja porakone » Ti 04.08.2009 22:52

ninnis kirjoitti:... "Create a Route" .... tässäkin reittiä voi muuttaa helposti nappaamalla jostakin reittimuutoksen kohdalta kiinni ja raahamalla sitten pallukka haluttuun kaupungiin/tienristeykseen jne.
Kato juu, just tollasta haettiin. Kiitsa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”