HTML-tageja logeihin

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
sparris
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 02.01.2007 15:01
Paikkakunta: Vääksy

HTML-tageja logeihin

Viesti Kirjoittaja sparris » Pe 10.07.2009 12:47

Aina joskus tulee mieleen, että logitekstejä voisi vähän muotoilla ripottelemalla sekaan sopivia HTML-tageja. Lähinnä kyseeseen tulisi tekstin fontin tai värin vaihtaminen jonkun tekstin osan korostamiseksi ja ehkä joskus oikeaoppisen hyperlinkin piilottaminen tekstin sekaan. Mutta ainakin minun kokemukseni mukaan logeista riisutaan kaikki mahdollinen HTML-koodi ja jäljelle jää pelkkä teksti ja linkit muuttuvat tyhmiksi "(visit link)" teksteiksi. Joskus olen kuitenkin nähnyt logissa lihavointeja ja eri värejä, ainakin kätkötarkastajat käyttävät julkaisulogeissa moisia tehokeinoja. Ja muistaakseni joskus ihan tavallisissa löytölogeissakin on jotain fonttimäärittelyjä ollut.

Auttakaas siis kädetöntä ja kertokaa onko olemassa joku jippo millä noita muotoilutietoja saisi laitettua logitekstin joukkoon niin, että gc.com ei niitä syö pois.
Itse en nyt ehdi enkä jaksa ruveta kokeilemaan ja tutkimaan.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: HTML-tageja logeihin

Viesti Kirjoittaja pailakka » Pe 10.07.2009 13:00

Logeissa toimii ainakin osa bbcodena tunnetuista jutuista (eli ne kilkkeet millä tälläkin foorumilla saa kaikkea erijännää viesteihin)
Oudonkieliset, mutta tajuttavat ohjeet näyttäisi löytyvän ainakin osoitteesta http://west468.wordpress.com/2006/02/21 ... e-smileys/

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: HTML-tageja logeihin

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 10.07.2009 13:03

Sivut käyttävät nk. BB-codea
Niitä saa lisättyä tällä lokkauksiin. Vaatii greasemonkeyn. Eli koodit ovat samat kun tällä foorumillakin mutta soveltaen. Mm. hymiöt ovat erilaiset. HTML ei toimi mutta BB-CODE toimii.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: HTML-tageja logeihin

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 10.07.2009 13:09

Niin ja ohessa kuva siitä.
Tuo "templates" on hyvä mutta siinä on vielä pieniä virheitä. Se antaa lisätä yhdellä klikkauksella ennalta määritetyn tekstin. Saa myös lisäämään sen automaattisesti mutta silloin se tulee vähintään kahteen kertaan.
Liitteet
nimetön.jpg
nimetön.jpg (21.48 KiB) Katsottu 1705 kertaa
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: HTML-tageja logeihin

Viesti Kirjoittaja LQ » Pe 10.07.2009 13:11

sparris kirjoitti:Aina joskus tulee mieleen, että logitekstejä voisi vähän muotoilla ripottelemalla sekaan sopivia HTML-tageja.
Auttakaas siis kädetöntä ja kertokaa onko olemassa joku jippo millä noita muotoilutietoja saisi laitettua logitekstin joukkoon niin, että gc.com ei niitä syö pois.
Itse en nyt ehdi enkä jaksa ruveta kokeilemaan ja tutkimaan.
Tästä löytyy esimerkkejä:
http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... try1434756

Joskus välillä käytän, mutta kannattaa muistaa että kyttäys/omistajasähköposteihin koodit menee "koodina".

Edit: värit ei toimi ylläolevan linkin mukaisesti, mutta tässä toimiva esimerkki:

Koodi: Valitse kaikki

No problem to find the right [b]c[blue]o[/blue][orange]l[/orange][red]o[/red][green]u[/green]r[/b].
joka on "lähdekoodi" tämän login alusta.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
sparris
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 02.01.2007 15:01
Paikkakunta: Vääksy

Re: HTML-tageja logeihin

Viesti Kirjoittaja sparris » Pe 10.07.2009 13:25

Hei, tänks! Olisihan tuo pitänyt oivaltaa itekin, mutta eipä sitä enää jaksa ajatella.

Tuo rasva-apina templeitteineen ei oikein sovi minun hipiälleni, kun olen aikoinani oppinut tekemään koodia käsin, niin nuo kliketi-klik -työkalut ei vaan sovi mulle, vaan mielummin lisään nuo muotoilutägit käsin tekstin sekaan (oikeasti kirjoitan logitkin aina etukäteen vi:llä ja siten vaan kopypeistailen ne gc.comiin). Olenpa joskus tehnyt loggauksia lynxilläkin, mutta se on kokonaan toinen juttu. Pitäisköhän pikkuhiljaa siirtyä tälle vuosituhannelle...

Kiitos vielä, asia selvisi nopeasti. Syy, miksi juuri nyt rupesin tätä kyselemään löytyy tästä logista. Pieni korostus tekstissä helpottaa oleellisen bongaamista...

tembe
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 03.07.2009 11:25
Paikkakunta: kurikka
Viesti:

Re: HTML-tageja logeihin

Viesti Kirjoittaja tembe » Pe 10.07.2009 18:36

Testasin kans tota koodia logiin ja toimihan se. Kun editoin sitä 3 kertaa niin meneeköhän se kolmeen kertaan sitte sille kätkön omistajallekki :D Se varmaan tykkää.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: HTML-tageja logeihin

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 10.07.2009 18:43

tembe kirjoitti:Testasin kans tota koodia logiin ja toimihan se. Kun editoin sitä 3 kertaa niin meneeköhän se kolmeen kertaan sitte sille kätkön omistajallekki :D Se varmaan tykkää.
Tietääkseni ei mutta alas tulee ne toistuvat rämpytykset.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”