Magellanin liittäminen mac koneeseen?

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Magellanin liittäminen mac koneeseen?

Viesti Kirjoittaja tuulis » Ma 26.05.2008 23:38

tuli sitten ostettua keväällä macbook ja myöskin magellan explorist XL gps.
Alkaa väsyttää perheen pöytäkoneen varaaminen, että pääsen siirtämään koordinaatteja yms.

Joten kysymys kuuluu, että onko kellään tietoa, millaisia toimivia ohjelmia pitäisi ladata mac-koneeseen,
että saan siirrettyä kätköjen koordinaatit?
Mielellään freeware.
Kovasti olen yrittänyt kuuklettaa, mutta en oikein löydä mitään :roll:

Magellanin maahantuojalta kyselin asiaa ja vastaus oli:
Hei.
Kaikki Magellanin omat ohjelmat toimivat valitettavasti Microsoftin
ohjelmissa.
Muista ohjelmista minulle ei ole tietoa.

Terveisin
XXXXXXXXX
Normark Suomi Oy / Huolto

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: Magellanin liittäminen mac koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Tet70 » Ti 27.05.2008 7:55

Kokeile vaikka gpsbabel:ia. En voi vahvistaa toimivuutta, kun olen itse "Garminiitta". Mutta ainakin Garminin kanssa pelaa hyvin, ja kotisivu kertoo tuon Magellan-mallin olevan tuettu.

Löytyy esim. täältä: http://www.macupdate.com/info.php/id/15777

tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Re: Magellanin liittäminen mac koneeseen?

Viesti Kirjoittaja tuulis » Ti 27.05.2008 14:50

en saanu tuota toimimaan. :?

en ehkä vaan sitten osaa, että jos jollakulla olisi aikaa vääntää mulle sellaset perusohjeet miten voisin onnistua niin olisin kiitollinen :)


-------------
noin sadas kerta toden sanoi, nyt onnistuin! :D

cista
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 27.05.2008 21:32

Re: Magellanin liittäminen mac koneeseen?

Viesti Kirjoittaja cista » Ti 27.05.2008 21:43

Voit kokeilla myös maccaching ohjelmaa(http://www.maccaching.com). Toimii ainakin Garminin laitteiden kanssa, mutta valittavissa on tietojen siirto Magellaniin(tästä tosin ei ole kokemuksia).

Ohjelmaa voi käyttää ilmaiseksi, mikäli tulkitsin säännöt oikein. Ohjelman rekiströinti maksaa, mutta tällöin saa lisäominaisuuksia.

Eli voit ladata Geocaching.com sivustolta .loc tiedostossa kätköjen tiedot ja siirtää ne GPS:ään Maccachingin avulla. Maccachingissa voi myös valita käytetäänkö GPS:ssä kätkön GC-koodia vai kätkön nimeä.

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: Magellanin liittäminen mac koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Tet70 » Ti 27.05.2008 21:52

cista kirjoitti:Voit kokeilla myös maccaching ohjelmaa(http://www.maccaching.com). Toimii ainakin Garminin laitteiden kanssa, mutta valittavissa on tietojen siirto Magellaniin(tästä tosin ei ole kokemuksia).

Ohjelmaa voi käyttää ilmaiseksi, mikäli tulkitsin säännöt oikein. Ohjelman rekiströinti maksaa, mutta tällöin saa lisäominaisuuksia.

Eli voit ladata Geocaching.com sivustolta .loc tiedostossa kätköjen tiedot ja siirtää ne GPS:ään Maccachingin avulla. Maccachingissa voi myös valita käytetäänkö GPS:ssä kätkön GC-koodia vai kätkön nimeä.
Juu samalla tapaa se pitäisi toimia tuo gpsbabel myös. Eli kätkösivulta "LOC Waypoint file" ja sitä tarjotaan sitten baabelille. Ohessa kuvallinen ohje miten asetukset tulisi olla, tuo "Port"-asetus tietysti sen mukaan mihin porttiin kapula on kytketty, tässä usb.
Liitteet
babel.png
babel.png (423.22 KiB) Katsottu 1207 kertaa

tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Re: Magellanin liittäminen mac koneeseen?

Viesti Kirjoittaja tuulis » Ti 27.05.2008 22:40

Koko illan olen viettänyt aikaa koneen vieressä gps kainalossa ja tuon maccaching ohjelman löysin myös.
Tosin, sisäinen plonti kun olen, en osannut sitä oikein käyttää. :?

gpsbabel ohjelman sain toimimaan, mutta kun haluan että ne kaikki kätköt näkysivät samassa karttaikkunassa ja olisivat niin ollen yhden tiedoston ala kaikki, niin sitä en nyt tajunnut.

Jos laitan hakusanaksi vaikka Oulu ja geocaching.com sivusto antaa monta sivua kätköjä, niin siltä yhdeltähän saan kaikki otettu yhteen .loc päätteiseen tiedostoon kun klikkaan check all ja download. Näistä siis osaan jo tehdä gps;ään sopivan tiedoston gpsbabelin avulla.
Mutta jos haluan enemmän kätköjä yhteen tiedotoon, niin miten sen teen?

No, enhän ole tätä vasta kuin pari kuukautta aina tasaisin väliajoin ihmetellyt ja viettänyt iltojani koneen vieressä tupisten, joten harjoittelut jatkukoon...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”