GC13GT0 etsii huoltajaa

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Ke 30.01.2008 9:53

Nykyinen sopimushuoltaja muutti alueelta pois, joten tarvitsisin kyseisen kätkön kanssa apua. Paikka on upea ja olisi sääli poistaa kätkö. Olisiko kukaan kiinnostunut? Käyn itse paikanpäällä pari kertaa vuodessa, joten itsekkin pystyn kätköä huoltamaan silloin tällöin.

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... cb33d81058
Liitteet
Pakasaivo2.jpg
Makkaraakin pystyy paistelemaan. Ekhoc:n ottama kuva.
Pakasaivo2.jpg (61.73 KiB) Katsottu 2453 kertaa
Pakasaivo1.jpg
Pakasaivo talvella. Vipeman ottama kuva.
Pakasaivo1.jpg (67.89 KiB) Katsottu 2448 kertaa

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 30.01.2008 12:55

jos huoltajaa ei löydy mieti myös seuraavaa vaihtoehtoa: arkistoi kätkö ja tee tilalle earthcache. Noilla meriiteillä ei luulisi olevan vaikeaa! (hiidenkirnu, rotkojärvi yms...) tällöin tuo upea kätkö on kätytännössä huoltovapaa!

Suomessa om harmittavan vähän earthcacheja, vaikka geologisesti mielenkiintoisia paikkoja on pilvin pimein...

Eli siitä vaan vääntämään kätkökuvaus lontoon murteella (vai oliko se jo myös, niin nopeasti vilkaisin) ja joku pikku tehtävä mukaan...

http://www.earthcache.org - ei kysyvä tieltä eksy!
Onko muuten nimesi jo täällä?

Gold-digger
Viestit: 46
Liittynyt: La 30.12.2006 14:03

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja Gold-digger » Ke 30.01.2008 14:23

lpohjala kirjoitti:Nykyinen sopimushuoltaja muutti alueelta pois, joten tarvitsisin kyseisen kätkön kanssa apua. Paikka on upea ja olisi sääli poistaa kätkö. Olisiko kukaan kiinnostunut? Käyn itse paikanpäällä pari kertaa vuodessa, joten itsekkin pystyn kätköä huoltamaan silloin tällöin.

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... cb33d81058
Terve!
En tiedä, onko riittävä apu, mutta jos huoltotarvetta on tuolloin, kun itse liikun Lapissa, niin käyn ko. kätköllä. Johan se minulla yhtenä kätkön piilottajana jonkinmoinen velvollisuuskin olisi :roll: .
Tämä kätkö on ehdottomasti säilyttämisen arvoinen ja ilman muuta niin että siellä on purkki, josta voi noukkia ja jonne voi jättää bugeja ja kolikoita. Nuo earthcaset on toki hienoja, mutta sittenkin....
Tuolla Lapissa EI ole liikaa näitä purkkeja ja huoltohommelit lähes jokaiselle purkille on järjestettävä jotenkin "porukalla". Pitäisikö perustaa "Lapin kimppapiilottajat" osasto siihen Ladun seuraan, vaan kun se seura aktivoituisi pikkasen että tietäisi, kannattaako vaihtaa jäsenyys sinne, vai pysyä nykyisessä Ladun alaisessa järjestössä johon kuulun.

G-d

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Ke 30.01.2008 14:40

Olen myös suunnitellut ja kartoittanut ylläksen alueella paljon uusia kätköjä ja tarkooitus olisi tehdä ne ensi kesänä. Alueella on niin hienoja paikkoja paljon, että olisi synti jättää ne kätköttämättä. Ensin tosiaan pitäisi löytää apuja nykyisten ja tulevien kätköjen huoltoon. Olisin kiitollinen Gold-digger jos pystyisit auttamaan.

Gold-digger
Viestit: 46
Liittynyt: La 30.12.2006 14:03

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja Gold-digger » Ke 30.01.2008 15:25

lpohjala kirjoitti:Olen myös suunnitellut ja kartoittanut ylläksen alueella paljon uusia kätköjä ja tarkooitus olisi tehdä ne ensi kesänä.....
Mihis aikaan kesästä meinasit lähteä. Olen tässä suunnittelemassa semmoista luontokuvausreissua Lappiin, niin voisin ajoittaa samoihin aikoihin.
Joku miitti olisi taas kiva jossain päin Lappia pitää. Eihän sinne montaa tulijaa taida löytyä tästä "urbaanikätköilijöiden" massasta, mutta eikös niin, ei se määrä vaan laatu :wink:

G-d

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja pailakka » Ke 30.01.2008 16:10

Nytkun tämä kätkö on esillä niin kysytäänpä:
Olen tulossa hiihtolomalla ylläkselle, joten tämä kätkö olisi melkolailla iskuetäisyydellä. Onko mitään mahdollisuuskia löytää talvella?

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Ke 30.01.2008 16:39

On kunhan varautuu vähän kaivamaan. Helppo piilo. Koordinaatitkin pitäisi olla kohdallaan. Ne on mitattu by VS. Tietä jos ei ole aurattu niin paikalle pääsee vaikkapa moottorikelkalla tai suksin :)

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » To 31.01.2008 15:49

Gold-digger kirjoitti:
Joku miitti olisi taas kiva jossain päin Lappia pitää. Eihän sinne montaa tulijaa taida löytyä tästä "urbaanikätköilijöiden" massasta, mutta eikös niin, ei se määrä vaan laatu :wink:

G-d
Samaa mieltä... :D :D :D

Tulipahan edellisen miitin ansiosta ajettua mopolla 2600km viikonlopussa ja noukittua ohimennen 96 purkkia.
Samantapaisen tripin voisi kyllä tulevana suvena tehdä uudestaan.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja lpohjala » To 31.01.2008 15:59

Täytyy pistää miitti harkinnan alle. Kuinkahan moni olisi kiinnostunut?

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja jupilli » To 31.01.2008 18:44

lpohjala kirjoitti:Täytyy pistää miitti harkinnan alle. Kuinkahan moni olisi kiinnostunut?
Moiks,

laittakaapa ajankohta ja suunta kiinni niin sittenhän kiinnostuneet voipi yrittää sovitella aikataulujaan.
Kyllä minäkin aion pohjoisessa tulevana kesänä poiketa, heinäkuun loppupuolella luultavimmin.
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
lpohjala
Viestit: 144
Liittynyt: Pe 22.12.2006 12:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: GC13GT0 etsii huoltajaa

Viesti Kirjoittaja lpohjala » Pe 01.02.2008 9:08

Äkäslompoloon on kotioveltani matkaa noin 961 kilometriä. Aika olisi nähtävästi ennen hyttysiä ja mäkäräisiä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”