Suomen Latu tarvitsee kouluttajia/perehdyttäjiä

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Minnifield
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 05.11.2008 10:15

Suomen Latu tarvitsee kouluttajia/perehdyttäjiä

Viesti Kirjoittaja Minnifield » Ke 14.01.2009 22:30

Hei, kätköilyinnostus on melkoista Suomen Ladun jäsenyhdistyksissä sekä järjestämissämme tapahtumissa. Tarvitsemme harrastajia/addikteja lyhyisiin perehdytyksiin sekä pidempiinkin koulutuksiin. Vaatimuksia ei ole paljon: olet kätköillyt sen verran, että osaat kertoa perusjutut kätköjen etsimisestä sekä piilottamisesta ja tietenkin perustiedot gepsin käytöstä, osaat esittää asian kansantajuisesti ja pystyt vetämään lyhyen käytännön opastuksen Suomen Ladun ohjaajien avustuksella.

Kustannuksista voidaan sopia tapauskohtaisesti, mutta ainakin matkakulut ja muut mahd. kulut korvataan. Seuraavina ajankohtina meillä olisi ensimmäiset "keikat":

24.1. Oittaan ulkoilukeskukseen Bodom-järven rannalle kertomaan kätköilystä nuorille tarkoitetun Outdoor-klubin ensimmäisessä tapaamisessa. Teoriaa ja lyhyt käytännön harjoitus. Mukana kaksi Suomen Ladun ohjaajaa.

8.2. Lammille opastamaan Suomen Ladun oppaiden täydennyskoulutuksessa. GPS-laite lienee tuttu porukalle, joten kyseessä lyhyt esitys geokätköilystä, sivustoista, mahdollisuuksien mukaan pieni käytännön harjoitus.

Jos pystytte auttamaan kyseisinä ajankohtina tai myöhemmin tarvittaessa, laittakaa meiliä osoitteeseen minna.ala-kyyny@suomenlatu.fi tai soitelkaa puh. 044 722 6317.

Terveisin Minna Ala-Kyyny, Suomen Latu ry

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen Latu tarvitsee kouluttajia/perehdyttäjiä

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 15.01.2009 11:51

Eikös tämä GPS jaosto osaa auttaa tässä?

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Suomen Latu tarvitsee kouluttajia/perehdyttäjiä

Viesti Kirjoittaja Jouko » To 15.01.2009 12:23

Geovius kirjoitti:Eikös tämä GPS jaosto osaa auttaa tässä?
Geovius tarkoittanee Suomen Ladun jäsenyhdistykseksi perustettua Geoliikkujat Ry:tä (vai mikä sen nimeksi tulikaan)? Mahtaako sieltä apua löytyä - ei ainakaan Latu ja Polku -lehden sivuilta ole löytynyt mitään aktiiviseen toimintaan viittaavaa.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen Latu tarvitsee kouluttajia/perehdyttäjiä

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 15.01.2009 12:27

Sitähän minä tarkoitan tosiaankin eli eikös tässä olisi kyseiselle poppoolla aktivoitumisen paikka.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomen Latu tarvitsee kouluttajia/perehdyttäjiä

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Pe 16.01.2009 13:55

Minnifield kirjoitti:
8.2. Lammille opastamaan Suomen Ladun oppaiden täydennyskoulutuksessa. GPS-laite lienee tuttu porukalle, joten kyseessä lyhyt esitys geokätköilystä, sivustoista, mahdollisuuksien mukaan pieni käytännön harjoitus.
Mä voisin lähtee tuonne Lammille. Ja mun kyydissä pääsee pääkaupunkiseudulta 2-3 kätköilijää mukaan, ketkä haluavat Alkeiskurssi 2008 -hengessä olla mukana.

Edit: Lammilla on melkoisen vähän geokätköjä (lähimmät yli 8km päässä Lammin keskustasta), joten niitä harjoituskätköjä tarvinnee tehdä valmistelevassa osiossa. Minnifield ei vielä vastannut minulle, mutta sitten kun saan vahvistuksen häneltä minuun voi ottaa yhteyttä.

Edit2: Kauniimpi Haaskalintu lähtee mukaan, joten jos homma toteutuu menemme sinne etukäteen hyvissä ajoin.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Suomen Latu tarvitsee kouluttajia/perehdyttäjiä

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 19.01.2009 9:39

Lupauduin Lammille Haaskiksen taustajoukkoihin, Oittaalle en näillä näkymin pääse.

PS. Tilastojeni mukaan Lammilla on kymmenkunta kätköä, esim. GCZX85, 0km: Lammi ja GC1C8YP, Lammin kirkko
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Huikka78
Viestit: 29
Liittynyt: To 30.10.2008 11:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Latu tarvitsee kouluttajia/perehdyttäjiä

Viesti Kirjoittaja Huikka78 » Ma 19.01.2009 9:47

Lupauduin vetämään tuon Oittaan tilaisuuden ja kävinpä viikonloppuna piilottelemassa harjoituskätköjä sinne samalla, kun tutustuin itse paikkaan paremmin, vaikka on tuolla tullut itsekin muutaman kerran käytyä. Samoin olen kasannut powerpoint shown asiasta, jonka toki saa minulta, jos haluaa vaikka tuota Lammia ajatellen (tosin kohderyhmä on hyvin erilainen, 12-18 vuotiaat nuoret vs. eräoppaat, joten sisältökin varmasti tulisi olla hieman eri vinkkelistä).

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomen Latu tarvitsee kouluttajia/perehdyttäjiä

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 24.01.2009 12:52

Haaskalintu kirjoitti:
Minnifield kirjoitti:
8.2. Lammille opastamaan Suomen Ladun oppaiden täydennyskoulutuksessa. GPS-laite lienee tuttu porukalle, joten kyseessä lyhyt esitys geokätköilystä, sivustoista, mahdollisuuksien mukaan pieni käytännön harjoitus.
Mä voisin lähtee tuonne Lammille. Ja mun kyydissä pääsee pääkaupunkiseudulta 2-3 kätköilijää mukaan, ketkä haluavat Alkeiskurssi 2008 -hengessä olla mukana.

Edit: Lammilla on melkoisen vähän geokätköjä (lähimmät yli 8km päässä Lammin keskustasta), joten niitä harjoituskätköjä tarvinnee tehdä valmistelevassa osiossa. Minnifield ei vielä vastannut minulle, mutta sitten kun saan vahvistuksen häneltä minuun voi ottaa yhteyttä.

Edit2: Kauniimpi Haaskalintu lähtee mukaan, joten jos homma toteutuu menemme sinne etukäteen hyvissä ajoin.
...ja nyt on luotu tähän liittyen myös eventti. Kaikki mukaan isottelemaan :D
Onko muuten nimesi jo täällä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”