Peruutuspaikkapörssi

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Minneli » Ma 08.08.2011 20:16

Kätköilyharrastus on ollut jonkin aikaa katkolla, ja sillä aikaa täällä tapahtuu heti megalomaanisen suuria! Onneksi olkoon järjestäjille, MEGA kuullostaa todella hienolta tapahtumalta. :D

No, rekisteröityminen on jo suljettu ja olen siis auttamattoman myöhässä, mutta kysytäänpä silti: kun tapahtuma on valtava, niin viime hetken peruutuksiakin tulee sairaustapausten ym. takia aivan varmasti. En ainakaan huomannut, että täällä olisi keskusteltu siitä, voisiko käyttämättä jääviä lippuja siirtää meille mattimyöhäisille. Jos voi, niin täällä on yksi kiinnostunut, kenties toinenkin. Yhteyttä voi ottaa vaikkapa privana.

terkkila
Viestit: 22
Liittynyt: To 19.05.2011 15:07

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja terkkila » Ma 08.08.2011 20:54

Minneli kirjoitti:En ainakaan huomannut, että täällä olisi keskusteltu siitä, voisiko käyttämättä jääviä lippuja siirtää meille mattimyöhäisille. Jos voi, niin täällä on yksi kiinnostunut, kenties toinenkin. Yhteyttä voi ottaa vaikkapa privana.
Toinen kiinnostunut. Asumisjärjestelyt jäi niin viime tinkaan etten viitsinyt rekisteröityä.

Koivula5
Viestit: 124
Liittynyt: Ti 11.05.2010 14:34

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Koivula5 » Ma 08.08.2011 21:19

Järjestäjät ohoi, miten tämä asia? Meilläkin jää yksi tiimin jäsen pois (poistuu maasta ennen tapahtumaa [:)]) - voiko tuota osallistumista siirtää jollekin toiselle? Ja jos, niin miten? (Haluan kysyä järjestäjien ohjeistuksen ensin.)

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Minneli » Ma 08.08.2011 21:38

Juu, kysymys oli ilman muuta osoitettu myös ja erityisesti järjestäjien suuntaan. Jos siirrosta aiheutuu kovasti säätöä järjestäjille, niin heitä ei toki ole tarkoitus lisää kuormittaa, kun ovat jo muutenkin ison urakan tehneet. Tilastollisesti todennäköistä kuitenkin on, että vähintään prosentti tai pari jo lippunsa lunastaneista joutuu tulonsa perumaan, jolloin 15 - 30 onnellista mattimyöhäistä voisi vapauttaa heidät taloudellisista tappioista. :wink: Olen jo yhden lipputarjouksen saanut, mutta odotellaan nyt ensin rauhassa järjestäjien kantaa (ja selvittelen sillä aikaa itse majoituskuvioita ja kissanhoitajaa).

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ma 08.08.2011 23:21

En pidättäisi hengitystä järjestäjien vastausta odotellessa. Kollega kyseli irc-kanavalla järjestäjien mielipidettä ja sai vastauksen, että "järjestävä taho ei ehdi nyt".
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 08.08.2011 23:38

En tiedä vaikuttaako tämä mitenkään mihinkään, mutta poistin puoli vuotta sitten tekemäni will attend-loggaukseni. Toisaalta en ole mitenkään muuten tapahtumaan ilmoittautunut (varmaan olisi pitänyt) joten tämä ilmoitus lienee turha. Pahoittelen asiaan perehtymättömyyttäni.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja teukkam » Ti 09.08.2011 10:01

Täälläkin olisi yksi (vähintään) lipun ottaja. Muuttohässäkässä meni rekisteröityminen sivu suun, kun oltiin poissa normaalien nettiyhteyksien ääreltä.

Avatar
Varvikello
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:05

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Varvikello » Ti 09.08.2011 11:54

Se ircissä kysellyt kollega olen minä. Vastauksena sain että osallistua voi, mutta vain rekisteröityneen nickillä. Eli mukaan pääsee mut omalla nickillä ei...
Että mä oon pätevä...

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » Ti 09.08.2011 12:28

En nyt haluaisi olla hirveen negatiivinen, mutta alkaa vaan pikkuhiljaa tuntua että tässä hommassa on menty vähän turhan nopeasti eteenpäin... hirveellä kiireellä täytynyt saada tämä homma tehtyä. Ihan kuin olisi ollut kiire saada se pohjoismaiden Ensimmäinen MEGA Suomeen... Toivon ettei tapahtumasta ei jää kenellekkään sellaista mielikuvaa. Onhan se hieno juttu, mutta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan vaan puoliks juostulta ja... siltä itteltään. My bad, pakko oli tuoda tämä huoli julki.
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 09.08.2011 12:36

Lemmysix kirjoitti:En nyt haluaisi olla hirveen negatiivinen, mutta alkaa vaan pikkuhiljaa tuntua että tässä hommassa on menty vähän turhan nopeasti eteenpäin... hirveellä kiireellä täytynyt saada tämä homma tehtyä. Ihan kuin olisi ollut kiire saada se pohjoismaiden Ensimmäinen MEGA Suomeen... Toivon ettei tapahtumasta ei jää kenellekkään sellaista mielikuvaa. Onhan se hieno juttu, mutta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan vaan puoliks juostulta ja... siltä itteltään. My bad, pakko oli tuoda tämä huoli julki.
Aika karua tekstiä ilman mitään perusteluita :P

Itse sivusta katselleena olen ollut enemmänkin vaikuttunut miten hienosti täysin vapaaehtoisvoimin tuo on saatu järkättyä.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 09.08.2011 12:40

Lemmysix kirjoitti:Onhan se hieno juttu, mutta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan vaan puoliks juostulta ja... siltä itteltään. My bad, pakko oli tuoda tämä huoli julki.
Fiilisten tuominen esille on ihan hyvä asia mutta olisi toki rakentavaa tuoda myös esille mistä moinen fiilis johtuu eli mikä ns. mättää sekä tietenkin se, että miten asian olisi voinut toteuttaa niin ettei noin olisi päässyt käymään. Mitä konreettisempi parannusehdotus niin sitä parempi, niistä voi itse kukin tarpeen mukaan siiten ottaa oppia.

Tarya
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 17.12.2010 10:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Tarya » Ti 09.08.2011 12:59

rixu kirjoitti:Itse sivusta katselleena olen ollut enemmänkin vaikuttunut miten hienosti täysin vapaaehtoisvoimin tuo on saatu järkättyä.
Samaten Megaa ja sen valmistumista lähinnä sivusta seuranneena kehotan jokaista pohtimaan edes pienen hetken sitä, millä ajalla/rahkeilla/osaamisella pystyisi itse järjestämään yli 1500 ihmisen kansainvälisen tapahtuman ml. sen rahoitus, lupa-asiat ja viranomaisvelvoitteet, turvajärjestelyt, suhteet mediaan ja tietenkin varsinainen ohjelma ja käytännön järjestelyt paikan päällä. Itse teen hiukan vastaavaa työssäni, joskin paljon pienemmälle porukalle, ja tiedän, mikä työmäärä jo siinäkin on.

Olisi tietysti kiva, että jokainen voisi päättää osallistumisestaan vaikka vasta tapahtumapäivänä ja esteen tullessa lippu siirtyisi jouhevasti toiselle, mutta kaiken sen käytännön työn määrä, jota on tehty kuukausikaupalla ja joka ei meille ulkopuolisille millään tavalla edes näy, on valtava ja kaikkeen ei yksinomaan vapaaehtoisten ahkeruuteen ja ilmaiseen työhön perustuva tapahtuma valitettavasti voi joustaa. Se täytyy jokaisen ymmärtää.
Courage is not the absence of fear, but rather the judgment that something is more important than fear.

Geoliikkujat
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.12.2010 0:05

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Geoliikkujat » Ti 09.08.2011 13:02

Megalla tapahtumana tai Geoliikkujilla yhdistyksenä ei luonnollisesti ole mitään sananvaltaa tai kantaa siihen, jos ihmiset myyvät, antavat tai vaihtavat lippujaan.

Käytännöistä sen verran, että liputhan ovat rekisteröitymiskohtaisia. Rekisteröitymisen yhteydessä hankittuja Mega-tuotteita ei esimerkiksi voi lipusta irrottaa, vaan tuotteet luovutetaan tapahtumassa lippua vastaan.

Lippua vastaan luovutetaan myös tapahtuman nimikortit, jotka toimivat pääsylipun ominaisuudessa sitten läpi viikonlopun. Nimikorttien tiedot perustuvat rekisteröitymisen yhteydessä annettuihin tietoihin (esim. nimi ja nick). Niitä ei enää tässä vaiheessa voi vaihtaa edes rekisteröitynyt itse, koska kortit on jo tulostettu laminoitu.

Rekisteröitymistietojen nimimerkkejä verrataan aikanaan myös Attended-loggauksiin.

On tietenkin sinänsä ikävää, että kaikki rekisteröitymisensä ajoissa huolehtineet eivät syystä tai toisesta pääse tapahtumaan osallistumaan.

Milka Sunell
Geoliikkujat ry

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 09.08.2011 13:16

Geovius kirjoitti:
Lemmysix kirjoitti:Onhan se hieno juttu, mutta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan vaan puoliks juostulta ja... siltä itteltään. My bad, pakko oli tuoda tämä huoli julki.
Fiilisten tuominen esille on ihan hyvä asia mutta olisi toki rakentavaa tuoda myös esille mistä moinen fiilis johtuu eli mikä ns. mättää sekä tietenkin se, että miten asian olisi voinut toteuttaa niin ettei noin olisi päässyt käymään. Mitä konreettisempi parannusehdotus niin sitä parempi, niistä voi itse kukin tarpeen mukaan siiten ottaa oppia.
Itsekin jotain pientä joskus järjestäneenä tiedän, että valittajia on aina, vaikka jakaisi ilmaista rahaa...

Jotkut vaan on sellaisia ja yleensä niissä yhdistyy myös saamattomuus...

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Minneli » Ti 09.08.2011 13:31

Kiito Milkalle vastauksesta muiden kiireiden keskellä! Asia selvä ja hyvin perusteltu. En ollut asiaa kysyessäni ehkä ihan tajunnut, kuinka paljon erilaista oheisjuttua lippuun liittyy - siis että sen siirtäminen toiselle ei olekaan ihan yhtä yksinkertaista kuin vaikka konserttilipun myyminen.

MEGAsta tulee varmasti erittäin hieno tapahtuma, joten toivottelen kaikille loistavaa viikonloppua ja komeita kätkösaaliita! Minä taidan harrastaa viikonloppuna katumusharjoituksia ja hoitaa yhden jo liiankin pitkään huoltoa odottaneen purkin kuntoon...

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 09.08.2011 13:42

Minusta on aika paljon järjestäjiltä vaadittu että nimilaput pitäisi tulostuttaa uudelleen siksi että rekisteröijä haluaa siirtää sopimansa osallistumisoikeutensa jollekulle toiselle.

Kehottaisinkin niitä, jotka saavat mahdollisuuden osallistua tapahtumaan jonkun toisen kustannuskella, ITSE kirjoittamaan nimikylttiin oman nikkinsä :shock:

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 09.08.2011 13:48

arisoft kirjoitti:Minusta on aika paljon järjestäjiltä vaadittu että nimilaput pitäisi tulostuttaa uudelleen siksi että rekisteröijä haluaa siirtää sopimansa osallistumisoikeutensa jollekulle toiselle.

Kehottaisinkin niitä, jotka saavat mahdollisuuden osallistua tapahtumaan jonkun toisen kustannuskella, ITSE kirjoittamaan nimikylttiin oman nikkinsä :shock:
Tuottaa tuskan, jos haluaa attended-loggauksen, luulen ma...

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 09.08.2011 14:40

Seq kirjoitti:Tuottaa tuskan, jos haluaa attended-loggauksen, luulen ma...
Se juna meni jo. Siitä on turha narista jos ei toiminut ajallaan. Keskustelussa on kuitenkin haluttu osallistua tapahtumaan. Ja saahan se rekisteröitynyt sen loggauksen jos järjestää sijaisen paikalle loggaamaan. Lipunhan voi antaa vaikka ilmaiseksi sillä sopimuksella että sen saanut käy vetäisemässä nimen kirjaan.

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja teukkam » Ti 09.08.2011 14:55

arisoft kirjoitti:
Seq kirjoitti:Tuottaa tuskan, jos haluaa attended-loggauksen, luulen ma...
Se juna meni jo. Siitä on turha narista jos ei toiminut ajallaan. Keskustelussa on kuitenkin haluttu osallistua tapahtumaan. Ja saahan se rekisteröitynyt sen loggauksen jos järjestää sijaisen paikalle loggaamaan. Lipunhan voi antaa vaikka ilmaiseksi sillä sopimuksella että sen saanut käy vetäisemässä nimen kirjaan.
Minä en kyllä ilkeisi ottaa attended-loggausta tapahtumasta, johon en ole oikeasti osallistunut. Toisaalta, jos saan peruutuspaikan, en välitä pätkääkään siitä attended-loggauksesta. Eikös sinne mennä kokemaan ainutlaatuinen tapahtuma eikä keräilemään pisteitä tilastoon?

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Peruutuspaikkapörssi

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » Ti 09.08.2011 15:16

Aika karua tekstiä ilman mitään perusteluita :P

Itse sivusta katselleena olen ollut enemmänkin vaikuttunut miten hienosti täysin vapaaehtoisvoimin tuo on saatu järkättyä.
Olen parissa(?) muussa ketjussa kritisoinut tätä tapaa millä esim. loggaus on mahdollista. Se että sinun pitää tietää asia vähintään 2 vkoa etukäteen, on minusta käsittämätöntä kun kaikki ei vain voi suunnitella kaikkea niin pitkälle, syystä tai omasta vapaasta tahdosta. Tähän olisi auttanut se että lippuja oisi voinut ostaa paikanpäältä. Se kuinka paljon lisää siitä olisi tullu vapaaehtoisille, en osaa sanoa, mutta ei se nyt voi niin hirveästi olla kun melkein missä tahansa tapahtumassa sellainen kun on mahdollista. Tähän liittyen rekisteröinti tapahtumaan on loppu ja jonka jälkeen sitten sitä "mainostetaan" mediassa, jolloin niille joilla voisi olla kiinnostusta asiaan, ei voi enään osallistua, niin että saisi tästä tapahtumasta loggauksen. Sen mitä minä olen tätä seurannut niin alusta alkaen tässä on ollut sellaisen kiireen tuntu. Silloinkin kun haettiin will-attendillä sitä vaadittua määrää, niin oli hirveä kiire saada se täyteen ja sitten vasta alettiin miettiä että miten koko homma toteutetaan. Sen mitä olen ollut mukana vapaaehtoisena ja maksettuna järjestelijänä, niin kyllä suunnitelmat on ollut ensin selvillä mitä, miten ja milloin tehdään ja sitten vasta katsotaan on tarpeeksi tulijoita, eikä toisin päin. Kuten sanoin toivon että tapahtuma on hieno ja kaikki toimii.

Ja olen tehnytkin pari ehdotusta ensi kertaa varten, jolloin varmaan saadaan isompi tapahtuma aikaiseksi.
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “MEGA Finland 2011”