Ohjelmaideoita, jees!

Geoliikkujat
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.12.2010 0:05

Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Geoliikkujat » Ke 16.02.2011 22:47

Lähtökohtia:
1) Suvinen viikonloppu keskellä kauneinta järvi-Suomea, ympärillä Tampereen kaupunki kaikkine palveluineen
2) Mukana menossa kätköilyyn hurahtaneita ihmisiä läheltä ja kaukaa enemmän kuin on näillä leveyspiireillä kuunaan nähty

= Ainakin kaunein, ehkäpä myös kansainvälisin Megamiitti ever :arrow: :arrow: Mahrottoman hianoo nääs :!: :!: :!:

Mitä haluaisit tehdä, millaista ohjelmaa kokea tai nähdä? Sana on vapaa ja toivottavasti Tammerkoskeakin vuolaampi!


Tätä keskustelua on toki käyty jo loppusyksystä lähtien täällä ja sen jälkeen Megan oman foorumin intrassa, jossa onkin jo ilahduttavat yli 30 intralaista. (Mukaan mahtuu, tervetuloa!)

Keskustelun lisäksi paljon on myös tehty. Varsinkin lapsille suunnattua ohjelmaa on tekeillä runsain mitoin. Mutta jos tiedät esimerkiksi hyvän ja mielellään edullisen lastenorkesterin, laita tietosi eteenpäin, jees!

Samoin vesillä liikkumiseen liittyviä ohjelmia melontakursseista Härmälä-Viikinsaari -kuljetuksiin on tekeillä riittävästi. Melontaan liittyen tosin kysymys: Viikonlopun aikana ehtisi vallan mainiosti suorittaa 8-10 tunnin melontakurssin kokonaan ja sellainen olisi tarjolla. Kiinnostaako?

Esiintyjiä? Musiikkia, tanssia, teatteria, standupia, kaikki ideat ja tutut mukaan!

Esittelyjä ja opastusta? (Live, GSAK, Wherigo, Chirp, onko muita?)

Kilpailuja? Anna idea, kehitetään ja tehdään yhdessä!

Hullujen hommaa? Siis jotakin aivan muuta, anna palaa!

Milka Sunell

makeou
Viestit: 71
Liittynyt: To 04.09.2008 12:53

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja makeou » Ke 16.02.2011 23:45

Geoliikkujat kirjoitti:Varsinkin lapsille suunnattua ohjelmaa on tekeillä runsain mitoin. Mutta jos tiedät esimerkiksi hyvän ja mielellään edullisen lastenorkesterin, laita tietosi eteenpäin, jees!
On hyvä, että myös perheen pienemmät osallistujat huomioidaan ja että heille on myös ohjelmaa. Onko lapsiparkki, mihin ipanat voi jättää siksi aikaa, kun aikuiset temmeltää tahollaan? Mä itsekkäästi olen kuitenkin kiinnostunut ohjelmasta mulle. Onko suunnitelmissa meille aikuisille joku poppis- tms pändi?
Geoliikkujat kirjoitti:Esittelyjä ja opastusta? (Live, GSAK, Wherigo, Chirp, onko muita?)
Miten joku geo-vaatetus? Mun tulis mieleen noista esittelyistä esim. Halti, jolla on erinomaisia ulkoiluvermeitä joka lähtöön. Toinen voisi olla joku eräkauppa esim. partioaitta tai lassin retkiaitta tms. Ja ei, mulla ei ole suhteita mitenkään päin tuonne.

0skari
Viestit: 68
Liittynyt: Pe 20.11.2009 9:14

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja 0skari » To 17.02.2011 0:06

.
Viimeksi muokannut 0skari, To 01.03.2012 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Tilhet » To 17.02.2011 0:30

makeou kirjoitti:On hyvä, että myös perheen pienemmät osallistujat huomioidaan ja että heille on myös ohjelmaa. Onko lapsiparkki, mihin ipanat voi jättää siksi aikaa, kun aikuiset temmeltää tahollaan?
Ainakin lauantaina on yli 6-v lapsille toimintaa, johon lapsen voi jättää. Pienemmille suuren teltan sisällä mahdollisesti, vielä ei ole tietoa valvojista...
Onko suunnitelmissa meille aikuisille joku poppis- tms pändi?
Kehitteillä toki, mutta ajatuksena myös "lava on vapaahko" -tyyppinen musisoivia kätköilijöitä lavalle nostava fiilis. Ehdotuksia?
Miten joku geo-vaatetus?
Tämä on työn alla, mutta tilaa on.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Tilhet » To 17.02.2011 0:32

oskari52 kirjoitti:Varmaan olette jo asiaa pohtineetkin, enkä tiedä onko se mahdollista, mutta mieleen tuli edellisestä sellainen, että kaikkea ei kannata tehdä itse. Onko mahdollista varata joku nurkkaus "messualueeksi", johon halukkaat esittelijät voisivat vuokrata esittely-paikan omille geo-vermeilleen. Pienemmilläkin markkinoilla on metrilakun ja niiden sitkeiden pikkukalojen myyjistä lähtien kaikenlaista myyntikojua. Sinnehän vois sitten vaikka Halti tms. tuoda myyntiartikkeleitaan esille ja pitää vaikka muotinäytöksen tms. Halukkaita tulijoita varmaan lienee, varsinkin kun kyseessä on myös kansainvälinen tapahtuma. Samalla järjestäjien taloushuoliinkin vois tulla helpotusta.
Kiitoksia! Juuri yllä kuvatulla mallilla on toimittu ja tullaan toimimaan!

Avatar
Geopulut
Viestit: 173
Liittynyt: Ma 07.06.2010 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Geopulut » To 17.02.2011 8:14

Pistäkää kätköjä paikkoihin, joissa tarvitaan erikoisvarusteita => esim. ohjattua kiipeilyä, jossa "palkintona" on nimi harvinaisessa D/T-yhdistelmässä. Tosin liekö se sitten vaikea jos se on ohjattua. :D

Alkeissukelluskurssilla ei taida Mattoranta SCUBA:a (GC1VPQF) saada logatuksi, mutta jotain vastaavaa..
... etsikää, niin te löydätte ...

... seek, and ye shall find ...

Avatar
Geopulut
Viestit: 173
Liittynyt: Ma 07.06.2010 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Geopulut » To 17.02.2011 12:19

Entäs miten monta S- tai R-kokoista purkkia saa kansitettuna päällekkäin. Ei tarvita edes kilpailua vaan järjestäjien puolesta kasattuna. Tavoitteena voisi olla uuden maailmanennätyksen luominen. :D Onko riittävän hullua? Toisiko lisää väkeä/lisävipuvartta principal-partner -neuvotteluihin? ("Suomen ensimmäisessä MEGA-eventissä Guinessin ennätysten kirjaan").
... etsikää, niin te löydätte ...

... seek, and ye shall find ...

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja aku506 » To 17.02.2011 17:40

Geoliikkujat kirjoitti:Esittelyjä ja opastusta? (Live, GSAK, Wherigo, Chirp, onko muita?)
Se markkina-aluetyyppinen juttu mistä oli puhetta on hyvä, mutta ehkä kiven allaa vois tukee sen verran, et pääsis ilmaseks, jos haluu. Siinä tulis kätköilyvermeiden esittelyä samalla kun niitä myy. Onhan ne aikasemminkin ollu miiteissä myymässä, ja nyt on vielä nurkan takana.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Tilhet » To 17.02.2011 18:17

aku506 kirjoitti:ehkä kiven allaa vois tukee sen verran, et pääsis ilmaseks, jos haluu. Siinä tulis kätköilyvermeiden esittelyä samalla kun niitä myy. Onhan ne aikasemminkin ollu miiteissä myymässä, ja nyt on vielä nurkan takana.
Pitäähän kylässä kauppa olla eli Xvira Nyyn on tietenkin paikalla! Saksanmaallakin 1-2 putiikkia jo pakkailee kolikoitaan :D

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ke 13.04.2011 8:59

Makeoun tavoin kyselen täällä, että mitäs ohjelmaa on luvassa aikuisille? Paikalle kun olisi ainakin tällä suunnitelmalla tulossa myös aikuisia, joilla ei ole lapsia. (Mieli toki saattaa muuttua jos ohjelmaa on vain lapsille.) En löytänyt megan sivuilta ainakaan vielä tarkempaa ohjelmaa kuin lapsille. Mitä rekisteröitysmismaksulle siis saa vastinetta sellainen, jolla ei tosiaan kersoja ole?
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

legsa^
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:34
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja legsa^ » Ke 13.04.2011 14:11

Marjiksen viestin pohjalta tosiaan tuli mieleen ajatusta, että tokiinsa illan/yön hämärtyessä voisi järjestää epävirallisen virallisesti GeoNight@Tampere-henkistä ohjelmaa.
Jumala on ottanut järjen pois ja pannut paskaa tilalle.

Avatar
piossa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 19.09.2007 21:23
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja piossa » Ke 13.04.2011 14:45

legsa^ kirjoitti:Marjiksen viestin pohjalta tosiaan tuli mieleen ajatusta, että tokiinsa illan/yön hämärtyessä voisi järjestää epävirallisen virallisesti GeoNight@Tampere-henkistä ohjelmaa.
Juu ja johon toivottavasti ei liity geokylän muuttumista yleiseks juottolaks auringon painuttua maillensa. Ei vois vähemmän kiinnostaa katella humalaisten "aikuisten" örveltämistä pitkin poikin tannerta. Ja tuskin olen ainoa... Noo, onneks kait Härmälän leirintäalueen järjestyssäännöt on voimassa myös eventinkin aikaan ja alue miehitetty tehtävänsä tuntevilla järkkäreillä...

legsa^
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:34
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja legsa^ » Ke 13.04.2011 16:13

piossa kirjoitti:Juu ja johon toivottavasti ei liity geokylän muuttumista yleiseks juottolaks auringon painuttua maillensa. Ei vois vähemmän kiinnostaa katella humalaisten "aikuisten" örveltämistä pitkin poikin tannerta. Ja tuskin olen ainoa... Noo, onneks kait Härmälän leirintäalueen järjestyssäännöt on voimassa myös eventinkin aikaan ja alue miehitetty tehtävänsä tuntevilla järkkäreillä...
Harrastuksen luonteeseen liittyen itse ainakin uskon, että jos ihmiset lähtevät erinäisille kätköreissuille yöaikaan, niin jokainen kantaa vastuun itsestään, sekä ystävistään sekä siitä, että järjestyshäiriöitä ei leirintäalueella/itse tapahtumassa aiheudu.
Jumala on ottanut järjen pois ja pannut paskaa tilalle.

Geoliikkujat
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.12.2010 0:05

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Geoliikkujat » Ke 13.04.2011 16:19

piossa kirjoitti:
legsa^ kirjoitti:Marjiksen viestin pohjalta tosiaan tuli mieleen ajatusta, että tokiinsa illan/yön hämärtyessä voisi järjestää epävirallisen virallisesti GeoNight@Tampere-henkistä ohjelmaa.
Juu ja johon toivottavasti ei liity geokylän muuttumista yleiseks juottolaks auringon painuttua maillensa. Ei vois vähemmän kiinnostaa katella humalaisten "aikuisten" örveltämistä pitkin poikin tannerta. Ja tuskin olen ainoa... Noo, onneks kait Härmälän leirintäalueen järjestyssäännöt on voimassa myös eventinkin aikaan ja alue miehitetty tehtävänsä tuntevilla järkkäreillä...
Tätä tosiaan sopii toivoa, mutta sen mitä geokansaa tuntee, tämän suhteen voi olla aika luottavainen. Alueella on toki normaalit säännöt voimassa ja tapahtuman puolesta meidän pitää jo yksinomaan poliisin asettamien vaatimusten takia hoitaa järjestyksenvalvojia.

Erittäin hyvä, että tämä lanka on jälleen noussut esiin! Geonight-tyyppisiä ajatuksia on ollut lähinnä siten, että sopisi parin baarintapaisen kanssa alennuksista. Luultavasti geonight-toimintaa syntyy omaehtoisestikin porukoiden kesken ja seuraa kaivateessaan voi hakeutua vaikka Liven perässä :D

(marjiksen kysymykseen vastailen paremmalla ajalla toisessa langassa, jotta tämä säilyy ohjelmaideointilankana)

t. Milka Sunell

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 13.04.2011 16:42

Laitetaan tähän väliin pari vielä toteutuksen varhaistasolla oleva juttu, johin toivottavasti tulee paljon osallistujia:

Tarkoitus on tarjota yksityisille käsityöläisille ja purkkimaakareille tilaa tuotoksien kauppamiselle geomarkkinahumuhintaan. Jos kiinnostaa, ota yhteyttä!

(Megaan tullee lisäksi geokierrätyspiste, jonne voi tuoda purkkeja, silicaa yms. ja ottaa halutessaan jotakin tilalle.)

makeou
Viestit: 71
Liittynyt: To 04.09.2008 12:53

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja makeou » Ke 13.04.2011 18:35

piossa kirjoitti:
legsa^ kirjoitti:Marjiksen viestin pohjalta tosiaan tuli mieleen ajatusta, että tokiinsa illan/yön hämärtyessä voisi järjestää epävirallisen virallisesti GeoNight@Tampere-henkistä ohjelmaa.
Juu ja johon toivottavasti ei liity geokylän muuttumista yleiseks juottolaks auringon painuttua maillensa. Ei vois vähemmän kiinnostaa katella humalaisten "aikuisten" örveltämistä pitkin poikin tannerta. Ja tuskin olen ainoa...
Mielenkiintoinen näkökulma. Mun ajatuksissa ollut pari (alle viisi) sidukkaa ei aikaansaa örvellystä. Mua ei myöskään kiinnosta paitsi örveltää myöskään katsoa örvellystä. Mä en vain ihan täysin osaa ajatella, että järkevä aikuisille suunnattu ohjelma/puuha olisi synonyymi örvellykselle. Mä aikaisemmin peräänkuulutin esim. poppis-henkistä musiikkia. Myöskään erilaiset retket (yöllä tai päivällä), melonta tms. ohjelma ei kuulosta hullummalta. Jos sellaista on, olen kiinnostunut tulemaan paikalle. Mut Marjiksen tavoin mä en myöksään jaksa raahautua paikalle katsomaan, kun muiden ipanat harrastavat. (vaikka onkin kvia, että ohjelmassa huomioidaan jälkikasvun olemassaolo).

susihukka
Viestit: 105
Liittynyt: La 01.03.2008 15:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja susihukka » To 14.04.2011 8:35

makeou kirjoitti:
piossa kirjoitti:
legsa^ kirjoitti:Marjiksen viestin pohjalta tosiaan tuli mieleen ajatusta, että tokiinsa illan/yön hämärtyessä voisi järjestää epävirallisen virallisesti GeoNight@Tampere-henkistä ohjelmaa.
Juu ja johon toivottavasti ei liity geokylän muuttumista yleiseks juottolaks auringon painuttua maillensa. Ei vois vähemmän kiinnostaa katella humalaisten "aikuisten" örveltämistä pitkin poikin tannerta. Ja tuskin olen ainoa...
Mielenkiintoinen näkökulma. Mun ajatuksissa ollut pari (alle viisi) sidukkaa ei aikaansaa örvellystä. Mua ei myöskään kiinnosta paitsi örveltää myöskään katsoa örvellystä. Mä en vain ihan täysin osaa ajatella, että järkevä aikuisille suunnattu ohjelma/puuha olisi synonyymi örvellykselle. Mä aikaisemmin peräänkuulutin esim. poppis-henkistä musiikkia. Myöskään erilaiset retket (yöllä tai päivällä), melonta tms. ohjelma ei kuulosta hullummalta. Jos sellaista on, olen kiinnostunut tulemaan paikalle. Mut Marjiksen tavoin mä en myöksään jaksa raahautua paikalle katsomaan, kun muiden ipanat harrastavat. (vaikka onkin kvia, että ohjelmassa huomioidaan jälkikasvun olemassaolo).
Täällä odotellaan myös innolla sitä AIKUISILLE suunnattua ohjelmaa.!
Ja leirintäalueita enemmänkin kiertäneenä uskallan kyllä kertoa kokemuksella, että kyllä, siellä juodaan alkoholia! Ja tämä on aivan luvallista! Niin kauan kun et häiritse käyttäytymiselläsi muitaa, saat vetää ihan kuinka kovat perseet tahdot. Ja illalla voimassa hiljaisuus.
Ei meinaan sillä, että olisimme tulossa lärvejä sinne vetämään, mutta minusta lapsiperheiden tulee ymmärtää myös ilman lapsia liikkuvien touhut...

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Tilhet » To 14.04.2011 13:10

susihukka kirjoitti:
Täällä odotellaan myös innolla sitä AIKUISILLE suunnattua ohjelmaa.!
Tapahtuman ohjelmatietoja päivitetään aikanaan. Omaa rekisteröitymistä voi sitten lykätä, kunnes ohjelma on päivitetty lähemmäs lopullista.

Aikuisille suunnattua ohjelmaa kaipaavilta kuulisi mieluusti, mitä se ohjelma parhaimmillaan olisi. (Se on tämän langan pointti...)

hippihiiri
Viestit: 69
Liittynyt: Pe 05.01.2007 12:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja hippihiiri » To 14.04.2011 13:14

Kertokaahan nyt niitä ohjelmatoivomuksia aikuisten ohjelman suhteen. Sana on vapaa :D.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Ohjelmaideoita, jees!

Viesti Kirjoittaja Tilhet » La 16.04.2011 18:04

Lauantai-illan 13.8. musiikkianti.

Sitä aikuisten ohjelmaa kaipaavatkin varmaan ainakin osaltaan miettivät? Keskitytäänpä siis siihen joksikin aikaa.

Ideoita musiikkisuunnasta? Artisti- tai bändinimiä? Kaikki tähän suuntautuvat ideat ovat hyvin tervetulleita ja tärkeitäkin!

Rajoituksia toki joitakin on:
- lava on varsin pieni, eikä RSO tai edes jokin Bigband mahdu,
- järven rannalla teltassa keskellä kaupunkia ei voi soittaa 10 000 watilla, joten stadiontyyppinen rokki ei oikein toimi,
- ääneentoistoon (vaikka rakennetaankin talkoovoimin) ja esiintyjäpalkkioihin varatut rahat asettavat rajoja myös.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “MEGA Finland 2011”