Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

pyyvama
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 27.01.2010 8:52

Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja pyyvama » La 23.10.2010 15:50

Tapahtuman ajaksi joudutaan jonkun verran ostamaan Härmälään lisää palveluita ja rakenteita. Alla on lista tällä hetkellä tarvittavista asioista ja tekijöistä. Jos sinulla on itsellä mahdollisuus toimittaa tai tiedät jonkun, keneen kanattaa olla yhteyksissä, laita viestiä. Jossain vaiheessa, kun työt antavat periksi, alan pyytämään tarjouksia eri tahoilta. Myös, jos on parempi, että itse kysyt tarjouksen, enemmin kuin että joku ventovieras kyselee, ilmoita osoitteesi, niin laitan tarjouksen välitettäväksi.

Tarvitaan:
- telttoja, valmiiksi pystytettynä ja painotettuna. Isoon telttaan esiintymislava, pöytiä ja tuoleja ja mahdollisesti esittelypöytiä
Ison teltan koko maks. 10*18m, istumapaikkoja ehkä maks 100 kpl. Pienenpiä telttoja painotuksella 4*4 mahdollisesti 5-6 kpl pystytettynä.Käyn vielä laskemassa mitä alueelle sopii.
- äänentoisto isoon telttaan.
-jonkinlainen iltavalaistus telttaan.
- Järkkäreitä. Poliisin kanssa ei ole vielä neuvoteltu luvasta, kuinka paljon sieltä tarvitaan lisämiehitystä. Jos pe on vain alueella majoittuvia, ei lisämiehitystä pe:ksi pitäisi tarvita. La:n tapahtuman ajaksi kyllä. Jos sinulla on voimassa oleva kortti sekä edes jollain myös voiman käyttö-kurssi suoritettuna ja olet halukas tulemaan töihin, ilmoittaudu. Jos on vielä joku, joka ottaisi tässä esimiesvastuun, olisi ihan loistavaa. Ilmoittaa minulle oikea nimenne ja ajankohta, milloin voisit olla töissä. Siinä vaiheessa kun lupa menee lopullisesti Poliisille, on nimet oltava listassa ja niiden on täsmättävä paikalla olevien kanssa.
-Ensiapu. Sama kuin järkkäreiden kanssa, ainakin lauantaiksi tarvitaan.
-Uimavalvonta: Leirintäalueella on iso uimaranta ja yleisen turvallisuuden vuoksi rannalle on saatava jonkinlainen valvonta.
-Jätehuolto, lisää wc:eitä ja lisää roskiksia alueelle, jätehuollosta vastaaminen (roskisten tyhjennys tapahtuman aikana ja jälkeen).

Paljon varmaan puuttuu listasta ja sitä täydennetään sitä mukaan kun tapahtuma tarkentuu. Jos sinulla on esittää jotain muuta, mikä olisi hienoa, mutta puuttuu listasta, ilmoita ihmeessä. Kaikki tiedot otetaan kiitollisuudella vastaan. Tietty esikarsinta, esim. luotettavuuden suhteen, on toivottavaa.

t. Ppyy
paivi.pyyvaara@gmail.com

Avatar
kaskas
Viestit: 128
Liittynyt: To 13.11.2008 21:45
Paikkakunta: Tampere

Re: MEGA: kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja kaskas » Su 24.10.2010 21:22

Kyselen tarjoukset ensiapupäivystyksestä, kontakteja on Tampereen paikallisosastoihin, jotka päivystyksiä hoitavat. Pystyisin todnäk kasaamaan omankin päivystysporukan, mutta tuolloin kyseessä ei olisi SPR:n tunnuksen alla toimiva päivystysryhmä, eli päivystäisimme ns. omalla vastuulla. Suosittelen SPR:n päivystysoikeudet omaavaa ryhmää jo vastuuasioidenkin vuoksi. Jos kyseessä olisi tuo pelkkä lauantaipäivystys, niin mikä olisi kellonaikahaarukka, jona päivystystä tarvittaisiin?
Kyselen alkuun itse hiukan, laitan sitten vaikka viestiä, onko sama kuka tarjouspyynnön laittaa sisään vai laitanko itse.
henttiska@gmail.com
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin. Jotka ovat kolunneet kaikki polut, tulevat säihkyvin silmin, polvet ruvella ... outoja hedelmiä hauraassa säkissään. Niin se ystäväni on, niin se on, että eksymättä et perille löydä. - T. Tabermann.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: MEGA: kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Su 24.10.2010 21:31

kaskas kirjoitti:Kyselen tarjoukset ensiapupäivystyksestä, kontakteja on Tampereen paikallisosastoihin, jotka päivystyksiä hoitavat. Pystyisin todnäk kasaamaan omankin päivystysporukan, mutta tuolloin kyseessä ei olisi SPR:n tunnuksen alla toimiva päivystysryhmä, eli päivystäisimme ns. omalla vastuulla. Suosittelen SPR:n päivystysoikeudet omaavaa ryhmää jo vastuuasioidenkin vuoksi. Jos kyseessä olisi tuo pelkkä lauantaipäivystys, niin mikä olisi kellonaikahaarukka, jona päivystystä tarvittaisiin?
Kyselen alkuun itse hiukan, laitan sitten vaikka viestiä, onko sama kuka tarjouspyynnön laittaa sisään vai laitanko itse.
henttiska@gmail.com
Kiitos aktiivisuudesta, ottakaahan muut mallia! SPR-kuviota on itse asiassa jo selvitetty ja tiedetään sille noin hintakin (1700 euroa).

-NJ-
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.07.2009 17:34
Paikkakunta: Kerava

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja -NJ- » Ti 26.10.2010 10:29

Työpaikkani järjestää tapahtumia ja vuokraa kalustoa niihin katsokaa tuolta. http://www.poplive.fi
-NJ-

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: MEGA: kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 26.10.2010 10:34

Tilhet kirjoitti:
kaskas kirjoitti:Kyselen tarjoukset ensiapupäivystyksestä, kontakteja on Tampereen paikallisosastoihin, jotka päivystyksiä hoitavat. Pystyisin todnäk kasaamaan omankin päivystysporukan, mutta tuolloin kyseessä ei olisi SPR:n tunnuksen alla toimiva päivystysryhmä, eli päivystäisimme ns. omalla vastuulla. Suosittelen SPR:n päivystysoikeudet omaavaa ryhmää jo vastuuasioidenkin vuoksi. Jos kyseessä olisi tuo pelkkä lauantaipäivystys, niin mikä olisi kellonaikahaarukka, jona päivystystä tarvittaisiin?
Kyselen alkuun itse hiukan, laitan sitten vaikka viestiä, onko sama kuka tarjouspyynnön laittaa sisään vai laitanko itse.
henttiska@gmail.com
Kiitos aktiivisuudesta, ottakaahan muut mallia! SPR-kuviota on itse asiassa jo selvitetty ja tiedetään sille noin hintakin (1700 euroa).
Koittakaapa jotain paikallisia vpk:ita. Sieltä saattaa löytyä järkkäriä ja ea-tyyppiä, eikä tarvitse sponssata spr:ää.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: MEGA: kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 27.10.2010 20:03

Seq kirjoitti:Koittakaapa jotain paikallisia vpk:ita. Sieltä saattaa löytyä järkkäriä ja ea-tyyppiä, eikä tarvitse sponssata spr:ää.
Koitetaan. Toinen mikä on ollut mielessä on Tampereen Taivaltajat (iso Ladun järjestö).

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 29.10.2010 12:32

Entäpä nimilaput (=osallistujatodistus =pääsylippu alueelle/johonkin vielä määrittelemättömään tilaisuuteen)
-Valmis painettu pohja johon tarraprintter(e)illä nimimerkki
Vai -Koko lapun tulostus kerralla
Vai -Festariranneke
Vai tarvitaanko tällaista, samalla saataisiin vieraskirjaa sähköisessä muodossa.
Tarvitaan tietskarit, tulostimet, sopivaa softaa ja vapaaehtoisia (valitettavasti itse kykenen vain rajalliseen etäapuun).
Sadesuojattu kirjautumispöytä.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Varvikello
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:05

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Varvikello » Pe 29.10.2010 13:32

Tervas kirjoitti:Entäpä nimilaput (=osallistujatodistus =pääsylippu alueelle/johonkin vielä määrittelemättömään tilaisuuteen)
-Valmis painettu pohja johon tarraprintter(e)illä nimimerkki
Vai -Koko lapun tulostus kerralla
Vai -Festariranneke
Vai tarvitaanko tällaista, samalla saataisiin vieraskirjaa sähköisessä muodossa.
Tarvitaan tietskarit, tulostimet, sopivaa softaa ja vapaaehtoisia (valitettavasti itse kykenen vain rajalliseen etäapuun).
Sadesuojattu kirjautumispöytä.
Tässäpä yksi versio: Tutun pienimuotoisessa tapahtumassa toteutettiin näin jäsenille ja VIP:eille passit. Pohja kaikille sama ja käsin kirjoitettuna nimi jonka jälkeen laminointi, laminaatin leikkaus ihan saksilla, rei'än lävistys ja siihen nauha metritavarasta solmuun sitaisten. Vaikka työn jälki ei ole mitään maailman ihmeellisintä, on lopputulos silti ihan kiva.
Liitteet
passi 002.jpg
passi 002.jpg (148.99 KiB) Katsottu 9088 kertaa
Että mä oon pätevä...

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Pe 29.10.2010 14:35

Rikon lupaukseni :)

Nimilappukuvio on hoidossa. Niihin tulee mm. viivakoodit, joilla tapahtuu rekisteröityminen paikan päällä yms.

Uskon, että jostakin saadaan sponssina nuo lapputaskut. Ei ole ihan vielä ajankohtaista, mutta jos on ehdotuksia, niitä otetaan vastaan.

anilliini
Viestit: 21
Liittynyt: Su 18.04.2010 15:24

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja anilliini » Ti 18.01.2011 16:11

Heipsan!

Minulla olisi kontakti verkkokauppapalveluun, jos haluatte laittaa tapahtumalle oman verkkokaupan pystyyn. Siellä voisitte sitten myydä kaikkea krääsää tapahtumaan liittyen tai vaikka itse tapahtuman lippuja.

Katsokaa http://www.valmiskauppa.fi. Palvelu maksaisi normaalisti 35/105 euroa kuussa riippuen minkä paketin valitsee, mutta kontaktini on lupautunut sponsoroimaan palvelun ilmaiseksi MEGA Finland 2011:lle tapahtumaan sopivalla ulkoasulla. Vastineeksi tästä hän haluaisi Valmiskaupan bannerin näkyviin verkkokauppaan ja mahdollisesti muuta näkyvyyttä palvelulleen.

Terveisin: anilliini

Swiz
Viestit: 9
Liittynyt: To 30.08.2007 12:39
Paikkakunta: Turku

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Swiz » Ti 18.01.2011 22:54

Järkkäreistä ja ensiapuporukoista on näköjään viimeksi lokakuussa jotain keskustelua ollut täällä, enkä tiedä asioiden tämän hetkistä tilaa, mutta laitanpa jotain ajatuksiani näkyviin. Muutama kesä on monia kesätapahtumia ja -festareita tullut työntekijänä kierrettyä erään ensiapu- ja turvallisuuspalveluita tarjoavan organisaation leivissä, joten jonkinlaista pohjaa jopa löytyy leukojen louskutukselle :wink:

Ensiapuporukat, olivat sitten SPR:n tai minkä tahansa organisaation takana toimivia, toimivat aina ns. maallikkoina, joten mitään vastuuta ei sinänsä ensiavun antajille kannettavaksi käsittääkseni lankea. Ammattilaisella, jos sellainen joukkoon kuuluu, vastuu toki painaa hartioita joka paikassa, mutta sinänsä tämänluonteisessa tapahtumassa en juuri näe tarvetta palkata mitään "järjestäytynyttä" ensiapuryhmää päivystämään, vaan ensiapukurssit tms. käyneistä vapaaehtoisista (kätköilijöistä?) koottu porukka varmasti ajaa saman asian.

Järkkäreitä poliisi voi jokusen vaatia, sen verran suuri yleisömäärä on kyseessä, vaikkakin taas tapahtuman luonne ei varmaankaan anna odottaa mitään suuren suuria järjestyshäiriöitä. Periaatteessahan leirintäalueella on pikaisen laskutoimituksen mukaan sen ollessa täynnä jo yli 500 ihmistä, joiden turvallisuus on leirintäalueen omistajan vastuulla, joten lisäjärkkäreiden määrä ei varmastikaan ole poliisin vaatimuksissa päätähuimaava. Toki asiaa kannattaa käydä mahdollisimman varhain kysäisemässä, ettei tule yllätyksenä viikkoa ennen, kun ilmoitusta viimeistään on palauttamassa.

-Joonas / Swiz

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 19.01.2011 9:48

Suuret kiitokset anilliinille ja Swizille aloitteista ja aktiivisuudesta, lisää näitä!

Gc.fi ja varsinkin tämä lanka on erinomaisen hyvä väylä tulla mukaan tekemään. Vaihtoehtoisesti voi aloittaa suoraan megan omalta foorumilta: http://megafinland.fi/forum/

Toteuttamiseen liittyvä keskustelut käydään tosin intrassa, joka näkyy vain järjestelyissä osallisille. Hetimiten liittymisen jälkeen (tai ennenkin) kannattaa siis laittaa esim. mulle tai Stone'5:lle viesti, että haluaa oikeudet intraan.

Tervetuloa mukaan!

oivoi
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 22.12.2008 19:37

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja oivoi » Ke 19.01.2011 16:50

Tilhet kirjoitti:Suuret kiitokset anilliinille ja Swizille aloitteista ja aktiivisuudesta, lisää näitä!

Gc.fi ja varsinkin tämä lanka on erinomaisen hyvä väylä tulla mukaan tekemään. Vaihtoehtoisesti voi aloittaa suoraan megan omalta foorumilta: http://megafinland.fi/forum/

Toteuttamiseen liittyvä keskustelut käydään tosin intrassa, joka näkyy vain järjestelyissä osallisille. Hetimiten liittymisen jälkeen (tai ennenkin) kannattaa siis laittaa esim. mulle tai Stone'5:lle viesti, että haluaa oikeudet intraan.

Tervetuloa mukaan!
Minä tiedän, etten ole hyvä näiden koneiden kanssa ....
Mutta ohessa näkymä jonka minä saan mega foorumilta ( jos se nyt tulee).

Mihinkään en pääse kirjoittamaan, mitään en näe. En edes ohjetta, pitääkö ko. foorumille tehdä erilliset tunnukset vaiko eikö. Jos foorumin ylläpitäjien ajatuksena on, että kaikki FAQ -ohjeita kaipaavat tekevät ensin tunnukset teidän foorumille ja lukevat ohjeet vasta sitten, niin ei hyvää päivää ystävät hyvät.

Toivottasti minä olen ainoa, joka vain ei osaa.

t. Ilkka / oivoi
Liitteet
megafoorum.png
megafoorum.png (110.46 KiB) Katsottu 7471 kertaa

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ke 19.01.2011 17:04

oivoi kirjoitti: Mihinkään en pääse kirjoittamaan, mitään en näe. En edes ohjetta, pitääkö ko. foorumille tehdä erilliset tunnukset vaiko eikö. Jos foorumin ylläpitäjien ajatuksena on, että kaikki FAQ -ohjeita kaipaavat tekevät ensin tunnukset teidän foorumille ja lukevat ohjeet vasta sitten, niin ei hyvää päivää ystävät hyvät.
Mitään ei näy, sillä foorumilla on ollut kovin hiljaista eikä kukaan ole kirjoittanut mitään FAQ-osioon. Kirjoittamiseen vaaditaan luonnollisesti rekisteröityminen, mutta keskustelusäikeet näkyvät siis ilmankin jokaiselle. Usein kysytyt kysymykset ja niiden vastaukset kootaan tälle sivulle.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 19.01.2011 17:04

oivoi kirjoitti:Mihinkään en pääse kirjoittamaan, mitään en näe. En edes ohjetta, pitääkö ko. foorumille tehdä erilliset tunnukset vaiko eikö.
Koska kyseessä on erillinen oma fooruminsa, tulee sille ensin rekisteröityä. Lyhyt lomake tätä varten löytyy Register-linkin takaa tai suoraankin: http://megafinland.fi/forum/index.php?action=register

On suositeltavaa (joskaan ei lainkaan pakollista), että foorumilla käyttäjänimi olisi sama kuin gc.comissa/gc.fissä.

Rekisteröinnin jälkeen pääsee osallistumaan General-puolen (toistaiseksi varsin niukkoihin) keskusteluihin. Mikäli on kiinnostunut osallistumaan megan toteuttamista ja järjestelyjä koskeviin keskusteluihin, kannattaa erikseen pyytää oikeutta intran puolelle.

(General-puolen FAQ-osio ei viittaa foorumin ongelmiin tai puutteisiin, vaan megafinland.fi -sivuston (pl. foorumi) puutteisiin. Eli siinä haetaan tapahtuman, ei foorumin FAQ-palstalle kysymyksiä. Täytyypi täsmentää tuota virkettä..)

oivoi
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 22.12.2008 19:37

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja oivoi » Ke 19.01.2011 22:03

Stone'5 kirjoitti:
oivoi kirjoitti: Mihinkään en pääse kirjoittamaan, mitään en näe. En edes ohjetta, pitääkö ko. foorumille tehdä erilliset tunnukset vaiko eikö. Jos foorumin ylläpitäjien ajatuksena on, että kaikki FAQ -ohjeita kaipaavat tekevät ensin tunnukset teidän foorumille ja lukevat ohjeet vasta sitten, niin ei hyvää päivää ystävät hyvät.
Mitään ei näy, sillä foorumilla on ollut kovin hiljaista eikä kukaan ole kirjoittanut mitään FAQ-osioon. Kirjoittamiseen vaaditaan luonnollisesti rekisteröityminen, mutta keskustelusäikeet näkyvät siis ilmankin jokaiselle. Usein kysytyt kysymykset ja niiden vastaukset kootaan tälle sivulle.
Olisikohan se root cause analyysi kuta kuinkin "Foorumilla ei ole sisältöä, kukaan ei rekisteröidy. Kun kukaan ei rekisteröidy, ei ole sisältöä. Ja kun ei ole sisältöä, ... " ?

:?: http://www.simplemachines.org/community ... msg1804885 :?:

Mutta nyt vaikenen ja poistun taka-alalle. Anteeksi aiheuttamani häiriö ja mahdollinen mielipaha.

Palataan aiheeseen Tampereen suunnalla joskus ensi syksynä vai koskas se nyt oli ... Mikäli säät sallii ja harrastusten rahoitus sallii =)

t. Ilkka / oivoi

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 19.01.2011 22:51

oivoi kirjoitti:Olisikohan se root cause analyysi kuta kuinkin "Foorumilla ei ole sisältöä, kukaan ei rekisteröidy. Kun kukaan ei rekisteröidy, ei ole sisältöä. Ja kun ei ole sisältöä, ...
Foorumin toistaiseksi ensisijainen tehtävä on toimia tapahtuman toteuttamisen keskustelu- ja järjestelyalustana. Mutta kuten todettua, intra ei näy kaikille edes rekisteröityneille käyttäjille. Rekisteröityneitä käyttäjiä on nelisenkymmentä, joista reilu puolet intraoikeuksilla.

Tapahtuman lähetessä matkaseura yms. keskustelu varmasti vilkastuu julkisella puolella. Mutta Guest posting puolestaan, hmm.... olisihan se pitkä ban list kiva...

pyyvama
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 27.01.2010 8:52

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään/Sähkäri hakusessa

Viesti Kirjoittaja pyyvama » To 20.01.2011 11:36

Takaisin ketjun aiheeseen:

Löysikö kätköilijöistä ketään ammattitaitoista sähkäriä jeesaamaan alueen sähköhommien kanssa? Lähinnä työ tarkoittaisi sitä, että sähkäri kartoittaa eri toimintojen vaatiman sähköntarpeen, laskee alueella olevat ulosotot ja tekee näihin perustuvat tarvittavat suunnitelmat vedoista. Tietty pitää laskea, kuinka paljon pitää tilata jatkojohtoa ja minkälaista sekä työmaakeskuksia (pahimmassa tapauksessa agreaatti) jne. Apumies johtojen vetämiseen voidaan hankkia tai saa tuoda oman apparin mukanaan. Rakentaminen joko torstaina tai viimeistään perjantaina ennen eventtiä. Ei mitään monimutkaista ammattilaiselle. Lisäksi tarvitaan päivystys alueella ainakin lauantaina, jolloin sähköä enemmän siellä alueella käytetään.

Halukkaat voivat ilmoittua minulle suoraan:
paivi.pyyvaara@gmail.com

ja sitten myös laittaa tänne ketjuun, että vapaaehtoinen on löytynyt, etten huku ihan sähkäreiden lähettämään sähköpostitulvaan :)

mamelukki
Viestit: 33
Liittynyt: Su 14.03.2010 16:24

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja mamelukki » To 20.01.2011 15:59

Mulle saa ja pitää laittaa viestiä, jos omaa kytkyjä johonkin lastenesiintyjään tai muuten tietää jonkun tapahtumaan erikoisen hyvin sopivan.

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Kontakteja ja vapaaehtoisia etsitään

Viesti Kirjoittaja tanjuli » To 20.01.2011 16:33

mamelukki kirjoitti:Mulle saa ja pitää laittaa viestiä, jos omaa kytkyjä johonkin lastenesiintyjään tai muuten tietää jonkun tapahtumaan erikoisen hyvin sopivan.
Minä ehdotan tietysti omaa suosikkibändiäni Tohtori Orff & Herra Dalcrozea :lol: :lol: http://www.tohtoriorff.net/
Kytkyjä ei valitettavasti ole.
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “MEGA Finland 2011”