Näytön paikka: Will attend Mega-event

mamelukki
Viestit: 33
Liittynyt: Su 14.03.2010 16:24

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja mamelukki » Pe 29.10.2010 14:38

Gandal491 kirjoitti: Mun mielestä 'ainoastaan kirjaamalla nimimerkkinsä eventin vieraskirjaan' ei voi sanoa 'tapahtumaan osallistumiseksi'!
Mun mielestä voi, jos sen tekee itse tapahtumassa. Sen sijaan vaatimus mahdollisuudesta pystyä loggaamaan eventti jossain sen ulkopuolella on minusta erikoinen; olisiko myös vaikkapa Seitsemisen eventille pitänyt järjestää loggaamismahdollisuus jossain kaupungin keskustassa niitä varten, joita keskelle metsää tuleminen ei kiinnosta tai ole mahdollista?

Minä en henk.koht. erityisemmin pidä amerikkalaisesta kaupallistuneesta Halloween-"hömpötyksestä", --> jätän menemättä huomiseen sen aiheiseen eventtiin ja osallistun vaikkapa noihin retkeilyhenkisempiin juttuihin. Joku toinen ei tykkää maksullisesta yhteisöllishenkisestä megaeventistä, --> jättää menemättä sinne ja järjestää oman (mega)eventin jonka ohjelmana on vain vieraskirjan allekirjoitus, tai osallistuu ilmaiseen johonkin toiseen megaeventtiin. Ei onkelmia :)

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Pe 29.10.2010 15:22

mamelukki kirjoitti:Mun mielestä voi, jos sen tekee itse tapahtumassa. Sen sijaan vaatimus mahdollisuudesta pystyä loggaamaan eventti jossain sen ulkopuolella on minusta erikoinen; olisiko myös vaikkapa Seitsemisen eventille pitänyt järjestää loggaamismahdollisuus jossain kaupungin keskustassa niitä varten, joita keskelle metsää tuleminen ei kiinnosta tai ole mahdollista?
Miten ihmeessä Seitsemisen eventti nyt tähän asiaan liittyy???

Yritetään nyt tehdä tämä asia kerralla selväksi. Toivon ettei kukaan lue rivien välistä.

En ole käsittääkseni kirjoittanut mitään vaatimuksia. Kirjoitin "Laitan tähän nyt vielä ehdotuksen harkittavaksi siitä miten maksuton loggausoikeus voitaisiin järjestää". Nuo ehdotuksessa mainitut hyvät liikenneyhteydet toimivat esimerkiksi Härmälän leirintäalueelle. :D

Mikä siis on ehdotus:
- Ehdotan että will attend merkinnän etukäteen tehneillä on oikeus maksutta kirjoittaa nimensä eventin vieraskirjaan. Tästä seuraa myös oikeus tehdä attended loggaus nettiin. Toteutuksesta sovitaan tapahtuman vastuuhenkilöiden kanssa.

Mitä sitten en itse halua (joku muu voi haluta).
- En halua mitään mainos-, muisto- tai muita -lahjoja/esineitä tästä eventistä.

Mihin olen sitoutunut
- Olen valmis hoitamaan sovittavan ajan (esim. 3 tuntia) sovittavassa paikassa loggausten valvontaa.
- Olen valmis sponsoroimaan tapahtumaa hinnalla, joka on sama kuin 3 päivän lipun hinta.
- Olen valmis neuvottelemaan asiasta vastuuhenkilöiden kanssa, mutta foorumilla en asiaan enää palaa.

Mukkelus_Lo
Viimeksi muokannut Mukkelus, Pe 29.10.2010 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Gandal491
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.10.2007 10:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja Gandal491 » Pe 29.10.2010 15:23

mamelukki kirjoitti:...olisiko myös vaikkapa Seitsemisen eventille pitänyt järjestää loggaamismahdollisuus jossain kaupungin keskustassa niitä varten, joita keskelle metsää tuleminen ei kiinnosta tai ole mahdollista? :)
Jos 'keskelle metsää tuleminen ei kiinnosta tai ole mahdollista' niin ei tarvitse osallistua sellaiseen eventtiin! Ei voi odottaa jossain muualla, että joku tuo vieraskirjan loggaamista varten! Ei sekään ole eventissä osallistuminen!

Gandal

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Pe 29.10.2010 15:42

Gandal491 kirjoitti:
mamelukki kirjoitti:...olisiko myös vaikkapa Seitsemisen eventille pitänyt järjestää loggaamismahdollisuus jossain kaupungin keskustassa niitä varten, joita keskelle metsää tuleminen ei kiinnosta tai ole mahdollista? :)
Jos 'keskelle metsää tuleminen ei kiinnosta tai ole mahdollista' niin ei tarvitse osallistua sellaiseen eventtiin! Ei voi odottaa jossain muualla, että joku tuo vieraskirjan loggaamista varten! Ei sekään ole eventissä osallistuminen!

Gandal
Sama kuin tuo minun tuleva Illanviettoa Turussa (K18)-event (GC2HAV8), ei sieltäkään tuoda logikirjaa ravintolasta ulos jotta alle 18 vuotiaat pääsevät sen loggaamaan. Eiväthän he osallistu eventtiin kun eivät pääse sisällekkään. :shock:

Ei pidä käsittää että olisin jotain nuorisoa vastaan, sillä järjestän samana päivänä kaikille tarkoitetun Nähdään Samppalinnan puistossa -eventin (GC2HB2A). :lol:
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja porari » Ke 03.11.2010 15:26

rp55 kirjoitti:Mitä vastineeksi 20 euron rekisteröitymismaksusta ?
En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia, mutta ihmettelen valituksia osallistumismaksuista. Viime kesänä olin järjestelemässä mittavaa sukujuhlaa (300 ihmistä) ja totesin,että paljon mieluummin olisin maksanut sen osallistumismaksun ja mennyt valmiiseen tilaisuuteen, kuin ollut järjestelemässä tilaisuutta. Niin uskomattoman paljon on isoja ja pieniä asioita, jotka pitää saada sujumaan puhumattakaan niistä kahdesta viimeisestä viikosta, kun sai yötäpäivää tehdä hommia. Joten toivotan järjestäjille voimia ja paljon aktiivisia vapaaehtoisia auttajia!

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja LQ » Ke 03.11.2010 16:01

Duracell76 kirjoitti:Sama kuin tuo minun tuleva Illanviettoa Turussa (K18)-event (GC2HAV8), ei sieltäkään tuoda logikirjaa ravintolasta ulos jotta alle 18 vuotiaat pääsevät sen loggaamaan. Eiväthän he osallistu eventtiin kun eivät pääse sisällekkään. :shock:
Heikommalla tolalla, siis asiat Turussa kuin Helsingissä. Eikä menettely tietääkseni ole häirinnyt miittiin pidemmän kaavan kautta osallistuneita. Keneltä tämä olisi pois, niin että asiasta pitäisi oikein nillittää???
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Ke 03.11.2010 17:07

Kannanottoni oli tarkoitettu luettavaksi niin että miksi pitäisi saada logata osallistuminen eventtiin, kun ei oikeesti osallistu siihen. Tämä koskee myös megaa eventtiä. Miksi pitäisi saada logata event ilmaiseksi, kun ne jotka osallistuvat siihen.

Vähän sama kuin olisin eilen logannut 5d/5t mysteerin löydetyksi käymällä vain tien varressa ja todennut että olipa paha paikka mutta kävin sentään 200 metrin päässä.

Kyllä sinne oikeesti roudattiin useampaa apuvälinettä että päästiin kirjaamaan löytö toteen.

En tiedä sitten jos se Helsingissä riittää että on nähnyt purkin, mutta ei ole päässyt siihen käsiksi. Silloin ei käsittääkseni logata löytöä...
Viimeksi muokannut Duracell76, Ke 03.11.2010 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
Varvikello
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:05

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja Varvikello » Ke 03.11.2010 17:31

En tiedä sitten jos se Helsingissä riittää että on nähnyt purkin, mutta ei ole päässyt siihen käsiksi. Silloin ei käsittääkseni logata löytöä...
Todettu on että 2xDNF=löytö :lol:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 027ae0e040
Että mä oon pätevä...

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 03.11.2010 17:39

Varvikello kirjoitti:
En tiedä sitten jos se Helsingissä riittää että on nähnyt purkin, mutta ei ole päässyt siihen käsiksi. Silloin ei käsittääkseni logata löytöä...
Todettu on että 2xDNF=löytö :lol:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 027ae0e040
Valtaisan suuri kiitos, Varvikello!! Seuraavan puolen vuorokauden aikana Tilhien löytömäärä menee yli tuhannen, ellei vielä pitemmälle!! Tätä tietoa, jos jotakin on kaivattu :mrgreen:

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja LQ » Ke 03.11.2010 17:48

Duracell76 kirjoitti:Vähän sama kuin olisin eilen logannut 5d/5t mysteerin vain käymållä tien varressa ja todennut että olipa paha paikka mutta kävin sentään 200 metrin päässä. Kyllä sinne oikeesti roudattiin useampaa apuvälinettä että päästiin kirjaamaan löytö toteen. En tiedä sitten jos se Helsingissä riittää että on nähnyt purkin, mutta ei ole päässyt siihen käsiksi. Silloin ei käsittääkseni logata löytöä...
Hieman epäselväksi jäi miten se nimi siihen lokikirjaan ilmestyy käymällä 200 metrin päässä, mutta ehkäpä se on tuo Varviksen löytämä selitys?
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja LQ » Ke 03.11.2010 17:51

Mutta jos väkisin halutaan tehdä megasta ALR kätkö, niin olkoon sitten niin ja tämä samalla tulkittavissa vastaukseksi erääseen tiedusteluun megan tiimoilta. Ihan vain periaatteen vuoksi.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Ke 03.11.2010 18:18

LQ kirjoitti:
Duracell76 kirjoitti:Vähän sama kuin olisin eilen logannut 5d/5t mysteerin löydetyksi käymällä vain tien varressa ja todennut että olipa paha paikka mutta kävin sentään 200 metrin päässä.

Kyllä sinne oikeesti roudattiin useampaa apuvälinettä että päästiin kirjaamaan löytö toteen.

En tiedä sitten jos se Helsingissä riittää että on nähnyt purkin, mutta ei ole päässyt siihen käsiksi. Silloin ei käsittääkseni logata löytöä...
Hieman epäselväksi jäi miten se nimi siihen lokikirjaan ilmestyy käymällä 200 metrin päässä, mutta ehkäpä se on tuo Varviksen löytämä selitys?
Kännykällä bussissa kirjoittaessa ei jaksanut kiinittää huomiota muotoituul ja ei tullut tarkistettua tarkkaan mitä kirjoitin. Nyt muokkasin kotoa tuon minun alkuperäisen tekstin, jos vaikka nyt tajuaisit mitä tarkoitin.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 03.11.2010 20:03

LQ kirjoitti:Mutta jos väkisin halutaan tehdä megasta ALR kätkö, niin olkoon sitten niin ja tämä samalla tulkittavissa vastaukseksi erääseen tiedusteluun megan tiimoilta. Ihan vain periaatteen vuoksi.
Kirjoitan nyt yleisellä periaatteellisella tai nk. guidelines-tasolla eikä mitään, minkä kirjoitan, pidä arvioida suhteessa megaan tai suhteessa mun megaa koskeviin mietteisiin.

LQ esitti näkemyksen, joka on aikasemminkin ollut esillä, mutta nyt vasta täsmällisemmin muotoiltuna. LQ:lta kysyn, siis ihan vain periaate- ja guidelines-tasolla ja ilman mitään yhteyksiä megaan tai mihinkään muuhunkaan kätköön:

Tarkoittaako maksullisuus mielestäsi sitä, että se muodostaa "Additional logging requirementin" (myöh ALR)? Jos katsot, että kyllä, jään odottamaan perusteluja.

Maksullisia eventejä on tiettävästi ollut geomaailman sivu. Kaiken lisäksi on olemassa tätä varten oma attribuuttinsa, joten ei kai gc.comin tiukkaa ALR-säännöstä voida lukea niin, että se kohdistuisi myös mahdolliseen sisäänpääsy tms. -maksuun? Linjausta tuskin on kovin montaa kertaa koeteltu ja käytännössä kysymys on kätkötarkastajien tapauskohtaisesti arvioima aihepiiri, jossa he ovat guidelinesia ja yleisiä vallitsevia käytäntöja tulkinneet. Siksikin tämä keskustelu kohdistuu perin kiintoisaan asiaan.

Empiirisenä esimerkkinä maksullisuuden ja ALR:n suhteesta, enkä siis ota esimerkin käytäntöihin tässä mitään kantaa enkä soisi maksullisuus-kysymyksen käsittelyn jatkuvan tuohon yksittäisesimerkkiin liittyen, viittaan vastikään julkaistuun MEGA Finland -eventiin. Sen maksullisuus oli Seattlen Groundspeakin pääkonttorin tiedossa silloin, kun julkaisulupa sieltä annettiin ja se oli kotimaisten kätkötarkastajien tiedossa silloin, kun kätkö julkaistiin.

Näillä perustein katson henkilökohtaisesti, että jonkin pääsymaksun tai vastaavan maksamista EI VOIDA pitää Additional logging requirementina. Jos katsotaan toisin, niin joko (i) Guidelinesit ovat väärässä tai (ii) Groundspeak on ollut väärässä hyväksyessään esim. MEGA Finlandin julkaisemisen maksullisena.

Viittaan vain yhteen esimerkkiin yksinkertaisesta työekonomisesta syystä. Kohdistaisinkin tehtävän käytäntöä kritisoivien taholle: Esittäkää empiiristä evidenssiä tai vähintään guidelines-tasoista teoreettista evidenssiä sen tueksi, että pääsymaksu muodostaa ALR:in.

Jos tästä alkaa kuitenkin guidelines-tason sijaan ao. yksittäisesimerkkiin liittyvä keskustelu, niin ilmoitan etukäteen, etten tule siihen aktiivisesti osallistumaan siitä yksikertaisesta syystä, että Tampereen tapahtuman rahoituspohjan rakentaminen on kesken. Se, mikä lukee kätkölistauksessa, pätee toistaiseksi ja lähtökohtaisesti loppuun saakka. Jos siihen joskus tulee muutoksia, siitä tiedotetaan erikseen. Aika on sen verran pitkä, että väliin mahtuu suuriakin yleistaloudellisia muutoksia esimerkiksi Euro-alueen inflaatiossa, että ties vaikka tulisi force majeur -tasoisia syitä nostaa maksua.

Jos haluaa olla itse vaikuttamassa tämän yksittäisen esimerkin maksullisuuskysymyksiin tai maksun/maksujen suuruuteen, tervetuloa vahvistamaan vapaaehtoistyötä tekevien joukkoa. Haksun palstan kautta vaikuttaminen on työläämpää.

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja jakari65 » Ke 03.11.2010 20:28

Eiköhän soo ny niin, jotta ne jokka ei halua maksaa osallistumismaksua, niin ei tartte tulla, ja turha on kitistä täällä asiasta. Ei tää oo mitenkää pakollista harrastusta, vaan vapaaehtoista - ainaki mun mielestä! :evil:
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Näytön paikka: Will attend Mega-event

Viesti Kirjoittaja Seq » Su 07.11.2010 16:09

Tilhet kirjoitti:
Varvikello kirjoitti:
En tiedä sitten jos se Helsingissä riittää että on nähnyt purkin, mutta ei ole päässyt siihen käsiksi. Silloin ei käsittääkseni logata löytöä...
Todettu on että 2xDNF=löytö :lol:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 027ae0e040
Valtaisan suuri kiitos, Varvikello!! Seuraavan puolen vuorokauden aikana Tilhien löytömäärä menee yli tuhannen, ellei vielä pitemmälle!! Tätä tietoa, jos jotakin on kaivattu :mrgreen:

Pitäisköhän tää ymmärtää myös niin, että jos on mysteeriä miettinyt pitkään, niin sen voisi logata, vaikka ei olisikaan tajunnut/ratkaissut?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “MEGA Finland 2011”