Pocket Query-ohjeita?

Apua Kätködatatiedostoihin (esim. GPX), karttoihin ja muuhun materiaaliin liittyen
Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja Sasus » To 16.10.2008 13:42

mitä pitäis laittaa tähän kohtaan ja mitä nää tarkoittaa:
Choose how often your query should run:

- Uncheck the day of the week after the query runs
- Run this query every week on the days checked

Harjus
Viestit: 185
Liittynyt: Pe 25.07.2008 14:39

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja Harjus » To 16.10.2008 14:06

- Uncheck the day of the week after the query runs

Kun pocket query on ajettu niin täppä lähtee pois päältä eikä pocket queryä ajeta enää seuraavina viikkoina.

- Run this query every week on the days checked

Pocket query ajetaan jokaisena päivänä, mitkä on valittu aina hamaan tulevaisuuteen asti ellet poista täppiä päiviltä.

Olethan huomannut, että saat myös Geocache.fi-sivuilta kotimaiset kätköt kätevästi gepsiin täältä.

Harri

Avatar
rockstePS
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 15.01.2008 8:43

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja rockstePS » To 16.10.2008 14:39

Harjus kirjoitti:- Uncheck the day of the week after the query runs

Olethan huomannut, että saat myös Geocache.fi-sivuilta kotimaiset kätköt kätevästi gepsiin täältä.
Kunhan sitten huomioi myös sen, että Geocache.fi sivulta "Uusien kätköjen GPX-data on saatavisssa vasta noin vuorokauden kuluessa julkaisusta."
Sama viive on tuntuu koskevan myös kätköön julkaisun jälkeen muutettujen tietojen päivittymistä.

nimim.
Muutamaan kertaan vanhentuneista koordinaateista kätköä etsinyt.

-ekasse-

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja jakari65 » To 16.10.2008 15:09

Niin, entä sitten.

Jos haluaisin lähteä FTF jahtiin, niin siirtäisin vaikka näpyttelemällä koordit Gepsiin kännystä tai sitten ihan ite julkaistusta kätkökuvauksesta. Ei se kuitenkaan niin isoo työ ole... Sama koskee myös niitä uusia kätköjä, jotka eivät ole ehtineet PQ poimintoihin mukaan.

Nuo PQ:t ovat hyviä silloin, kun tiedät lähteväsi jonnekkin tiettynä ajankohtana. Ite ainakin muodostan nuo PQ:t osaksi sen mukaan, mihin kätköilemään lähden, mikäli ne eivät lähialueella ole... Lisäksi kannettava kulkee aina autossa mukana, joten sen viimeisen tiedon saan aina-
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja Sasus » To 16.10.2008 15:16

Harjus kirjoitti: Olethan huomannut, että saat myös Geocache.fi-sivuilta kotimaiset kätköt kätevästi gepsiin täältä.

Harri
kokeilin täältä ladata mut en keksiny miten saan vain ladattua pelkästään tradeja jos olen valinnut junkun keski pisteen itse...

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja Sasus » To 16.10.2008 15:17

ja sit viel mikä toi wpts.gpx tiedosto on?

Harjus
Viestit: 185
Liittynyt: Pe 25.07.2008 14:39

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja Harjus » To 16.10.2008 15:23

Sasus kirjoitti:
Harjus kirjoitti: Olethan huomannut, että saat myös Geocache.fi-sivuilta kotimaiset kätköt kätevästi gepsiin täältä.

Harri
kokeilin täältä ladata mut en keksiny miten saan vain ladattua pelkästään tradeja jos olen valinnut junkun keski pisteen itse...
Siellä on kohta Näytä lisäehdot sinisellä taustalla. Painat siitä ja voilaa ehtoja tuli vaikka naapurille jakaa. Sieltä vaan täppä kohtaan Tyyppi "Tradi", niin saat ladattua pelkästään tradeja.

Harri

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja Sasus » To 16.10.2008 15:32

Harri[/quote]
kokeilin täältä ladata mut en keksiny miten saan vain ladattua pelkästään tradeja jos olen valinnut junkun keski pisteen itse...[/quote]

Siellä on kohta Näytä lisäehdot sinisellä taustalla. Painat siitä ja voilaa ehtoja tuli vaikka naapurille jakaa. Sieltä vaan täppä kohtaan Tyyppi "Tradi", niin saat ladattua pelkästään tradeja.

Harri[/quote]

ei tainnu oikein toi pää toimii.. kiitti :lol:

Avatar
nicitus
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 30.10.2007 20:45
Paikkakunta: Lavia, Satakunta

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja nicitus » To 16.10.2008 15:33

Sasus kirjoitti:ja sit viel mikä toi wpts.gpx tiedosto on?
Sieltä löytyy valituille kätköille tehdyt waypoint-pisteet eli esim. parkkipaikat. Ne voi ladata gepsiin reittipisteiksi.

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » To 16.10.2008 21:26

Jos haluaa ajaa Pocket Queryn vain kertaalleen, voi valita "Run this query once then delete it" -option. "Days to Generate" -tekstin oikealla puolella on palvelimen päivämäärä/kellonaika ja sen mukaan voi valita meneillään olevan viikonpäivän.

On nimittäin jenkit pistäneet kellonsa ihan väärään aikaan eikä viikonpäiväkään ole aina oikein :lol: !
Kuva

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja Sasus » Su 19.10.2008 21:04

huomasin et ku ladatessa näilt sivuilt kätköjä ni ne on kaikki tradi merkillä coloradossa mut jos lataa ne tuolt .com kautta ni sit tulee oikeat missäs mul nyt mättää??

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ke 11.11.2009 17:02

Onko kenelläkään muulla ongelmia my find pocket queryn kanssa?
Minulla nappia painaessa se vain päivittää sivun. Aikaa viimeisestä on kulunut reilusti yli viikko.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
oh3sus
Viestit: 134
Liittynyt: To 16.07.2009 14:59
Paikkakunta: Orimattila

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja oh3sus » Ke 11.11.2009 17:29

Eipä tuo my find pocket query tunnu toimivan minullakaan. Mitään ei tapahdu vaikka kuinka nappia painelisi
Liberate tuteme ex inferis

Avatar
kaskas
Viestit: 128
Liittynyt: To 13.11.2008 21:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja kaskas » Ke 10.03.2010 19:08

Ny tarttis helppiä... Hain lomareissulla Madeiralta sen alun toistakymmentä kätköä, ja nyt yritän päivittää niitä tänne gf.fi:n puolelle, sillä My finds pocket querylla. Olen tehnyt jo kolme eri pq:ta, ja mielestäni valinnut kaiken oikein (kätkötyypit, ajankohdan, olen löytänyt-täppä, paikka eli Arquipleago da Madeira jne jne) mutta joka ikinen kerta väittää että result 0 caches. Missä vika, mitä teen väärin? Olen tehnyt tämän kerran aiemminkin syksyllä Puolan kätköjen kanssa, enkä muista että olisin törmännyt juuri tämmöiseen ongelmaan.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin. Jotka ovat kolunneet kaikki polut, tulevat säihkyvin silmin, polvet ruvella ... outoja hedelmiä hauraassa säkissään. Niin se ystäväni on, niin se on, että eksymättä et perille löydä. - T. Tabermann.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 10.03.2010 19:25

kaskas kirjoitti:Ny tarttis helppiä... Hain lomareissulla Madeiralta sen alun toistakymmentä kätköä, ja nyt yritän päivittää niitä tänne gf.fi:n puolelle, sillä My finds pocket querylla. Olen tehnyt jo kolme eri pq:ta, ja mielestäni valinnut kaiken oikein (kätkötyypit, ajankohdan, olen löytänyt-täppä, paikka eli Arquipleago da Madeira jne jne) mutta joka ikinen kerta väittää että result 0 caches. Missä vika, mitä teen väärin? Olen tehnyt tämän kerran aiemminkin syksyllä Puolan kätköjen kanssa, enkä muista että olisin törmännyt juuri tämmöiseen ongelmaan.
Päivitin nyt tilastosivun ohjetta (kun vihreä väri olikin poistunut) mutta muuten tämä ohje pitäisi auttaa:

My Finds - pocket query löytyy em. sivulta normaalien PQ:iden alta: laatikko jossa otsikkoteksti "My Finds". Laatikosta kun painaa "Add to queue" niin yleensä melko pian sähköpostiin pamahtaa kyseinen omat löydöt sisältävä pocket query.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ke 10.03.2010 19:27

Eikös se onnistu ilman mitään säätöä menemällä tälle sivulle:http://www.geocaching.com/pocket/default.aspx
ja valitsemalla My Finds-kohdasta Add to queue?

Edit: Haksu näköjään kerkesikin ensin. :)

Avatar
kaskas
Viestit: 128
Liittynyt: To 13.11.2008 21:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja kaskas » Ke 10.03.2010 19:48

Ai sekö se olikin :oops: Teinhän minä senkin kun muistelin tuntuvan tutulta. Sitten noita queryn tietoja selatessa tuntui että siellä oli pelkkiä suomi-kätköjä, eli se sitten sisältää niiden 13 madeirapurkin lisäksi ne kaikki 587 muutakin?

Edit: Jehna, noinko helppoa se olikin... Miksi, oi miksi pitää kaikki yrittää tehdä vaikeimman kautta eikä lukea ohjeita..? :oops: :oops: :oops:

Blondi kiittää ja kumartaa, jälleen kerran. Ja kysyy samaa asiaa taas seuraavan ulkomaanmatkansa jälkeen. Joita ei onneksenne ole kovin usein.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin. Jotka ovat kolunneet kaikki polut, tulevat säihkyvin silmin, polvet ruvella ... outoja hedelmiä hauraassa säkissään. Niin se ystäväni on, niin se on, että eksymättä et perille löydä. - T. Tabermann.

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja VHI » To 11.03.2010 19:48

Geocaching.comissa oli ainakin viime viikonloppuna jokin häiriö (yllätys yllätys...) ja mullekin tuli ihan oikeasta paikasta eli my findsista viallinen tiedosto josta gsak ei tunnistanut yhtään löydettyä kätköä. Kun pengoin gpx-fileä tekstieditorilta huomasin tiedostosta puuttuvan jokaisesta kätköstä juuri ne löytöön viittaavat rivit. Viikon tauko tulee täyteen sunnuntaina ja toivoa sopii että silloin Gc.com saisi jollain tapaa taiottua kunnollisen tiedoston. Tosin siitä puljusta ei aina kannata toivoa liikoja...
There's always a cache somewhere

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Su 23.05.2010 19:50

Olen huomenna lähdössä Tukholmaan ja tein gc.comissa pocket queryn (koko 500) Tukholman kätköistä. Siellä se nyt möllöttää "Actice pocket querys"-kohdassa. Kauanko tuossa oikein kestää, että se menee sinne "pocket querys ready for download"-kohtaan? Olen odottanut jo reilusti yli tunnin. Vai pitääkö minun tehdä jotain, että se sinne menisi? Ei millään eikä mitenkään viitsisi alkaa latailla kätköjä yksitellen... Onko muuta tapaa saada kätköt ladattua isompana pakettina kuin tuo gc.comin pocket query?

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Pocket Query-ohjeita?

Viesti Kirjoittaja aku506 » Su 23.05.2010 19:54

Black_Island kirjoitti:Olen huomenna lähdössä Tukholmaan ja tein gc.comissa pocket queryn (koko 500) Tukholman kätköistä. Siellä se nyt möllöttää "Actice pocket querys"-kohdassa. Kauanko tuossa oikein kestää, että se menee sinne "pocket querys ready for download"-kohtaan? Olen odottanut jo reilusti yli tunnin. Vai pitääkö minun tehdä jotain, että se sinne menisi? Ei millään eikä mitenkään viitsisi alkaa latailla kätköjä yksitellen... Onko muuta tapaa saada kätköt ladattua isompana pakettina kuin tuo gc.comin pocket query?
Ei (Paitsi suomesta gc.fi). Siiihen saa tosin nykyään 1000 kätköä. Sinun pitää klikata active-kohdassa rasti sarakkeeseen sun (vai mikä se oli), eli nykyiselle viikonpäivälle.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Materiaaliapua”