GPX uuden kätköilijän gepsiin

Apua Kätködatatiedostoihin (esim. GPX), karttoihin ja muuhun materiaaliin liittyen
mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 10:53

Moi.
Perheeseen tuli uusi kätköilijä ja haluaisin ladata hänen käytössä olevaan gepsiin lähiseudun kätköt. Tuo kätkötiedoston lalaus tämän sivuston kautta on kyllä tuttua puuhaa ja onnistuu helposti, mutta kun siirrän sen tiedoston tuonne gepsiin niin se poistaa näkyvistä minun löytämäni kätköt. Pystynkö saamaan niitä mitenkään löytämättömäksi ilman että luon pojalle omat tunnukset tänne .fi palveluun ja lataan kätköt hänen tunnuksilla? Ei viitsisi siihen hommaan kun samalla koneella joudumme toimimaan näissä hommissa ja tulee vain kaikenaikaista edestakaisin kirjautumista.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja tsahkali » La 16.04.2016 12:32

Minusta olisi selvempää, jos kaikilla olisi omat tunnukset ja löydetyt..
Saahan sen löydetty merkinnän sieltä kätkön tiedoista pois mutta onko se älykästä?

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 13:36

Kirjoitin huolimattomasti. Geocashing.comin puolella meillä on kyllä eri tunnukset jottei tulevaisuudessa tarvi miettiä miten saisi pojille omat löydöt tilastoihin oikein. Tarkoitin sitä että kun haen kaikki kätköt omilla tunnuksilla Geocache.fi sivuilta niin löytömerkinnät tulevat kätköjen mukana ja Garmin ei näytä niitä löytämättömissä vaikken ole kyseisellä gps laitteella itse koskaan kätköillytkään. Toki nuo minun aikaisemmin löytämäni voi syöttää manuaalisesti mutta köntässä haettuna kävisi paljon kätevämmin.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 16.04.2016 15:09

mjjk kirjoitti:Tarkoitin sitä että kun haen kaikki kätköt omilla tunnuksilla Geocache.fi sivuilta niin löytömerkinnät tulevat kätköjen mukana ja Garmin ei näytä niitä löytämättömissä vaikken ole kyseisellä gps laitteella itse koskaan kätköillytkään.
Laita hakuehtoihin pojan nimimerkki kohtaan "Muut nimimerkit" ja raksi kohtaan "Ei minua".

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 15:22

Tuonkin keksin kokeilla. Mutta kun olen omilla tunnuksilla kirjautuneena geocache.fi sivulle hakiessa kätköjä, kätköjen mukana kulkeutuu tieto että olen ne löytänyt ja pojan garmin onkii tuon esille ja siirtää kätköt löydettyjen puolelle vaikka kätköt hakutuloksiin tulevatkin mukaan. Tuo toimii kyllä oikein siinä mielessä että jätti hakutuloksista pois pojan kirjatun löydön.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 16.04.2016 17:02

mjjk kirjoitti:kätköjen mukana kulkeutuu tieto että olen ne löytänyt ja pojan garmin onkii tuon esille ja siirtää kätköt löydettyjen puolelle vaikka kätköt hakutuloksiin tulevatkin mukaan.
Haku siis toimii ja saat tuloksiin sen mitä pitäkin.

Tyhjennä kepsistä tiedosto geocache_visits.txt siellä on tieto niistä kätköistä jota sillä kepsillä on löydetty.

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 17:28

Haku toimii niinkuin pitääkin mutta laite ei näytä niitä jotka minä olen löytänyt aikaisemmin itse. En tuolla kyseessä olevalla laitteella vaan toisilla. Tuolla laitteella ei ole aikaisemmin kätköilty lainkaan vaan ollut muussa käytössä.Geocache_visits.txt pitänyt sisällään kuin tänään löydetyksi merkityn kätkön. Poistin tiedoston ekä sillä ollut mitään vaikutusta. Edes tänään löydetyksi merkattu kätkö ei palautunut löytämättömäksi.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja Tervas » La 16.04.2016 18:44

Lataa GPX pojan tunnuksilla joko Haksunaatorista tai pocket querynä .com:sta.
Toinen (kömpelömpi) tapa on käpistellä GPX -tiedostoa tekstieditorilla ja vaihtaa found -merkinnät not foundiksi. Tuo "geocache_visits.txt" ei vaikuta tähän asiaan, se on pelkkä lokitiedosto.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » La 16.04.2016 18:58

Kyllä ne geocache_visits.txt tiedostossa olevat kätkötkin menevät piiloon eli jotain sekin vaikuttaa.

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 19:11

Eikös tuohon .comin pocket queryyn tarvi premium tunnukset? Mikä on Haksunaattori? googlekaan ei hirveästi auttanut. Taitaa olla helpointa vaan luoda pojalle omat tunnukset geocache.fi:hin Eihän niitä tarvi kaiken aikaa olla uusia kätköjä lataamassa.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 16.04.2016 19:28

mjjk kirjoitti:Eikös tuohon .comin pocket queryyn tarvi premium tunnukset? Mikä on Haksunaattori? googlekaan ei hirveästi auttanut. Taitaa olla helpointa vaan luoda pojalle omat tunnukset geocache.fi:hin Eihän niitä tarvi kaiken aikaa olla uusia kätköjä lataamassa.
Haksunaattori on Haksun ylläpitämä sivusto eli geocache.fi

Omat tunnukset pojalle eivät auta sillä saathan jo nyt oikeat kätköt haulla esiin (olethan varmistanut että kun lataat ne kätköt niin ne ovat myös siinä gpx-tiedostossa jonka siirrät kepsiin?).

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja Tervas » La 16.04.2016 19:40

vihtis83 kirjoitti:Kyllä ne geocache_visits.txt tiedostossa olevat kätkötkin menevät piiloon eli jotain sekin vaikuttaa.
Minulla on tällainen käsitys: gepsi vaihtaa GPXään löydettyjen kätköjen "found" -tilan ja samalla lisää "visits" -lokitiedostoon kätkön löydetyksi. Jos joku tietää paremmin, niin ystävällisesti kertoo hän. Olisi kiva saada täysi varmuus tähänkin, usein esille tulevaan asiaan.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 19:42

Ok. Kyllä ne ainakin tulevat hakutuloksiin kartalle näkyviin ja itseasiassa ne siirtyvät myös gepsiin koska tuossa garminissa pystyn valitsemaan listauksen löytämättömät tai löydetyt ja tuo löydetyt lista on se mitkä minä olen löytänyt. Eli gepsi tunnistaa sen gc.com puolelle tekemäni löytöloggauksen ja ei näytä enää niitä löytämättömissä. Taidan kuitenkin kokeilla tuota omaa tunnusta pojalle.

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 20:04

Paitsi eihän noita vissiin pysty könttänä lataamaan .fi suvultakaan jos ei ole premiumi?

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 20:06

Tervas kirjoitti:
vihtis83 kirjoitti:Kyllä ne geocache_visits.txt tiedostossa olevat kätkötkin menevät piiloon eli jotain sekin vaikuttaa.
Minulla on tällainen käsitys: gepsi vaihtaa GPXään löydettyjen kätköjen "found" -tilan ja samalla lisää "visits" -lokitiedostoon kätkön löydetyksi. Jos joku tietää paremmin, niin ystävällisesti kertoo hän. Olisi kiva saada täysi varmuus tähänkin, usein esille tulevaan asiaan.
Näin luulen minäkin tapahtuvan. Muttei toisin päin. Jos poistan kätkön tuolta visits tiedostosta niin se ei palaudu takaisin notfoud tilaan.

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 21:01

Manuaalihommiksi näyttää menevän, eli .com in puolelta yksitellen siirtelen noita näkymättömiä purkkeja. Ja vielä niin hankalasti että samaan aikaan ei saa olla noilla minun tunnuksilla haettua massa gpx kapulassa, jos on niin heti muuttuvat löydetyiksi eivätkä enää näy. Lievää premium jäsenyyden markkinointia sanoisin hi hi...

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja fifixi » La 16.04.2016 21:16

Avaa ladattu GPX esim. Notepadiin ja "etsi & korvaa kaikkI" toiminnolla muuta <sym>Geocache Found</sym> tekstit muotoon <sym>Geocache</sym> niin ei näy löydettyinä.

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » La 16.04.2016 21:24

Tuo vois toisaan ola yksi konsti. Onneksi äsken kokeilin väärällä massa gpx llä. Nyt kun vielä kokeilin sellaisella joka ei sisältänyt niitä minun löytöjä niin sitten näkyi massa sekä manuaalisesti lisätyt. Onneksi noita minun löytöjä ei ole vielä kovin paljon niin ehkä ne jaksaa siirtää yksitellen.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Su 17.04.2016 19:05

Tee nyt vaan nopeasti molemmille omat tunnukset. Joskus se on kuitenkin edessä ja sitten kaikki on entistä vaikeampaa...

mjjk
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.08.2008 5:39

Re: GPX uuden kätköilijän gepsiin

Viesti Kirjoittaja mjjk » Su 17.04.2016 19:09

Kun tarkkaan lukee noita viestejä niin huomaa että meillä on omat tunnukset. Ollut siitä asti kun pojan otin mukaan hänen ekalle kätkölle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Materiaaliapua”