My finds PQ:n tiedot Exceliin

Apua Kätködatatiedostoihin (esim. GPX), karttoihin ja muuhun materiaaliin liittyen
kumpis
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 03.09.2012 22:01

My finds PQ:n tiedot Exceliin

Viesti Kirjoittaja kumpis » Pe 22.08.2014 10:27

Miten saisin My finds PQ:n tiedot exceliin kauniisti ryhmiteltyinä sarakkeina? Kun noita erinäisiä haasteita on tullut ja tulee jatkossakin, niin olisi mukava helpottaa todistusaineiston väsäämistä. Tähän voisin vielä laittaa julkisen kiitoksen Spitkolle, joka on joihinkin haasteisiin laittanut noita omia helpotustyökaluja.

Jouko
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: My finds PQ:n tiedot Exceliin

Viesti Kirjoittaja Jouko » Pe 22.08.2014 11:15

Minä käytän siihen GSAK:ta, kun olen tottunut. Kai muitakin keinoja on.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
ismo485
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 14.10.2013 7:24
Paikkakunta: Muurame

Re: My finds PQ:n tiedot Exceliin

Viesti Kirjoittaja ismo485 » Pe 22.08.2014 11:37

kumpis kirjoitti:Miten saisin My finds PQ:n tiedot exceliin kauniisti ryhmiteltyinä sarakkeina? Kun noita erinäisiä haasteita on tullut ja tulee jatkossakin, niin olisi mukava helpottaa todistusaineiston väsäämistä. Tähän voisin vielä laittaa julkisen kiitoksen Spitkolle, joka on joihinkin haasteisiin laittanut noita omia helpotustyökaluja.
Minä avasin sen MyFinds PQ GPX:n suoraan exeliin (office 2003 ja myös se tuoreempi toimi samalla tavalla) XML-luettelona. Joitakin urputuksia excelistä tulee, mutta kyllä se tiedot osasi sarakkeittain riittävän hyvin jakaa, jotta sieltä GC-koodin ja kätkön nimen sai poimittua.
Excelin funktiolla =POIMI.TEKSTI(G5;3;1) saa sitten poimittua G5 solun tekstistä kolmannesta merkistä alkaen yhden merkin mittaisen pätkän. Enkku-excelissä POIMI.TEKSTI on muistaaksen MID.

Avatar
Hiltsu
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 05.10.2010 21:53

Re: My finds PQ:n tiedot Exceliin

Viesti Kirjoittaja Hiltsu » Pe 22.08.2014 11:56

Kiitos ismo485! Enpä tullut ajatelleksi että sen saisi excelillä auki, itsellä office 2007 ja toimii mainiosti, sorttaukset jne...kuten noiden parin uusimman haasteen osalta, nyt on helppo vaan kattoa kun ovat suoraan aakkosjärjestyksessä :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Materiaaliapua”