Mysteerien lataaminen .comista

Apua Kätködatatiedostoihin (esim. GPX), karttoihin ja muuhun materiaaliin liittyen
Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Mysteerien lataaminen .comista

Viesti Kirjoittaja porari » Pe 08.02.2013 21:00

Tälläinen kysymys tuli ulkomailla olevalta kätköilijältä: " Saako .comin kartalla näkymään ratkaistut mysteeriit oikeilla paikoillaan?"
Haksun aparaattihan tuntee vain Suomen ratkaistut mystit. Toisaalta geocaching.com sivustolle voi laittaa ratkaistun mystin oikeat naatit, mutta tuleeko ne ladattaessa näkyviin alkuperäisten vai talletettujen naattien kohtiin kartalle? Onko tietoa tai kokemusta??

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Mysteerien lataaminen .comista

Viesti Kirjoittaja ansu75 » La 09.02.2013 1:07

Muistaakseni ne tuli korjattujen naattien mukaan. Tukholman reissulle ratkoin jonkun mystin ja korjasin naatit .comiin. Kun latasin kätköt gepsiin, niin muistelen että näytti kartalla sinne ratkaistuihin naatteihin ei alkuperäisiin.
~Don't worry, be happy!~

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Mysteerien lataaminen .comista

Viesti Kirjoittaja porari » La 09.02.2013 19:31

Latasin koneelleni Mac:iin tarkoitetun iCaching - ohjelman. http://www.icaching.eu/
Ensisilmäyksellä vaikuttaisi siltä, että se näyttää comin korjatut naatit! :D

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mysteerien lataaminen .comista

Viesti Kirjoittaja VHI » Su 10.02.2013 13:15

porari kirjoitti:Tälläinen kysymys tuli ulkomailla olevalta kätköilijältä: " Saako .comin kartalla näkymään ratkaistut mysteeriit oikeilla paikoillaan?"
Haksun aparaattihan tuntee vain Suomen ratkaistut mystit. Toisaalta geocaching.com sivustolle voi laittaa ratkaistun mystin oikeat naatit, mutta tuleeko ne ladattaessa näkyviin alkuperäisten vai talletettujen naattien kohtiin kartalle? Onko tietoa tai kokemusta??
Gc.comin kätkösivulle voi laittaa mysteerin loppunaatit (se kynä alkuperäisten naattien vieressä) ja tallettaa ne. Näkyy vain itselle, ei muille. Ja gepsiin ladatessa mysteeri tulee oikeisiin ts loppunaatteihin.
There's always a cache somewhere

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Mysteerien lataaminen .comista

Viesti Kirjoittaja porari » Su 10.02.2013 15:00

VHI kirjoitti:
porari kirjoitti:Tälläinen kysymys tuli ulkomailla olevalta kätköilijältä: " Saako .comin kartalla näkymään ratkaistut mysteeriit oikeilla paikoillaan?"
Haksun aparaattihan tuntee vain Suomen ratkaistut mystit. Toisaalta geocaching.com sivustolle voi laittaa ratkaistun mystin oikeat naatit, mutta tuleeko ne ladattaessa näkyviin alkuperäisten vai talletettujen naattien kohtiin kartalle? Onko tietoa tai kokemusta??
Gc.comin kätkösivulle voi laittaa mysteerin loppunaatit (se kynä alkuperäisten naattien vieressä) ja tallettaa ne. Näkyy vain itselle, ei muille. Ja gepsiin ladatessa mysteeri tulee oikeisiin ts loppunaatteihin.
Kiitos! Tuo taisi olla vastaus alkuperäiseen kysymykseen eli comin sivulle talletetut naatit tulevat ladattaessa gepsiin. (eikä alkuperäiset).

Geojusu
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 30.11.2010 11:50

Re: Mysteerien lataaminen .comista

Viesti Kirjoittaja Geojusu » Ma 07.10.2013 21:26

Siis pitääkö joku ohjelma ladata koneelle jotta saa mystien muutetut, oikeat koordinaatit ladattua kepsiin ? Nyt minulla siirtyy kepsiin aina vaan ne alkuperäiset, mystin hämynaatit vaikka olen kätkön kuvaussivulla käynyt ne muuttamassa ja tietokoneen ruudulla näkyvät vinolla tekstillä oikeat koordinaatit.

Nicoless
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 17.11.2009 16:09

Re: Mysteerien lataaminen .comista

Viesti Kirjoittaja Nicoless » Ma 07.10.2013 22:21

Geojusu kirjoitti:Siis pitääkö joku ohjelma ladata koneelle jotta saa mystien muutetut, oikeat koordinaatit ladattua kepsiin ? Nyt minulla siirtyy kepsiin aina vaan ne alkuperäiset, mystin hämynaatit vaikka olen kätkön kuvaussivulla käynyt ne muuttamassa ja tietokoneen ruudulla näkyvät vinolla tekstillä oikeat koordinaatit.
Ei tarvi mitään softaa. Mulla itsellä on muutaman kerran käynyt niin, että ole ladannut mysteeri kätköt geocache.fi sivulta kepsiin. Ratkaisut on olleet kuitenkin vain geoscehing.com sivulle asetettuna. Tällöin kepsiin tulee ne bogus naatit. Muutaman kerran kun tämän tekee, niin alkaa pikkuhiljaa tarkistaan tarkemmin mistä lataa ja mitä. Olisiko mahdollisesti pääsyt näin käymään sinullekkin.

Geojusu
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 30.11.2010 11:50

Re: Mysteerien lataaminen .comista

Viesti Kirjoittaja Geojusu » Ma 07.10.2013 22:33

No juuri näinhän tässä on käynyt. Olen ladannut kätköt Haksun karttasivulta. En vaan tiennyt, että muutetut tiedot eivät päivity sinne. Kiitos avusta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Materiaaliapua”