Geocaching.com:n listat

Apua Kätködatatiedostoihin (esim. GPX), karttoihin ja muuhun materiaaliin liittyen
Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Geocaching.com:n listat

Viesti Kirjoittaja Forestress » Ti 02.05.2023 15:01

Moro!

Olen nauttinut muutamista julkisista listoista, joita kätkökollegat ovat tehneet muiden iloksi. Näihin on lukeutunut esimerkiksi listat palapelikätköistä, joista olen käyttänyt erityisesti kahta (kiitos, jmiettin):

Jigidi Finland Placed -> 31.7.2020 by jmiettin
Jigidi Finland Placed 1.8.2020 -> by jmiettin ja

Olen yleensä tehnyt näistä itselleni privaatin kopion, josta olen poistanut jo löytämäni ja ratkomani purkit. Löydetyt ovat kivasti erottuneet listan hymynaamoista ja ratkotut sellaisesta sinisestä härpäke-kuvasta mysseikonin päällä. Nämä merkinnät näkyvät kyllä jmiettin:n julkisessa listassa, mutta eivät enää privaatissa listassa.

Nyt kun katson listojen päivitettyjä versioita (privaatteja), niin suurin osa löydetyistä piiloutuu vihreän kirjelaatikon taakse. Ne ovat joko löydettyjä tai ratkottuja, mutta en enää voi erotella kumpia. Asian tekee hieman kompleksimmaksi se, että kaikissa löydetyissä ja ratkotuissa ei näy tuota kirjekuorta. Mitähän tässä on oikeasti tapahtunut. Nyt pitäisi avata joka ikinen purkkikuvaus erikseen ja tarkistaa sen status ennen kuin poistaa sen omalta listaltaan. Miksi status ei siirry julkisesta listasta omaan?

En oikein pysty edes arvailemaan, mistä tämä johtuu. Muutos geocaching.com:ssa? Selain (Chrome)?
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geocaching.com:n listat

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 02.05.2023 18:08

Valitse ihan listan yläreunasta olevasta ruudusta "löydetyt" ja sen jälkeen valitse "poista".

Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Geocaching.com:n listat

Viesti Kirjoittaja Bow more » Ti 02.05.2023 19:04

Näkeekö jossain mitä julkisia listoja on tarjolla? Löydän vain omat listani. Löysin kyllä mainitut googlettamalla enkä sinänsä juuri näitä jigidi-listoja kaipaa. - Geocache.fi:n karttahaku on mielestäni jigidienkin suhteen kätevyydessään ja monipuolisuudessaan ylivoimainen eikä vaadi mitään ylläpitoa 😊. Hakuehtona ”Kuvaus sisältää : jigidi” ja lisäoptioina löydetty/löytämättä, ratkaistu/ratkaisematta, on/ei omia merkintöjä jne. – en keksi mitä voisi tarvita lisää.
Kuva

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Geocaching.com:n listat

Viesti Kirjoittaja Forestress » Ti 02.05.2023 20:02

arisoft kirjoitti:
Ti 02.05.2023 18:08
Valitse ihan listan yläreunasta olevasta ruudusta "löydetyt" ja sen jälkeen valitse "poista".
Kiitos vinkistä! En älynnyt tuota valintaa. Hiukka hämäävää, kun ikonit ovat erilaiset kuin alkuperäisessä julkisessa listassa. Vielä jäi epäselväksi, pääsenkö kuitenkin jotenkin tutkimaan erikseen ne purkit, joissa on omia merkintöjä. Ehkä ne vihreät kirjekuoret?! No, tutkitaan.


Bow more kirjoitti:
Ti 02.05.2023 19:04
Näkeekö jossain mitä julkisia listoja on tarjolla? Löydän vain omat listani. Löysin kyllä mainitut googlettamalla enkä sinänsä juuri näitä jigidi-listoja kaipaa. - Geocache.fi:n karttahaku on mielestäni jigidienkin suhteen kätevyydessään ja monipuolisuudessaan ylivoimainen eikä vaadi mitään ylläpitoa 😊. Hakuehtona ”Kuvaus sisältää : jigidi” ja lisäoptioina löydetty/löytämättä, ratkaistu/ratkaisematta, on/ei omia merkintöjä jne. – en keksi mitä voisi tarvita lisää.
En tiedä, näkyvätkö julkiset listat kootusti jossain. Itse törmään niihin aina yksittäisen, listaan kuuluvan kätkön kautta. Tuo vinkki .fi:n haun käyttämisestä on kanssa tosi hyvä. Kiitos siitäkin! Sitä juuttuu vuosien varrella vaan johonkin tapaan, jolla tekee asiat aina uudestaan ja uudestaan.
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Materiaaliapua”