UV-kätkö

Apua kätköihin liittyen
ennustaja
Viestit: 1
Liittynyt: To 21.08.2014 12:50

UV-kätkö

Viesti Kirjoittaja ennustaja » To 16.07.2015 10:33

Olen tekemässä useampi pisteisen multin, jossa välipsiteillä ajattelin ilmoittaa tulevia kordinaatteja UV-merkkauksin, siis kirjoittaa UV-kynällä esim, jonkun kyltin takapuolelle naatit. Onko tällainen piste fyysinen vai virtuaalinen?

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: UV-kätkö

Viesti Kirjoittaja Maitomies » To 16.07.2015 10:54

Jos viet itse paikallejotain tai muutat siellä jotain niin piste on fyysinen.
Tässä tapauksessatuo UV kirjoitus lienee sellainen, vaikka sitä ei ole toiseen kätköön mahdollista sekoittaa.
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

TeamVilkku
Viestit: 25
Liittynyt: Su 31.08.2008 18:53
Paikkakunta: Joensuu

Re: UV-kätkö

Viesti Kirjoittaja TeamVilkku » Ke 22.07.2015 19:02

Eikös kyseessä ole mystery?

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
vigi79
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 27.07.2012 11:05

Re: UV-kätkö

Viesti Kirjoittaja vigi79 » Ke 22.07.2015 22:05

TeamVilkku kirjoitti:Eikös kyseessä ole mystery?

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Ei. Jos on kirjoitettu suoraan naatit seuraavalle pisteelle selkeästi esim sillä uv:lla.

Lienee kätköttäjän oman tulkinnan varaiseksi jää kummaksi laittaa, jos pitää esim. laskea jotain, kuitenkin yksiselitteistä.

Mysteeri siitä tulee siinä tapauksessa, että seuraavan pisteen naatit on kirjoitettu ungalabungalalla tai jollain muulla salaus_mysti_hämy_mikä_ikinä lieneekään tavalla missä pitää alkaa ratkomaan jotain erikoista.

Tämä on tietty minun oma näkökanta ja jollain on varmasti eriävä näkökanta asiaan :D
WARNING: May contain traces of nuts

TuSaPiKu
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 02.11.2011 2:17

Re: UV-kätkö

Viesti Kirjoittaja TuSaPiKu » Ke 22.07.2015 22:22

vigi79 kirjoitti:
TeamVilkku kirjoitti:Eikös kyseessä ole mystery?

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Ei. Jos on kirjoitettu suoraan naatit seuraavalle pisteelle selkeästi esim sillä uv:lla.

Lienee kätköttäjän oman tulkinnan varaiseksi jää kummaksi laittaa, jos pitää esim. laskea jotain, kuitenkin yksiselitteistä.

Mysteeri siitä tulee siinä tapauksessa, että seuraavan pisteen naatit on kirjoitettu ungalabungalalla tai jollain muulla salaus_mysti_hämy_mikä_ikinä lieneekään tavalla missä pitää alkaa ratkomaan jotain erikoista.

Tämä on tietty minun oma näkökanta ja jollain on varmasti eriävä näkökanta asiaan :D
Meidän ensimmäinen kätkö (julkaistu syksyllä 2012) on multi, jossa alkupisteellä on naatit kirjoitettuna lätkään UV-kynällä. Lätkä ja UV-kirjoitus on fyysinen piste. Attribuuteissa on UV.
Viimeksi muokannut TuSaPiKu, Ke 22.07.2015 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UV-kätkö

Viesti Kirjoittaja fifixi » Ke 22.07.2015 22:26

Mikäli multin kuvauksessa on ilmoitettu, että naatit löytyy ainoastaan UV-lampun avulla, niin mielestäni menee multina. Muussa tapauksessa mysteeri. Multeissa ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä, miten naatit loppupisteelle saa muodostettua. Valitettavasti tulee silloin tällöin vastaan multeja, jotka on vedetty extreme mysteeritasolle: "laske lipputankojen lukumäärä kaupungissa" tai muuta vastaavaa "kivaa".

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”