kätkön sijainnin ilmoittaminen puhelimen gps llä

Apua kätköihin liittyen
välde
Viestit: 3
Liittynyt: To 14.05.2015 21:01

kätkön sijainnin ilmoittaminen puhelimen gps llä

Viesti Kirjoittaja välde » Pe 15.05.2015 15:02

hei,olen nuori kätköilijä lahden seudulta ja haluaisin kysyä teiltä kokeneemmilta kätköilijöiltä neuvoa pariin asiaan.
Ajatuksissani olisi piilottaa ensimmäinen geokätköni,mutta miten saan määriteltyä koordinaatit kätkötietoihin? PUhelimessani nokia 635 on karttaselaimen maksullinen sovellus ja geocaching pro ja plus ohjelmat. kätköjä olen löytänyt noin 25 kun kirjaus kätkötietoihin ei onnistu koska sivusto ilmoittaa väärästä päivämäärästä. päivämääräksi olen valinnut aina kyseisen päivän ja päivää ei voi itse kirjoittaa vaan se täytyy valita valikosta. päivämäärän täytyi muistaakseni olla muotoa dd.mm.yyyy mutta mutta laite ottaa ylimääräiset nollat pois esim päivämäärä 14.05.2015 laite ilmoittaa: 14.5.2015 eikä päivämäärä käy.
kätköjähän suositellaan löydettäväksi noin 20 - 30 ennen kuin kätkön voi piilottaa. olen ehtinyt näinollen tutustumaan muutamiinverilaisiin kätköideoihin,mutta kuinka itse käytännön toteutus luonnistuu ja onko se vaikeaa? miten toteutus tehdään ja kätkön teemaksi valita esim että siellä käydessä vaihdetaan erilaisia uistimia?

kiittäen välde

Mypa47
Viestit: 18
Liittynyt: To 08.01.2015 21:17

Re: kätkön sijainnin ilmoittaminen puhelimen gps llä

Viesti Kirjoittaja Mypa47 » Pe 15.05.2015 15:25

Itsellä on kanssa Nokialainen ja aluksi Geocaching Plus:n kanssa oli sama on ongelma, mutta loggailin aina geocaching.com sivun kautta, nyt Geocaching livellä loggaukset onnistuu. Tuossa plussassa naatit sai esim. niin, että valitsee jonkun kätkön navigoitavaksi ja kompassi-näkymässä alareunassa (?) näkyy oma sijainti. Tämä menetelmä oli kuitenkin aika epävarma, mutta toimi. Kannattanee tarkistaa vielä naatit vaikka Here Mapsin kautta.
Onhan noita vaihtotavarateemoja ollut erilaisia (esim. Lego-ukkojen vaihto purkki). Eiköhän joku taas osaa valittaa noista uistimista (vaarallisia lapsille yms..)..
Tuolla on hyvää käytännön tietoa: https://6123tampere.wordpress.com/aloittelijan-opas/

Avatar
laulujoutsen
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 11.10.2013 19:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: kätkön sijainnin ilmoittaminen puhelimen gps llä

Viesti Kirjoittaja laulujoutsen » La 16.05.2015 22:35

Päivämäärät laitetaan muuten juuri toisin päin ensin kuukausi sitten päivämäärä ja sitten vuosi. Sivustolta löytyy kyllä ihan hyvät ohjeet kätköjen tekemiseen. Lahden seudulla löytyy varmaan vielä kätköjä löydettäväksi, joten ihan vielä ei välttämättä tarvitse omaa kätköä piilottaa. Mieti ensin hyvä idea ja paikka ja sitten vasta hommiin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”