Multin talvilöydettävyys?

Apua kätköihin liittyen
Avatar
laulujoutsen
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 11.10.2013 19:23
Paikkakunta: Helsinki

Multin talvilöydettävyys?

Viesti Kirjoittaja laulujoutsen » Pe 25.10.2013 19:55

Aloittelijalla olisi tällainen kysymys, että jos multi ei ole talvilöydettävä, niin voiko se tarkoittaa sitä, että multin viimeinen purkki ei ole talvilöydettävä, mutta kaksi muuta voivat vaikka olla? Kyseessä on kolmiosainen multi Hki/Vuosaari ja olen tässä jo useampaan otteeseen koittanut tätä kätkön ensimmäistä osaa katsella, mutta eipä ole tärpännyt. Tuo talvilöydettävyys tai löytämättömyys antaa vähän kuitenkin vinkkiä paikasta ja siitä voisi saada vähän apua.

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Multin talvilöydettävyys?

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Pe 25.10.2013 20:01

Multeissahan on se ongelma myös D/T ja kokoluokituksissa että mitä pistettä niillä tarkoitetaan. Pääsääntöisesti lähinnä loppupistettä, eli sitä missä logi on. Jos kuvauksessa ei ole noista alkupisteistä tuota kerrottu, niin se jää etsijän pähkäiltäväksi :wink:
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: Multin talvilöydettävyys?

Viesti Kirjoittaja juheja » La 26.10.2013 11:55

Itse ainakaan en laittaisi multia talvilöydettäväksi, jos yksikin sen pisteistä ei ole talvilöydettävä. Samoin laittaisin multin ei-talvilöydettäväksi, jos yksikin sen pisteistä ei ole talvilöydettävä - eihän etsijä voi tällaisessa tapauksessa sitä löytää talvella.

Joku muu voi tietysti tulkita toisin.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Multin talvilöydettävyys?

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 26.10.2013 12:31

Maitomies kirjoitti:Multeissahan on se ongelma myös D/T ja kokoluokituksissa että mitä pistettä niillä tarkoitetaan. Pääsääntöisesti lähinnä loppupistettä, eli sitä missä logi on. Jos kuvauksessa ei ole noista alkupisteistä tuota kerrottu, niin se jää etsijän pähkäiltäväksi :wink:
D ja T katsotaan tietysti kokonaisuudesta. Vaikka itse kätkö olisi rullatuolilogattava niin jos sinne pääseminen edellyttää vaikka suketamista kymmeneen metriin niin T5:hän se on.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”