Lontoon kätköt

Apua kätköihin liittyen
ipoded
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 29.01.2013 19:03

Lontoon kätköt

Viesti Kirjoittaja ipoded » Ke 21.08.2013 19:17

Olen lähdössä Lontooseen ja haluaisin tietää mitä kätköjä sieltä kannattaa hakea.

keijoran
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 06.01.2010 14:04

Re: Lontoon kätköt

Viesti Kirjoittaja keijoran » Ke 21.08.2013 19:47

Ainakin suosittelen virtuaalia Catastrophe, Calamity, Cataclysm Part 3, GC5E4D, Towerin luona. On osa sarjaa, johon kuuluu neljä virtuaalia ja palkintona multi. Ainakin tämä oli ihan mukava historiapläjäys.
Mä katsoin jo sieltä!

jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lontoon kätköt

Viesti Kirjoittaja jumiki » Ke 21.08.2013 20:25

Tuo riippuu missä päin Lontoota on- ja mitä tekemässä (kätköilyn lisäksi :D) Itse olimme Lontoossa toukokuussa. Olimme turisteina matkassa, ja turistikohteiden (esim. London eye, Tower) lähellä purkkeja on. Itsellämme ei liikaa aikaa kätköilyyn ollut, mutta muutama löytyi. Virtuaalikätköjä kannattaa hakea, ne on sen verran harvinaisia. Ne on vähän erilaisia, ja hakemamme virtuaalit esittelivät hienoja paikkoja. Kannattaa kuitenkin ennen matkaa lukea virtuaalien kuvauksia läpi. Meillä jäi muutama niitä ratkaisematta, koska paikan päällä nopeasti turistivirrassa kuvauksia lukiessa ei kaikkea tajunnut.

Tradikätköt olivat suurinosa nanoja. Osa oli ihan kivoja, hienoissa paikoissa, mutta denateitakin tuli melko paljon. Haasteena oli vielä muut turistit. Mutta hienoissa paikoissa ne oli kaikki mitä etsimme ja löytyi. Muutama esitteli erikoisia paikkoja.

Toki kaikki oli hienoa ja upeaa kun olin ensikertaa Lontoossa, mutta on se varmasti aina hieno paikka. Varmasti tulee tehtyä sinne lisääkin reissuja. Jokainen löydetty kätkö olisi varmasti favon arvoinen, mutta parhaat piti valita. Suosittelen etsimään ainakin yhden kätkön
illalla/yöllä. Ei silti
ehkä kannata pimeällä kaikista myöhäisimpään aikaan mennä mihinkään ihan pimeille sivukaduille, ei tiedä minkälaista porukkaa siellä liikkuu. Mutta esim. Meidän 400 löytö oli upea. Se oli jonkin sillan vieressä (en muista nyt sen nimeä) mistä oli upeat näkymät Big benille, London eyelle, Thames joelle. Thamesin rannalla katumuusikko soitti hyvin logatessamme purkin. Illalla/yöllä paikka oli todella hieno ja vähän jännäkin. Samassa paikassa oli päivällä ollut valtava määrä turisteja, ja nyt vain muutamia ihmisiä oli siellä. Musiikki ja Lontoon uskomattoman hienot valot täydensivät tunnelman. Se kyllä oli paras kätkö Lontoosta. Toteutus ei ollut ihmeellinen. Paikka oli. Sitten tulee mieleen tower bridgen ja linnan välissä olleet tradi ja virtusali. Ja St. Paulsin Golden gallery virtual. On se Lontoo jännä paikka.


Vinkkinä vielä, että kannattaa etsiä purkit, mitkä matkan varrelle sattuu, tai mitkä on pakko hakea. Ei kaikkea ehdi nähdä kuitenkaan. Ei koskaan.

jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lontoon kätköt

Viesti Kirjoittaja jumiki » Ke 21.08.2013 20:27

keijoran kirjoitti:Ainakin suosittelen virtuaalia Catastrophe, Calamity, Cataclysm Part 3, GC5E4D, Towerin luona. On osa sarjaa, johon kuuluu neljä virtuaalia ja palkintona multi. Ainakin tämä oli ihan mukava historiapläjäys.
Tätä yritimme. Hienolta kuulosti, ja mukava varmaan onkin, mutta juuri noissa olisi pitänyt tutustua aiheeseen ja kuvaukseen ennen matkaa. No, ensikerralla sitten ;) Tuo catastrophe, calamity virtual tuli kyllä haettua. Suosittelen!

ekageo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 25.02.2011 21:47

Re: Lontoon kätköt

Viesti Kirjoittaja ekageo » Pe 23.08.2013 23:37

Onko joku hakenut Lontoosta "The London Rainbow Cache" -sarjan virtuaalikätköt? En ihan täysin ymmärrä, mitä niissä pitää tehdä. :?:

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Lontoon kätköt

Viesti Kirjoittaja juhanili » La 24.08.2013 10:02

ekageo kirjoitti:Onko joku hakenut Lontoosta "The London Rainbow Cache" -sarjan virtuaalikätköt? En ihan täysin ymmärrä, mitä niissä pitää tehdä. :?:
Pitää selvittää vastaukset virtuaalin kysymyksiin ja muodostaa niistä ohjeen mukaan sähköpostiosoite johon lähettää viestin. Sieltä tulee sitten automaattivastaus jos osoite on laadittu oikein ja saa loggausluvan. Jos vastaukset ja sitä myöten muodostettu osoite on väärä, vastausta ei tule. Juu, ja lähetettävän viestin aiheeksi laitetaan oma nimimerkki. Ihan mukava sarja tuo

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Lontoon kätköt

Viesti Kirjoittaja JyNu » Su 25.08.2013 22:30

ipoded kirjoitti:Olen lähdössä Lontooseen ja haluaisin tietää mitä kätköjä sieltä kannattaa hakea.
Olen hakenut aika paljon Lontoon kätköjä. Toki, niin kuin aiemmin todettin, riippuu paljon siitä, missä päin Lontoota olet:

Noita Rainbow & Calamity -kätköjä olen myös hakenut ja niitä voi kyllä suositella. Tässä pari muutakin vinkiksi:

16th Century Pub (Central London) Keski-Lontoossa
Royal Observatory Greenwich Cache Itä-Lontoossa
Chiswick Parkin kätköt (9 kpl) Länsi-Lontoossa
Water to Follow n. 75 kätkön sarja kanavaa seuraten Länsi-Lontoossa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”