Personal Cache Note listaukset?

Apua kätköihin liittyen
Jussihoo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:18

Personal Cache Note listaukset?

Viesti Kirjoittaja Jussihoo » Ma 03.06.2013 1:06

Tässä alkaa olemaan olo kuin oravalla joka jemmaa pähkinöitä sinne tänne eikä enää vähän ajan jälkeen muista minne. Minulla on tapana laittaa ratkaistun kätkön koordinaatit talteen geocaching.com Personal Cache Note tietueeseen. Ennen täyttelin tuon lisäksi excel-taulukkoon jokaisen ratkaisemani mysteerin tiedot mutta nyt olen tullut sen verran laiskaksi etten jaksa enää exceliä täyttää. Joten tilanne on se että ratkon mysteerin, laitan tiedot tuonne Personal Cache Noteen ja hetken päästä, jos en kätköllä käy lähiaikoina, unohdan koko mysteerin ja sitten ratkaistu mysse jää odottamaan hakua kenties ikuisuuteen saakka.

En ole löytänyt tapaa tehdä listausta, jossa olisi pelkästää kätköt joissa tuo Personal Cache Note. Onko tuo jotenkin mahdollista? Mukavaa kätköilyä kaikille!

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Personal Cache Note listaukset?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 03.06.2013 1:21

Jussihoo kirjoitti:Tässä alkaa olemaan olo kuin oravalla joka jemmaa pähkinöitä sinne tänne eikä enää vähän ajan jälkeen muista minne. Minulla on tapana laittaa ratkaistun kätkön koordinaatit talteen geocaching.com Personal Cache Note tietueeseen. Ennen täyttelin tuon lisäksi excel-taulukkoon jokaisen ratkaisemani mysteerin tiedot mutta nyt olen tullut sen verran laiskaksi etten jaksa enää exceliä täyttää. Joten tilanne on se että ratkon mysteerin, laitan tiedot tuonne Personal Cache Noteen ja hetken päästä, jos en kätköllä käy lähiaikoina, unohdan koko mysteerin ja sitten ratkaistu mysse jää odottamaan hakua kenties ikuisuuteen saakka.

En ole löytänyt tapaa tehdä listausta, jossa olisi pelkästää kätköt joissa tuo Personal Cache Note. Onko tuo jotenkin mahdollista? Mukavaa kätköilyä kaikille!
Jos laittaisit ne noten sijaan koordinaattien muutoksen kautta, joka nappi on siinä koordinaatin vieressä, niin kätköjen paikka muuttuisi GPS laitteesasi ja kännykässä. Mutta silti mikään ei suoranaisesti muistuta että ne on ratkottuja. Neongeo näyttää ratkaistut hieman eri symbolilla mutta vain jos kuvaus on ladattu eli käytännössä ei aina sitä näytä.

Täällä Haksun systeemissä voisi pitää myös ratkottuja naatteja ja saada niistä jopa listaus. Moni kai tekee juuri näin. Itse laitan ratkaistut talteen Googleen, jolloin ne näkyvät on-line kännykän kartoissa. Konstit on siis monet mutta valittua systeemiä on paha mennä enää vaihtamaan lennossa.

Jussihoo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:18

Re: Personal Cache Note listaukset?

Viesti Kirjoittaja Jussihoo » Ma 03.06.2013 1:29

"Täällä Haksun systeemissä voisi pitää myös ratkottuja naatteja ja saada niistä jopa listaus" Joo tiedän, mutta se ei tosiaan auta niiden mysteerien osalta joiden tiedot olen tallettanut vain Geocaching.com saitille. Olisi aika pieni homma geocaching.com saitilla toteuttaa tietokantakysely kätköihin joissa on personal note annettu. Ihme että tuota ei ole tehty, vaikka lyhyehkön googlailun jälkeen löysin jopa fiitseri requestin asiasta geocaching.com sivuilla. Noh... eipä tämä kait nyt niin suuri ongelma ole. Tulevaisuudessa pitänee aina laittaa geocache.fi sivuille nuo personal notet myös.

Kullervo
Viestit: 35
Liittynyt: La 25.09.2010 22:33

Re: Personal Cache Note listaukset?

Viesti Kirjoittaja Kullervo » Ma 03.06.2013 1:43

Itse laittelen nuo nykyään muistiin niin Personal Cache Noteen KUIN geocachin.fi:n kätkön tietoihin KUIN MYÖS muutan comin coordinaatit Arisoftin kertomalla tavalla. Varma on aina varmaa... :) .
Copy pastella tuo melkein käy.
Sitten Haksun koneella sisällytän hakuun vain ratkastut mystit.
Ja silti ne jää (laiskuuttaan) haettua.

Kesäsade
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 13.05.2013 13:10

Re: Personal Cache Note listaukset?

Viesti Kirjoittaja Kesäsade » Ma 03.06.2013 12:32

arisoft kirjoitti: Jos laittaisit ne noten sijaan koordinaattien muutoksen kautta, joka nappi on siinä koordinaatin vieressä, niin kätköjen paikka muuttuisi GPS laitteesasi ja kännykässä.
Eipä tunnu ainakaan CacheMe:n kanssa tuo toimivan. Muutin yhden mysteerin naatit gc.comissa ja luuri näyttää yhä sitkeästi niitä oletusnaatteja. =/ Tai sitten mä en vaan osaa... Sekään nimittäin olisi uutta.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Personal Cache Note listaukset?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 03.06.2013 12:55

Kesasade kirjoitti:
arisoft kirjoitti: Jos laittaisit ne noten sijaan koordinaattien muutoksen kautta, joka nappi on siinä koordinaatin vieressä, niin kätköjen paikka muuttuisi GPS laitteesasi ja kännykässä.
Eipä tunnu ainakaan CacheMe:n kanssa tuo toimivan. Muutin yhden mysteerin naatit gc.comissa ja luuri näyttää yhä sitkeästi niitä oletusnaatteja. =/ Tai sitten mä en vaan osaa... Sekään nimittäin olisi uutta.

Sinun pitää ladata kätkötiedot GPX tiedostona, jos haluat ne muutetut koordinaatit. Edes Neongeo, joka osaisi näyttää nuo tiedot muutenkin, ei näytä korjattua koordinaattia ennenkuin kätkön tiedot käskee erikseen lataamaan. Kovasti siis joutuu kikkailemaan edelleen. Itselläni onkin toistaiseksi parhaaksi osoittautunut konsti, jossa katson reaaliaikaiset ratkaistut mysteerit ihan omasta niille tehdystä kartasta. Mutta asiat muuttuvat ja uskon että vähitellen tuo gc.comin tuorehko ratkaisu tulee vakiintumaan. Suurimmat puutteet ovat vielä kätköilytyökaluissa, jotka eivät selvästi korosta mistä ratkottuja mysteereitä löytyy. Niinpä niistä usein tulee ajettua ohi.
Viimeksi muokannut arisoft, Ma 03.06.2013 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kesäsade
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 13.05.2013 13:10

Re: Personal Cache Note listaukset?

Viesti Kirjoittaja Kesäsade » Ma 03.06.2013 13:47

Okei... Ilmankos. Eli mä en vaan osannut. =) Kiitos.

akkivi
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.07.2012 12:08

Re: Personal Cache Note listaukset?

Viesti Kirjoittaja akkivi » Ma 03.06.2013 15:15

Tallennan kaikki ratkaistut mystit geocache.fi sivuilla oleviin kätkön tietoihin. Helppo tehdä haku löytämättömistä/ratkotuista mysteistä. Kun olen lähdössä jonnekinpäin kätköilemään helppo tarkastaa olenko ratkonut samalta suunnalta mystejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”