Edesmenneen kätköilijän kätköjen adoptointi

Apua kätköihin liittyen
Alfred007
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 04.07.2011 22:26

Edesmenneen kätköilijän kätköjen adoptointi

Viesti Kirjoittaja Alfred007 » La 01.06.2013 10:47

Voiko edesmenneen kätköilijän kätköjä adoptoida? Tämmöinen ikävä tapaus on käynyt ja nyt on useampi purkki vailla huoltajaa. Kyseisen kätköilijän salasanoja geocache- tai geocaching-sivuille minulla ei ole vaikka sukulaisesta on kyse. Tiedustelee Alfred007

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Edesmenneen kätköilijän kätköjen adoptointi

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 01.06.2013 11:05

Salasanan voi onnistua saamaan, jos on pääsy siihen sähköpostiin, jonne uusi salasana toimitetaan. Yleensä ottaen pilveen tallennetun omaisuuden periminen on joko säädetty sopimusehdoissa tai ei missään.

Kätköjähän voi silti huoltaa vaikka niitä ei olisikaan adoptoinut, joten käytännössä tässä ei juuri ongelmaa ole.

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Edesmenneen kätköilijän kätköjen adoptointi

Viesti Kirjoittaja Maitomies » La 01.06.2013 11:14

Eiköhän tuollainen siirto onnistuisi jos laittaisi groundspeakille s-postia.
Kyseiset mimerkit ja kätköjen gc koodit varmaan tarvinnee ...
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Edesmenneen kätköilijän kätköjen adoptointi

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » La 01.06.2013 14:59

Mikään ei estä sinua pitämään kätköistä huolta, vaikka et saisi adoptoituakaan niitä itsellesi. Olisihan sekin huomionosoitus edesmenneelle.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Luir
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 21.06.2011 21:25

Re: Edesmenneen kätköilijän kätköjen adoptointi

Viesti Kirjoittaja Luir » La 01.06.2013 16:57

Tässä lähellä on myös yksi kätkö, jonka (minulle täysin vieras) omistaja on jo vuosia sitten kuollut. Tai näin käytettävissä olevat tiedot kertovat, virallista varmistusta minulla ei asiasta ole. Koska kyseinen kätkö oli pitkään lähinnä kotiani sijaitseva kätkö, olen laittanut sen watchlistilleni eli saan loggauksista tiedon sähköpostiini ja käyn välillä tsekkaamassa purkin kunnon ja viemässä uuden lokikirjan yms. Tämä toimii pääosin ok, mutta olisi toki kätevää, jos esim. täysin vanhentuneen vinkin saisi korjattua.

Ihan ensin kannattaa kysyä kuolinpesää hoitavalta/hoitaneelta, onko kuolleen tietokoneella tallennettuja salasanoja kätköilysivustolle tai tuohon sähköpostiin. Tai älypuhelimessa ehkä? Niillä saattaisi saada asian ratkaistua. (Tämän menettelyn laillisuutta voi joku pätevämpi kommentoida, arkijärjellä ajateltuna ja omassa ystäväpiirissäni ja sukulaisten kesken tämä hoidettaisiin näin.)

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Edesmenneen kätköilijän kätköjen adoptointi

Viesti Kirjoittaja sikajack » La 01.06.2013 17:03

Alfred007 kirjoitti:Voiko edesmenneen kätköilijän kätköjä adoptoida?
Aivan aluksi osanottoni kätkölijätoverin poismenon johdosta. Ja sitten itse asiaan: jemmat ovat tekijänsä omaisuutta ja sellaisena ne siirtyvät hänen perikunnalleen. Groundspeakin kanta asiassa on: "Decisions about caches belonging to someone who is deceased need to be made by the cache owner's family since that cache is now part of the estate." ja tämä löytyy adoptiota http://support.groundspeak.com/index.ph ... page&id=54 koskevalta ohjesivulta.
//geonovice sikajack

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”