Mistä "putki"-purkkeja ?

Apua kätköihin liittyen
Avatar
PaavoN
Viestit: 51
Liittynyt: Ke 07.03.2007 17:13
Paikkakunta: Mikkeli

Mistä "putki"-purkkeja ?

Viesti Kirjoittaja PaavoN » Ti 09.10.2012 19:36

Koitan löytää ratkaisua lieriön mallisen kätköpurkin löytämiseksi.

Läpimitta noin 5-7cm, tilavuus saisi olla puolen litran ja litran väliltä.

Onko olemassa muoviseen viemäriputkeen sopivia kierteellä ja tiivisteellä varustettuja tulppia? Tuon säiliön voisi siinä tapauksessa tehdä itse esim. 50mm tai 75mm viemäriputkesta.

Otan kiitollisena kaikki vinkit ja ideat vastaan.

PN
PaavoN
photocacher

http://www.nikkila.org

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä "putki"-purkkeja ?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 09.10.2012 20:28

PaavoN kirjoitti:Läpimitta noin 5-7cm, tilavuus saisi olla puolen litran ja litran väliltä. PN
Minulla on yksi purkki, jonka tein ostamalla Etolasta kirkasta akryyliputkea sopivan pituisen pätkän. Sen läpimitta oli täsmälleen sama, mitä käytetään aidantolpien hatuissa. Niinpä ostin Etolasta myös kaksi hattua ja sain kivan läpinäkyvän ja suhteellisen vahvan purkin. Lyhentämällä hatun reunaa sain toisesta päästä helpommin avattavan. Tuolleen voit tehdä miten pitkän putken vain.

Avatar
Varvikello
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:05

Re: Mistä "putki"-purkkeja ?

Viesti Kirjoittaja Varvikello » Ti 09.10.2012 20:38

PaavoN kirjoitti:
Onko olemassa muoviseen viemäriputkeen sopivia kierteellä ja tiivisteellä varustettuja tulppia? Tuon säiliön voisi siinä tapauksessa tehdä itse esim. 50mm tai 75mm viemäriputkesta.

PN
On olemassa tulppia. Pitkät putket toimitetaan suojatulpilla varustettuna ja ne tulpat on raksalla jätettä. Myös ostettuna saa tulppia joissa on tiiviste mukana eli voi tehdä viemäröintiin varauksia tulevaa tarvetta ajatellen. Aika tautisesti sellainen tulppa pitääkin, rakentelin yhden kätkön juurikin viemäritarvikkeista ja kantena olleesta tulpasta piti ensimmäisenä kiskoa tiiviste veks. Rautakauppaan siis, sieltä löytyy myös lyhyemmissä pätkissä putkea.
Että mä oon pätevä...

Forest Runner
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 02.06.2010 23:16

Re: Mistä "putki"-purkkeja ?

Viesti Kirjoittaja Forest Runner » Ke 10.10.2012 12:05

Olen tehnyt kyseisen purkin ja 75mm löytyy.

Osat: HT-Tulppa, HT-kaksoismuhvi sekä puhdistustulppa. Pitäisi löytyä kaikista LV-puolen liikkeistä, mutta 75mm puhdistustulppa on harvinaisempi.

Kuva

Pystyn toimittamaan kyseisiä tuotteita, jos kiinnostusta löytyy

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”