gpx träkki multin kätkökuvaukseen?

Apua kätköihin liittyen
hutikka
Viestit: 18
Liittynyt: Su 27.07.2008 22:34

gpx träkki multin kätkökuvaukseen?

Viesti Kirjoittaja hutikka » To 04.08.2011 13:53

Olen tekemässä pyöräilymultia ja kysynkin nyt miten saisin liitettya trackin (gpx file) kätkökuvaukseen jotta halukkaat voisivat sen sieltä sitten ladata gepseisinsä? (tai jos sen saa jonnekin muualle josta saisivat sen ladattua niin sekin käy)

Tämä siis sen takia, että olisi helpompi polkea oikeaa reittiä pitkin. :D

Eli jos on ideoita / tietoa niin kertokaapa minullekin?

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: gpx träkki multin kätkökuvaukseen?

Viesti Kirjoittaja salonse » To 04.08.2011 15:07

No mikähän järki tollasessa multissa on? :roll: :o
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: gpx träkki multin kätkökuvaukseen?

Viesti Kirjoittaja arisoft » To 04.08.2011 15:32

hutikka kirjoitti:Olen tekemässä pyöräilymultia ja kysynkin nyt miten saisin liitettya trackin (gpx file) kätkökuvaukseen jotta halukkaat voisivat sen sieltä sitten ladata gepseisinsä? (tai jos sen saa jonnekin muualle josta saisivat sen ladattua niin sekin käy)

Tämä siis sen takia, että olisi helpompi polkea oikeaa reittiä pitkin. :D

Eli jos on ideoita / tietoa niin kertokaapa minullekin?
Menee helposti laiteyhteensopivuusongelmaksi. Yksi tapa tehdä asia on Google Maps. Sinne tehdyt kartat on suoraan käytettävissä Android puhelimissa ja muissa laitteissa, jotka osaavat Mapsin näyttää. Muihin laitteisiin sen voi muuntaa työkaluohjelmilla haluamaansa muotoon. Itse käytän tätä systeemiä koska se on suoraan yhteensopiva puhelimen kanssa. GPS laitteen käyttäjät taas arvostaisivat varmaan GPX tiedostoa. Koska reitti on kerran kiinteä niin mikset laittaisi sitä sitten saman tien tarjolle molemmissa muodoissa? Mapsin saat laittamalla suoraan linkin ja GPX tiedoston laittamalla sen jonnekin tiedostopalvelimelle.

Oikein hyvä ja kannatettava idea vaikka jotkut jalankulkijat tai autoilijat eivät ehkä reitin ideaa ymmärräkään :shock:

Esimerkki: http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&h ... 4&t=h&z=16

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: gpx träkki multin kätkökuvaukseen?

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » To 04.08.2011 15:47

arisoft kirjoitti:
hutikka kirjoitti:Olen tekemässä pyöräilymultia ja kysynkin nyt miten saisin liitettya trackin (gpx file) kätkökuvaukseen jotta halukkaat voisivat sen sieltä sitten ladata gepseisinsä? (tai jos sen saa jonnekin muualle josta saisivat sen ladattua niin sekin käy)
Mapsin saat laittamalla suoraan linkin ja GPX tiedoston laittamalla sen jonnekin tiedostopalvelimelle.
esimerkiksi Dropbox voisi ollatuon GPX:n jakeluun hyvä.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”