Kätköjen terrain arvostelu

Apua kätköihin liittyen
vv97vv
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 11.01.2010 16:38

Kätköjen terrain arvostelu

Viesti Kirjoittaja vv97vv » To 14.07.2011 15:06

On tässä tullut mietittyä, että kätkö, jonka terrain on 3 on vielä melko helppo hakea. Kun lisää vielä yhden tähden niin ei se terrain 4:kään niin hirveän vaikea ole. Ja on niitä 4,5 terrain kätköjäkin tullut haettua, mutta siitä hyppy terrain 5 on paljon normaalia isompi?!? Miksi näin on?

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Kätköjen terrain arvostelu

Viesti Kirjoittaja teukkam » To 14.07.2011 15:16

No johtuisko siitä että viisi tähtiä on maksimi, eli tarkoittaa käytännössä sitä, että kun viiteen mennään, ei sillä maaston haastavuudella enää ole mitään rajaa? Toisaalta eikös viiden kriteereissä ole se, että tarvitaan jotakin erikoisvälineistöä (vuorikiipeilyvarusteet, SCUBA), mikä heti lisää vaikeutta huomattavasti.

Neljän tähden maastoista en itse vielä pahemmin osaa sanoa, koska olen vain yhden sellaisen hakenut. Sisälsi pystysuoran kiviseinän kiipeämistä, mutta oli silti helpompi kuin ennakolta luulin.

pardainis
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 03.12.2010 22:19

Re: Kätköjen terrain arvostelu

Viesti Kirjoittaja pardainis » To 14.07.2011 15:19

Olen taasen huomannut seuraavaa. Jos valikoi oikea T5 kätköt ja oikean ajankohdan niin voipi päästä aika helpollakin. Mutta T4,5 kätköt ovat pääsääntöisesti sellaisia että talvi, vene tms. ei auta vaan pitää oikeasti leikkiä terveydellä. Joten koen pienessä mielessäni että 4,5 on välillä enemmän kuin 5. Joka tapauksessa mieluisin T on 1,5 . Jos oikeen extremeä haluaisin hakea niin kävisin joka vuosi stokkan hulluillapäivillä ja heti aamusta = T5.

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Kätköjen terrain arvostelu

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » To 14.07.2011 15:56

T5 joka saarikätkö, on se veneellä hakien ja varsinkin omalla veneellä T1.5-T2 mielestäni, uimalla ja itse tehdyllä lautalla tai jopa uimapatjallakin se on T5 ainoastaan.... Hiihtämällä 2 jos ei latuja, koska tasaista ilman ryteikköä ja nousuja matkalla 1. jos ladut ja jäätie perille.
No tämä nyt vain tätä mietettä muiden mietteiden sekaan.

Lukittu

Palaa sivulle “Kätköapua”