Kettuilua geokolikoista

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ma 21.07.2014 9:19

Mun kaverilleni, jolla on jotain 70 löydettyä kätköä on kettuiltu geokolikoiden grabbaamisesta, vaikka minäkin grabbailen niitä surutta (minulle ei kyllä tulla nillittämään). Viimeksi hänelle nillitettiin Salon miitissä grabatusta kolikosta. Salossa oli kirjasto 200 metrin päässä ja siellä ilmainen netti, jossa voi tehdä nettihommat heti miitin jälkeen.
Kun katsoo TB-kirjanpitoa kätköillä siellä missä minä asun, niin kaikki on hujan hajan sekaisin. Sellainenkin kuin avain mysteerikätköön, en tiedä missä se on ja mahdollisesti tekisin turhan matkan sen takia, kun ei olla viitsitty merkitä sitä noudetuksi kätköltä. Siihen verrattuna nopeat grabbaamiset kirjaston vieressä pidetystä miitistä ei ole yhtään mitään.
Tämä on jo toinen nillitys, mitä kaveri on saanut kuulla.
Kuva

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja artomak » Ma 21.07.2014 9:33

Olipas kauniisti nimetty topic! :?
aina jotain hukassa

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: [*sensuroitu*] geokolikoista

Viesti Kirjoittaja LQ » Ma 21.07.2014 9:43

Jos joku grabbaa TURHAAN(* ennenkun TB on ehditty tiputtamaan sinne mistä se otettiin, niin tästä "k**ipäisestä toiminnasta" huomauttaminen ei ole **ttuilua.

*) Turhaan = grabbaaminen vain grabbamisen vuoksi, vaikkei bugia ollaa tiputtamassa eteenpäin moneen päivään. Jos oikeasti ollaan viemässä kulkevaista "seuraavaan purkkiin", niin sitten ehkä se grab voisi olla oikeutettu, mutta silloinkin olisi syytä vierailuttaa "dip" bugi siellä mistä se otettiin.

ps. Jos joku grabbaa mun käsistä jotain turhaan, niin grabbaan melko varmasti takaisin. (Grabbaamisesta generoituu automaattisesti sposti uhrille.)
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: *sensuroitu* geokolikoista

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ma 21.07.2014 9:56

Silloin kun kolikko poimitaan kätköstä, kuuluu käyttää toimintoa Retrieve it from... eikä grabbausta. Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun normaalisti liikuttaessa tulee näitä loggauksia, että käytetty grabbed. Asiat voi ilmaista nätisti, mutta voi myös opetella liikuttamaan niitä reissaajia. Eli ei käytetä sitä grabbausta ellei sitä reissaajaa oteta joltain toiselta kätköilijältä tai jostain ihan muualta kuin mihin se on merkitty. Jos kolikko on ihan eri kätkössä kuin mistä sen otti, kannattaa odottaa jonkin aikaa (vähintään viikko!) että tuleeko siihen loggausta. Itse odotan yleensä vähintään kaksi viikkoa ja siltikin olen kerran saanut haukut hätäisyydestä vielä kolmen viikon jälkeen...

Tässä vielä rautalankaa:
Kolikko kirjataan poimituksi kätköstä tai eventistä josta sen on ihan oikeasti ottanut -> Retrieve it from
Kolikko kirjataan poimituksi toiselta kätköilijältä tai ihan jostain toisesta kätköstä mistä sen on ottanut -> Grab it somewhere else
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
Catra84
Viestit: 72
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja Catra84 » Ma 21.07.2014 10:08

Olipas kaunis aloitus.. O.o

Turhat grabbaukset tuntuu ikäviltä. Itsellä on tapana tipauttaa kolikko vaikka notella mahdollisimman pian jättämääni purkkiin, jos tiedän, että logattavaa on paljon edessä tai en pääse koneelle pian kirjoittelemaan. Silti taas taannoin joku oli nopeampi ja nappasi kahden tunnin jälkeen käsistä..

Megasta asti olen odotellut yhtä tipautusta. Viikko alkaa olemaan sellainen, että harkitsen grabbausta, mutta yleensä pitelijä saa kyllä ensin s-postia. Odotellessa jää kulkevaiselta kilometrejä saamatta, mutta eipä tuo haittaakaan tee..

Vähemmän vihaista jatkoa.. :D
Syksy! Kirjavia lehtiä, raikasta ilmaa, sateen ropinaa nuotiolla..

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ma 21.07.2014 10:34

Minulta lähtee aika herkästi paimenkirje grabbaajalle, toissapäivänä viimeksi. Useimmat eivät vastaa mitään, mutta pari kertaa olen saanut kiitosviestin opastuksesta. Sanavalintani ovat yleensä sellaisia, että niistä ei säikeen mukaisia otsikoita saa revittyä. Tarkoitukseni kun on ohjeistaa, ei veetuilla.
Pitäisin edellisten mainitsemaa viikkoa hyvänä aikana odottaa ja sen jälkeen viimeistään voisi lähestyä kulkijan haltijaa kyselyllä. Jos sittenkään ei tapahdu mitään, ei jäljelle jää muuta vaihtoehtoa kuin grabbaus ja dippaus.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

maisymousee
Viestit: 41
Liittynyt: Su 22.04.2012 15:43

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja maisymousee » Ma 21.07.2014 10:58

Koka tämä iestiketju on lähtenyt liikkeelle minun lähettämästäni viestistä Ihmisankan ystävälle, laitan lähettämäni viestin tähän yleisesti luettavaksi, niin muutkin saavat käsityksen minun tavastani "kettuilla":

"heipä hei

Huomasin, että olit grabannut mukaasi kulkijan Strike Anywhere's Cache Critter Geocoin, jonka vein mukanani Salon Lappu lippuluukulle -eventtiin.

Koska olin useamman päivän reissun päällä ei minulla ollut mahdollista pudottaa kulkijoita netissä paikoilleen heti saman tien. Olen ymmärtänyt yleisesti ajateltavan, että muutama päivä on ihan normaalia ja kohteliastakin odotella nettiin loggaamista ennenkuin kulkijoita kenenkään kädestä grabbaa. Jos ei loggausta ala muutamaan päivään kuulumaan, voi sitten vaikka laittaa ystävällistä viestiä kolikon pitäjälle ja kysellä tämän aikatauluja tai pytää pudottamaan kätköön. Yleensäkään kovin moent kätköilijät eivät oikein tykkää siitä, jos kulkijoita grabbaillaan kädestä käteen. Kolikon omistajatkin mieluummin toivoisivat, että kulkijat pudotetaan kätköihin, koska vain sillä tavalla kulkijalle kirjautuu kilometrejä kartalle.

Pudotin nyt kulkijan tuonne salon eventtiin, jonne sen laitoin, joten voinet sen poimia itsellesi sieltä
uudestaan nyt aivan virutaalisestikin hyvien tapojen mukaisesti. Meneepähän kulkijan kilometrit ja kaikki muukin kohdalleen niinkuin pitää.

Mukavaa kätköilykesän jatkoa
Maisymousee"

Olen tosi pahoillani, jos tuo viestini on nyt ymmärretty pahasti kettuiluksi, lähinnä kun olin viestini kanssa aika lailla samoilla linjoilla Mikko&Siran kanssa, eli eihän tällaisista säännöistä tai hyvistä tavoista voi uudemmat kätköilijät tietää, jos ei heille sitä kerrota. Ja tosiaan, jätin siis kolikon matkastani perjantaina ja ja sunnuntaina heti kotiuduttuani ja kotiin päästyäni aloin kulkijoita kätköihin virtuaalisesti tiputtelemaan, eli viive oli kaksi vuorokautta.

Aurinkoista kätköilykesän jatkoa ja aurinkoisempaa mieltä toivoen
Maisa

Fuchslein
Viestit: 190
Liittynyt: Ma 11.11.2013 10:26

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja Fuchslein » Ma 21.07.2014 11:01

Jos kolikko on ihan eri kätkössä kuin mistä sen otti, kannattaa odottaa jonkin aikaa (vähintään viikko!) että tuleeko siihen loggausta. Itse odotan yleensä vähintään kaksi viikkoa ja siltikin olen kerran saanut haukut hätäisyydestä vielä kolmen viikon jälkeen...
Vähintään 2 viikkoa? Sammakon ohjeen mukaan kaikenlaiset matkaajathan pitäisi pistää kahden viikon sisään uudestaan liikkeelle. Hämmentävää :? , meneehän siinä matkaajan träkkäys tosi hankalaksi, jos joutuu odottelemaan vielä oman siirron jälkeenkin, että suvaitsisiko edellinen tiputtaa matkaajan / kolikon siihen kätköön josta matkaajan poimi. :!: Tähän mennessä on tullut törmättyä vain pariin matkaajaan ( 134 siirretystä ) , jotka ovat olleet väärässä osoitteessa, toinen tiettävästi oli kadonnut siitä kätköstä, johon se merkattu, melkein 2 viikkoa sitten ja toinen tuli grabattua ehkä vähän hätäisesti megasta ( dippasin sen kuitenkin Megassa :) ).

Mutta, tämähän on sellainen asia, josta ei tarvitsisi kenenkään valittaa, jos kaikki vaan huolehtivat matkaajien loggaukset mahdollisimman pian, eikä 2-3 viikon päässä siirrosta.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja LQ » Ma 21.07.2014 11:09

maisymousee kirjoitti:Huomasin, että olit grabannut mukaasi kulkijan Strike Anywhere's Cache Critter Geocoin, jonka vein mukanani Salon Lappu lippuluukulle -eventtiin.
Ja kolikko näyttäisi edelleenkin olevan "grabbaajan" hallussa, eli grabbaus oli turha. MOT
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja LQ » Ma 21.07.2014 11:13

Fuchslein kirjoitti:Hämmentävää :? , meneehän siinä matkaajan träkkäys tosi hankalaksi, jos joutuu odottelemaan vielä oman siirron jälkeenkin, että suvaitsisiko edellinen tiputtaa matkaajan / kolikon siihen kätköön josta matkaajan poimi. :!:
Mun näkemyksen mukaan kannattaa grabata just ennenkun siirtää eteenpäin, koska muuten sieltä seuravalta kätköltä sen kuitenkin joku hätähousu poimii!
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Fuchslein
Viestit: 190
Liittynyt: Ma 11.11.2013 10:26

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja Fuchslein » Ma 21.07.2014 11:44

Mitenkäs sitten nämä koordinaatteja kantavat matkaajat, joita kohtaan on enemmän kiinnostusta? Notella ilmoitusta, että matkaaja ei ole enää kätkössä, vai röyhkeä grabbaus heti? Voisi kuvitella, että moni polttaa proppunsa, jos käy turhaan hakemassa koordinaatinkantajaa jostain T5-kätköstä tms.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja LQ » Ma 21.07.2014 11:59

Fuchslein kirjoitti:Mitenkäs sitten nämä koordinaatteja kantavat matkaajat, joita kohtaan on enemmän kiinnostusta? Notella ilmoitusta, että matkaaja ei ole enää kätkössä, vai röyhkeä grabbaus heti? Voisi kuvitella, että moni polttaa proppunsa, jos käy turhaan hakemassa koordinaatinkantajaa jostain T5-kätköstä tms.
EI, vaan kulkijaan discover josta selviää missä se on ja kätköön (jossa se ei ole) on toki huomaavaista kirjata note.

Ja toki jos osuu tyhjä arpa käteen, kun käy kätköllä missä pitäisi olla joku kulkija, mutta ei ole, niin silloin note siihen kulkijaan.

Ja muistathan että kyllä ihan kaikkia kulkijoita kohtaan ON kiinnostusta, vaikkei itselläsi olisi! Eli jos kätkön loggaamiseen menee kuukausi, niin se on ihan ok, mutta jos samalla poimit sieltä matkaajaan, niin se olisi syytä kirjata ASAP. Henkkoht en oikein ymmärrä tyyppejä joilla kyllä on aikaa kirjata kätköön logeja samantien, mutta kuilkijoiden poimimiseen menee päiviä.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
Kekkiss
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Ma 21.07.2014 12:23

Taas oppi jotain uutta.
Enpä ole paljon kolikoista sun muista kulkevaisista kiinnostunut, mutta nyt tiedän, että parempi antaa niiden maata paikoillaan, niin ei tule sanomista.
Pari omaa kulkee kyllä mukana ja joitakin olen "säälistä" siirrellyt syrjäisemmiltä purkeilta. Jokunen kolikko pyörii myös laatikon pohjalla kotona, mutta niitä ei ole tullut edes aktivoitua.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

japajaa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 06.11.2012 11:07

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja japajaa » Ma 21.07.2014 13:38

Myös minä olen saanut palautetta grabbaamisesta pariinkin kertaan. Ne tapaukset on käsitelty asiallisesti puolin ja toisin ja niihin ei ole syytä palata. Alla kuitenkin pari ajatusta ilmiöstä yleisellä tasolla.

Minusta on vähän nurinkurista, että grabbaajaa ojennetaan ja torutaan väärin tekemisestä. Mielestäni se osapuoli, joka on jättänyt kulkijan tipauttamatta kätköön kohtuullisen ajan puitteissa, on toiminut kyseenalaisella tavalla (väärin kätköilty(tm)?). Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Miksi kulkijan seuraavaksi löytävän pitää tyytyä odottelemaan päiväkausia ja tämän jälkeen vielä anella kulkijan edellistä haltijaa pudottamaan kulkija kätköön, josta se on jo aikoja sitten noukittu mukaan? Minusta ei ole ainakaan mukavaa pollailla päivittäin pöydällä lojuvan kulkijan omaa sivua, että milloin se olisi mahdollisesti saatavilla logattavaksi. Samalla kulkijalta jää mahdollisesti montakin kätköä käymättä ja kilometrejä keräämättä, kun uusi haltija ei sitä voi löytöloggausten yhteydessä visiteerata purkeissa.

Tuo vinkki, että grabbauksen jälkeen on hyvä dipauttaa kulkija purkissa josta se on löytynyt oli hyvä. Tuota en ole aiemmin älynnyt tehdä!

Mantis_
Viestit: 23
Liittynyt: Su 13.06.2010 22:35

Re: *sensuroitu* geokolikoista

Viesti Kirjoittaja Mantis_ » Ma 21.07.2014 13:49

Marjis kirjoitti:Silloin kun kolikko poimitaan kätköstä, kuuluu käyttää toimintoa Retrieve it from... eikä grabbausta. Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun normaalisti liikuttaessa tulee näitä loggauksia, että käytetty grabbed. Asiat voi ilmaista nätisti, mutta voi myös opetella liikuttamaan niitä reissaajia. Eli ei käytetä sitä grabbausta ellei sitä reissaajaa oteta joltain toiselta kätköilijältä tai jostain ihan muualta kuin mihin se on merkitty. Jos kolikko on ihan eri kätkössä kuin mistä sen otti, kannattaa odottaa jonkin aikaa (vähintään viikko!) että tuleeko siihen loggausta. Itse odotan yleensä vähintään kaksi viikkoa ja siltikin olen kerran saanut haukut hätäisyydestä vielä kolmen viikon jälkeen...

Tässä vielä rautalankaa:
Kolikko kirjataan poimituksi kätköstä tai eventistä josta sen on ihan oikeasti ottanut -> Retrieve it from
Kolikko kirjataan poimituksi toiselta kätköilijältä tai ihan jostain toisesta kätköstä mistä sen on ottanut -> Grab it somewhere else

Täysin samaa mieltä Marjiksen kanssa. MIelestäni grabbausta ei pitäisi käyttää kuin "hätätapauksissa", eli jos nyt joku pitää kulkijaan hallussaan kohtuuttoman kauan pudotuksen jälkeen. Tästä ollaan varmaan montaa mieltä, mutta kyllä itse ainakin tuon viikon pyrin odottelemaan.

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ma 21.07.2014 14:08

japajaa kirjoitti:Mielestäni se osapuoli, joka on jättänyt kulkijan tipauttamatta kätköön kohtuullisen ajan puitteissa, on toiminut kyseenalaisella tavalla (väärin kätköilty(tm)?)
Multa on grabattu kulkija, jonka olin pudottanut kolme tuntia aikaisemmin kätköön. Ja eräs toinen vielä nopeammin. Mielestäni tämä ei ole ollut kohtuullista vaan olisi pitänyt odottaa, että pääsen edes kotiin päivän kätköreissulta. En loggaa maastosta.

Itse olen törmännyt viime aikoina ilmiöön, ettei kulkijoita siirretä virtuaalisti lainkaan. Tosi vähän löytyy enää näitä purkeista, eikä niitäkään vähiä siirretä. Nytkin on hallussa eventistä yli kaksi viikkoa sitten otettu kolikko, joka on edellisen mukaan vielä Nauvossa kätkössä. (Olen laittanut kolikkoon noten, että se on minulla). Toukokuussa poimin kätköstä reissaajan, jota ei vielä kolmen viikonkaan jälkeen oltu poimittu sieltä oletettavasti edellisestä kätköstä.

Kyllä, pidän tällaisissa tapauksissa reissaajaa jopa viikkoja. Kuten aiemmin kerroin, olen saanut viestiä hätäisyydestä kun en odottanut kolmea viikkoa pidempään. Sen sijaan en ole saanut reissaajien omistajilta valitusviestejä, että pidän näitä hallussani liian kauan. Eli kokemus opettanut mikä on pienempi paha... (Joku kuitenkin alkaa tässä ketjussa mäkättää aiheesta)

Osa selvästi siirtää kulkijoita, muttei viitsi logata niitä nettiin. Tätäkään en pidä hyväksyttävänä. Ei oteta niitä matkaan jos ei viitsitä toimia asianmukaisesti. Vuosien varrella kulkijat ovat vähentyneet rajusti, mutta näin toimiminen on lisääntynyt. Ei ole tosiaan kerta eikä kaksi vuodessa kun joutuu itse säätämään ylimääräistä sen vuoksi kun edellinen ei ole toiminut ohjeiden mukaisesti. Nämä kaksi eivät ole edes ainoita vastaavia tapauksia meinaan tänä vuonna. :(
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Tasipapani
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 06.08.2012 15:12

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja Tasipapani » Ma 21.07.2014 14:33

[quote="Marjis"Osa selvästi siirtää kulkijoita, muttei viitsi logata niitä nettiin. :([/quote]

Tässä voi olla kyse myös tietämättömyydestä. Ensimmäisenä kätköilypäivänäni siirsin kulkijan toiseen kätköön ja jätin loggaamatta nettiin, koska en tiennyt, että niin pitää tehdä. Eikä tiennyt mukana ollut kokeneempi, peräti kaksi viikkoa kätköillyt kaverikaan. Seuraavasta kätköstä kulkijan mukaansa ottanut opasti sitten minua, miten pitää toimia.

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ma 21.07.2014 17:44

LQ kirjoitti:
maisymousee kirjoitti:Huomasin, että olit grabannut mukaasi kulkijan Strike Anywhere's Cache Critter Geocoin, jonka vein mukanani Salon Lappu lippuluukulle -eventtiin.
Ja kolikko näyttäisi edelleenkin olevan "grabbaajan" hallussa, eli grabbaus oli turha. MOT
Minä grabbasin sen Salosta 18.7 iltapäivällä, jonka jälkeen Vieno Wallin grabbasi sen minulta ja sijoitti tänään 21.7. kätköön. Minun mielestäni se oli aika välittömästi pistetty uuteen kätköön.
Marjis kirjoitti: Osa selvästi siirtää kulkijoita, muttei viitsi logata niitä nettiin. Tätäkään en pidä hyväksyttävänä. Ei oteta niitä matkaan jos ei viitsitä toimia asianmukaisesti. Vuosien varrella kulkijat ovat vähentyneet rajusti, mutta näin toimiminen on lisääntynyt.
Joo, esimerkiksi Karjaalla kiertää avain mystiin, mutta kun se ei ole ollut asiallisesti logattuna, niin minua ei huvita maksaa junamatkaa sen takia, että käyn katsomassa tyhjää purkkia. "Canis lupus familiariksen" logissa vain lukee "TB OUT" ja uskon, että se tarkoittaa sitä, että avain on viety.
Hangossa logien mukaan on paljon geokolikoita ja reissaajia kätköissä. Missään ei kuitenkaan ole mitään oikeasti.
Kuva

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja LQ » Ma 21.07.2014 18:48

IhmisAnkka kirjoitti: Minä grabbasin sen Salosta 18.7 iltapäivällä, jonka jälkeen Vieno Wallin grabbasi sen minulta ja sijoitti tänään 21.7. kätköön. Minun mielestäni se oli aika välittömästi pistetty uuteen kätköön.
Eli ei olisi ollut minkäänlaista tarvetta grabbaukseen, ennen kuin TÄNÄÄN, ...paitsi ettei olis ollut, kun sen olisi voinut logata aivan oikeaoppisesti retrieved. Jäikö vielä epäselväksi mitä tarkoitan sanalla välittömästi? En tiedä kuinka paljon rautalankaa mulla on varastossa, mutta yritän luottaa siihen että ihmisankka osaisi lukea koko ketjun vastauksia ajatuksella ja oppia jotain omaankin käyttäytymismalliin kulkijoiden suhteen.

Hyvää kesänjatkoa, oliko se nyt sitten Hankoon vaiko sittenkin Helsinkiin jossa hunttaillaan pyjamassa...
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Kettuilua geokolikoista

Viesti Kirjoittaja LQ » Ma 21.07.2014 19:11

IhmisAnkka kirjoitti: Joo, esimerkiksi Karjaalla kiertää avain mystiin, mutta kun se ei ole ollut asiallisesti logattuna, niin minua ei huvita maksaa junamatkaa sen takia, että käyn katsomassa tyhjää purkkia. "Canis lupus familiariksen" logissa vain lukee "TB OUT" ja uskon, että se tarkoittaa sitä, että avain on viety.
Hangossa logien mukaan on paljon geokolikoita ja reissaajia kätköissä. Missään ei kuitenkaan ole mitään oikeasti.
Tämä kulkijoiden olemattomuus on hyvin ikävä ongelma ja ansaitsisi ehkä ihan oman ketjun. Katsoin tuon tuon canis lupuksen logeja, eikä mikään viittaa siihen etteikö siellä olis se bugi mitä luvataan. Tiputettu 2014-07-16 ja se mainittu "tb out" on jo kolme päivää aikaisemmin ja näyttäis koskevan toista tb:tä joka nettitietojen mukaan olisi eräässä Isoon kirkon vilkkaasti liikennöidyssä kätkössä, jossa henk.koht. veikkaukseni olisi ettei enää ole...

Se että toiset ei osaa logata kulkijoita kätköistä ulos ei kuitenkaan ole validi peruste repiä kulkija toisen (joka selvästi homman osaa) käsistä antamatta mahdollisuutta logata Oikein.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”