Log my Dog

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
Lööök
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 19.03.2013 11:13
Paikkakunta: St.Karins

Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Lööök » To 07.11.2013 13:01

Tuollainen http://shop.geocaching.com/default/trac ... log-my-dog kaulapanta hieman kiinnostaisi hankkia geokoiralle, me kun yleensä yhdessä näitä purkkeja kolutaan.
Osaisikohan joku hieman briiffata, että miten tuollainen käytännössä toimii? Lähinnä varmaan jos joku sattuu purkille samaan aikaan, niin voi sitten koiran logata, mutta ei kai kukaan tuolla "ihmisten ilmoilla" randomisti tsekkaile koirien kaulapantoja.
Sen verran harvoin, jos juurikaan koskaan, ollaan kehenkään kätköilessä törmätty, että antaisin geokoiralleni tähtiluokituksen 4. Meillä on nimittäin aina stealth-mode päällä ja kaiken lisäksi olemme sairaan nopeita. 8)
Mutta kai tuollainen olisi kiva hankkia. Jos joku nyt kuitenkin sattuisi meidät jostain yllättämään. :mrgreen:

Klatjofs
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 23.07.2013 23:27
Paikkakunta: Turku

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Klatjofs » To 07.11.2013 13:23

Mulla on koiran valjaissa tällainen ja lähinnä tosiaan dippaan sitä käymilläni purkeilla ja satunnaisesti kaverikätköilijät ovat sitä loganneet nähdyksi. Eihän siitä oo muuta ku että näkee miten siksakkia sitä tulee seikkailtua purkkien perässä... Tässä tää mun geokoira.
Kuva

Tasipapani
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 06.08.2012 15:12

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Tasipapani » To 07.11.2013 13:23

Toimii tavallisen reissajan tapaan. Voit käyttää sen jokaisella kätköllä, jolla olette yhdessä käyneet. Kartalta näet paikat, joissa on tullut käytyä. Jos ja kun joku kätköilijä teidät näkee, hän voi ottaa koodin talteen ja logata nähdyksi. Tuskinpa koiraa haluat jättää mihinkään kätköön, vaikka sekin olisi mahdollista. Minulla on vuoden päivät kulkenut mukana Matkamittari http://coord.info/TB56X1Y. Kilometrejä on kertynyt ihan mukavasti.

TiiEliLin
Viestit: 38
Liittynyt: To 01.03.2012 19:19

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja TiiEliLin » To 07.11.2013 14:09

Mä olen "lainannut" tyttären koiraa kätköilyreissulleni, tällöin nappsin tagin itselleni ja dippasin sen kaikkiin kätköihin, joita koiran kanssa etsin. Tytär grabbasi sitten tb:n takaisin, kun tultiin reissusta. Näin sinne kartalle tulee kaikki ne reissut joissa koira on todellisuudessa mukana, vaikka lainakoirana.

Avatar
Pietu
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 06.07.2010 11:49
Paikkakunta: Kerava

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Pietu » To 07.11.2013 16:03

Mulla on kans koiralla oma tägi, mutta se roikkuu hihnassa siellä kahvapäässä, ettei tarvii koiran ylle kumarrella. Se kumartelu kun saattaa joillekin koirille olla vähän liian stressaavaa.

Kesäsade
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 13.05.2013 13:10

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Kesäsade » To 07.11.2013 17:30

Mun koiruuksillani on tuollaiset http://www.geocache.fi/putiikki/index.p ... oduct=1584 . Nuo harvemmin ovat mulla mukana kätköilemässä tai miiteissä, mutta päivittäin pyörimme tuossa muutamien purkkien läheisyydessä. Pitäisi vaan käydä jossain välissä kaiverruttamassa noiden taustapuolelle nimet ja puhelinnumero. Eli mun oli jo tovin pitänyt ostaa noille uudet "nimilaput" ja kun bongasin nuo, niin... =)
Itse en ole juurikaan kätköillessä törmännyt muihin geokoiriin, mutta miiteissä kyllä. Ja niitä on muutama tullut logattuakin nähdyksi.

SarppaN
Viestit: 67
Liittynyt: Ke 06.11.2013 22:03

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja SarppaN » La 09.11.2013 0:26

Meillä myös on koiralla tällainen http://www.geocache.fi/putiikki/index.p ... oduct=1584 kätköillä mukana. :)

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Alvater » Su 10.11.2013 0:11

Vois hommata omalle koiralle tunnuksen ja sitten kirjoittaa sen permanenttitussilla sen heijastinvaljaisiin. Killutinta en laita, niillä on taipumus takertua puskiin ja joutua kadoksiin, vaikka kuinka olisin nierannut kiinni. Sitä paitsi collien kaulavillojen seasta ei pikkuhipsuttimia edes erota.

Tosin kätköilytiheys on laskenut huomattavasti muutettuani kätkörikkaasta Turusta kätkököyhälle alueelle. Minulla kun ei ole autoa, niin purkeille pääsee harvemmin ja kaikki kävelyetäisyydellä olevat alkavat olla haettuja. Voisinpa logata jälkikäteen nuo aiemmin haetut, useimmilla koira ollut kuitenkin mukana.

tuulituuli
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 21.08.2013 18:53

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja tuulituuli » Su 10.11.2013 1:44

Nyt kysyn kyllä tosi tyhmää, mutta täältä oon aina saanut vastauksen, varmaan nytkin. Miten "dippaan" koirani tagin kätköllä. :mrgreen: Voinko dipata jälkikäteen ne missä on koira ja tagi käynyt vai vasta tulevat kätköt. :oops:

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Su 10.11.2013 23:46

Valitset siitä TB:N pudotusvalikosta vaihtoehdon "Dropped Off" sijasta "Visited". Nyt TB on käynyt kätköllä muttet ole jättänyt sitä kätköön.

Tuomotti
Viestit: 39
Liittynyt: La 05.02.2011 9:06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Tuomotti » Ma 11.11.2013 0:13

tuulituuli kirjoitti:Nyt kysyn kyllä tosi tyhmää, mutta täältä oon aina saanut vastauksen, varmaan nytkin. Miten "dippaan" koirani tagin kätköllä. :mrgreen: Voinko dipata jälkikäteen ne missä on koira ja tagi käynyt vai vasta tulevat kätköt. :oops:
Ja jälkikäteenkin voit dipata tagin ilman notea tms., editoit vaan loggaustasi. Älä koske tekstiin vaan laita vain alhaalla olevasta valikosta haullussasi oleva matkalainen "visited". Sitä en tiedä osaako gc.com ymmärtää matkalaisen aktivointipäivän ja kätkön loggauspäivän eron (eli jos olet editoimassa loggausta joka on tehty ennen tagin aktivointia, näkyykö se silti listalla??)

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 11.11.2013 8:17

Tuomotti kirjoitti:... jos olet editoimassa loggausta joka on tehty ennen tagin aktivointia, näkyykö se silti listalla??)
Kyllä näkyy
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

tuulituuli
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 21.08.2013 18:53

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja tuulituuli » Ma 11.11.2013 22:44

Kiitos paljon taas kerran. Sain sen toimimaan. Ei ollut ajatuksena logata ennen aktivointia olevia kätköjä vaan vasta aktivoinnin jälkeiset kätköt, jotka ovat jääneet visiteeraamatta, koska en osannut. Osaatteko vielä kertoa, miksi yksi Travelbugeistani on jumissa Inventoryssa eikä sitä voi siirtää Collectioniin.

cranwelli
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.08.2013 9:36

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja cranwelli » Ma 26.10.2015 12:52

Tasipapani kirjoitti:Minulla on vuoden päivät kulkenut mukana Matkamittari http://coord.info/TB56X1Y. Kilometrejä on kertynyt ihan mukavasti.
Toimisiko tälläinen matkamittarina http://www.kivenalla.fi/index.php?act=t ... gory_id=55 ?
Minulla todella vähän kokemusta reissaajista yms mutta koirilleni hankin kyllä nuo Log My Dog lätkät ja äidille meinasin tuollaista korua joululahjaksi :D
Btw jos ostan tuon korun saako äitini rekisteröityä sen itselleen vai tuleeko automaattisesti minun nimiin/Miten nuo (koirat+koru) otetaan käyttöön?

Avatar
Lööök
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 19.03.2013 11:13
Paikkakunta: St.Karins

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Lööök » Ti 27.10.2015 12:49

Hupsan. Tämä vanha ketju heräsi henkiin.
Käytetään tilaisuus hyväksi ja kysytään paria asiaa, jotka ovat minua askarruttaneet.
Mitä jos joku ottaa tagin haltuunsa tai itse vahingossa "droppaan" sen johonkin kätköön?
Kuinka saan sen takaisin?

Entä näkeekö jostain, ketkä ovat loganneet koirani? Itse en ainakaan ole löytänyt mistään listaa, missä näkyisi ketkä ovat koirani löytäneet.

Tosiaan, hyvä homma on kirjoittaa koodi johonkin paperille ylös, ettei kenenkään tarvitse mennä koiran kaulapantaa ronkkimaan.

ainojuu
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 27.10.2015 17:18

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja ainojuu » Ti 27.10.2015 17:38

Lööök kirjoitti: Mitä jos joku ottaa tagin haltuunsa tai itse vahingossa "droppaan" sen johonkin kätköön?
Kuinka saan sen takaisin?
Itse ainakin jos olen vahingossa vierailun sijaan dropannut reissaajan kätköön, palaan takaisin kätkösivulle ja loggaan reissaajan takaisin haltuuni. Viestiksi sitten voi vaikka kirjoittaa, että tuli pikku moka loggauksessa, ja että reissaaja on edelleen hallussasi :D

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Log my Dog

Viesti Kirjoittaja Alvater » Ti 03.11.2015 0:41

Ai jai, mä olen joskus ammoin kirjoittanutkin tähän ketjuun. Sellainen päivitys, että nykyään on Kätkökoira Alvallakin sitten ihan omat kulkijatunnukset ja kätköille olen tiputellut sitä jo yli 1000 kilometrin verran ja ollaan näytty miiteissäkin. Minä saan ainakin sähköpostiviestiä, jos joku loggaa koirani, samoin loggaukset näkyvät koiran sivuilla.

Mulla ei ole yleensä mitään läpyskää mukana koiralla edes kätköillessä, mutta miitteihin olen tuonut joko sen alkuperäisen kolikon tai jonkun muun ulokkeen, johon koodi on kirjoitettu. Jos joku näkee geokätköllä soopelinvärisen (eli kullanruskean) collien (eli tuttavallisemmin lassien) saa tulla kysymään koodia ja koiraakin voi rapsutella. Voipa kadullakin tulla vetämään hihasta, jos sattumalta joku tunnistaisi meidät.

Ja mun koiran kohdalla dippaus onnistui myös sellaisiin kätköihin, jotka oli löydetty ennen kolikon aktivointia. Jonkun mielestä ehkä sääntöjen rikkomista, mutta mä halusin saada koiran kilometrit oikein joutumatta maksamaan itseäni kipeäksi junalipuista uusintakäynneille ja siinä sadan löydön paikkeilla vielä muisti, millä purkeilla oli käyty yhdessä, ja jäljittämään, missä järjestyksessä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”