Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ma 23.09.2013 23:29

Itse muistan lukeneeni, että reissaaja pitää jättää suunnilleen seuraavaan kätköön, ellei reissarin ohjeissa muuta sanota. Olen ollut poissa kuvioista jonkin aikaa, mutta reissarit ne vaan menee ja menee. Toki on selkeää että reissaria ei voi mihin tahansa laittaa moneen ei mahdukkaan.
Tämä reissarien dippaaminen on minulle uusi juttu, enkä sitä täysin ymmärrä.
Minun monelle reissarille on asetettu aika tarkat säännöt mihin sen voi jättää.
No eurooppalaisethan noita nyt dippaavat mutta se ei ei minusta mene ihan oikein.
Nuo nyt on kulkijoita joilla on päämäärä ja se että joku dippailee niitä ei sovi asiaan, se sopii jos dippaa pari päivää ja laittaa kulkijan tehtävän kannalta parhaareen paikkaan, mutta että viikko tolkulla dippaillaan kulkijaa, ei toimi minusta.
Nämä dippailijat siis eivät ole Suomessa, en nyt ajatellut heti laittaa viestiä heille, koska eka kerta kesän jälkeen katsoin missä kulkijat kulkevat. :)

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Ti 24.09.2013 11:57

Itse huomasin kyseisen dippaus mahdollisuuden vuosi sitten kesälomillani. Koska olin menossa lappiin tuli mieleeni laittaa lappiaiheinen matkaaja EU alueen pohjoisimmasta tradikätköstä kiertämään maailmaa! No tämä esine on "lapin poro" joka on ollut reissuillani mukana pohjoisen ja etelän välillä monena kesänä (17 kertaa). Nyt olikin ajatuksena "erotusaika" !
Päätinkin "lapin poron" lähtevän erotusmatkalle omasta kotipurkistaan, dippailen matkanvarrella olevissa löytöpurkeissa kunnes lopulta erotuspaikalla "Nuorgamin näköala" ( GC1TXRD ) Näin alkoi kyseisen matkaajan maailmankiertue ja vaeltelee tällä hetkellä espanjassa..!

Enpä itse kokenut tehneeni mitään väärää tai laitonta! Toisten omistamia rissaajia en vielä ole dippaillut..

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja ansu75 » Ti 24.09.2013 17:27

Silloin kun aloitin kätköilyn elokuussa -11 niin tuo visited mahdollisuus oli tuolla kulkevaisten loggausvalikossa, olen sitä käyttänyt koko kätköilyurani ajan. Minä useasti dippailen kulkijaa niillä kätköillä, joilla käyn, silloin kun kulkija on mukanani. Tulee sille kulkijalle silloin myös matkaa ja uusia paikkoja kartalle. Koitan kuitenkin jättää kulkijan mahdollisuuksien mukaan parin viikon sisällä johonkin kätköön. Kulkijat, joilla on selkeä tavoite niin joko toimin sen tavoitteen mukaan mahdollisimman nopeasti tai bongaan vain nähdyksi. Esim. siirsin länteen päin haluavaa kulkijaa heti seuraavaan kätköön. Kun näin kätkössä vain multikätköihin haluavan golikon, enkä tiennyt olenko lähiaikoina menossa toiselle multikätkölle niin jätin ottamatta mukaan/ Loggasin discovered. Omia kulkijoitani dippaan kaikkiin käymiini kätköihin, ne kun kulkee mukana aina (joskin saattavat jäädä metsäkätköllä käynnin ajaksi autoon, jos en ota reppua mukaan), tosin dippaan sitä autoakin :)
~Don't worry, be happy!~

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ti 24.09.2013 18:32

Dippaan nyt Asia Duckya näyttävillä paikoilla olevilla kätköillä ja otan kuvan Asia Duckystä kätkön maisemissa ja lisään kuvan reissaajan albumiin, kuten oli toivottu. Tosin, uskon, että omistaja haluaa nähdä kuvia Aasiasta eikä Suomesta.
Kuva

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja juheja » Ti 24.09.2013 19:52

Kyllä minä dippailen mukana kulkevia reissaajia käymilläni purkeilla. Ajatuksena on, että jos jostain tulee otettua kuvia, niin laitan niitä sitten reissaajienkin logeihin. Olen ajatellut, että tuskinpa kukaan reissaajan omistaja pahastuu reissaajan kulkemien maisemien kuvista.

Pitäisikin pudottaa muutama mukana kulkenut reissaaja matkasta jonnekin ja alkaa perkaamaan kuvia viime reissulta...

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ti 24.09.2013 20:21

Eikös reissaajat ole luotu kulkemaan? Mun mielestä paljon parempi että dippaillaan vaikka jokaiseen purkkiin minkä kätköilijä löytää mieluummin kuin että matkalainen lähtee vaikka suomesta ja ilmaantuu puolen vuoden päästä jossain kaukoidässä. Kulkemaanhan ne on luotu ja eikös se nyt ole ihan sama onko siinä yksi kätköilijä dippaamassa ja tuottamassa "maileja" vai kymmenen kätköilijää? Itse en tässä näe eroa, mutta joku tietysti voi nähdä. Ja tietenkään en tyrmää kenenkään mielipiteitä tässä.

Itse harrastan dippailua, viimeksi oli joku pari kymmentä matkalaista joita dippailin n. 7 viikon ajan, kun en saanut vaan tiputetuksi niitä mihinkään mielestäni hyvään kätköön. Vein ne sitten tb-hotelliin ja samalla ilahdutin n. 20 kätköilijää jotka lokkailivat sitten samalla nämä poies.

Jos siis dippailen sellaista matkalaista jota ei haluta dipattavan, niin laitelkaa ihmeessä viestiä! En tee sitä tietenkään kenenkään tahtoa vasten.

Löytöjä!!
Arnyk

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja taaru » Ti 24.09.2013 21:02

Mielestäni reissaajan omistajan kannalta ei ole sama, dippaako yksi kätköilijä reissajaa vai kuljettako sitä useampi kätköilijä. Tämä siksi, että dippauksista ei tule sähköpostiin mitään ilmoitusta. Vasta reissaajan sivuilta näkee, että se ei ole unohtunut jonkun taskuun. Lisäksi on tylsää katsella, kun dippauksia on monta sivua, sillä niihin ei yleensä kirjoiteta mitään kommentteja. Jokunen dippaus on ihan jees, mutta jos joku pitää reissaajaa itsellään viikkoja tai jopa kuukausia, niin se on kyllä pitkä aika. Ainut hyvä puoli dippailussa on, että silloin eivät reissaajat katoa. Muutenhan ne katoavat ennemmin tai myöhemmin.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ke 25.09.2013 2:10

Riippuu tietenkin vähän siitäkin mitä reissaajan halutaan tehtävän. Tämäkään ei tosin ole oikeastaan mielipideasia sillä jos järjestelmän omistaja on nähnyt tarpeellisesksi visited lokin olemassaolon niin sitten se on varmaankin tarkoitettu käyttöön? Itse en oikeastaan ole niinkään kiinnostonut 10. sivusta lokia vaan siitä millainen jälki siihen karttaan piirtyy. Hyvänä esimerkkinä edellinen reissumme pallon ympäri. Reittimme ausseihin kulki Lontoon ja Abu Dhabin kautta Sydney:hyn. Jälki kartalla/kuljettu matka totaalisen erillainen kuin ilman dippejä suoraan Helsingistä Sydney:hyn. Parhaimmillaan joillekkin kulkureille taisi tulla 200-300 dippiä ja pelkkää kiitosta sateli nimen omaan siitä että reissari on tallessa ja jälkeä sen seikkailusta jää joka päivä-->kiva seurata. Ja kun reissari nimen omaan halusi reissata se sai mitä tilasi. Taisi Katjuusalla olla mukana yksi reissari ihan suomesta suomeen ja nyt siis koko reissu on aika tarkaan dokumentoitu. Riippuu siis tapauksesta ja tietysti omistajan tahtotilasta.

Jykk€

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ke 25.09.2013 7:26

Näkemykseni on varmasti vanhanaikainen, mutta mielestäni reissarin matka koostuu siitä, että se kulkee eri purkeissa siten, että yksi kätköilijä reissarin vie purkkiin ja toinen siirtää sitä seuraavaan. Tämä reitti kartalla kertoo (reissarin) kulkemisesta paikasta toiseen. Yhden ja saman kätköilijän (taskussa/repussa/eteisen pöydällä jne) mukana dippaillen ei enää puhuta reissaajan kulkemisesta, vaan sitä mukanaan kuljettavan kätköilijän siirtymistä purkilta toiselle. Siinä on vissi ero.

Dippailumahdollisuus oli kyllä käyttäjiltä tullut toive. Kuvittelisin (ehkä väärin) kuitenkin sen tarpeen liittyneen enemmän kätköilijän omien henkilökohtaisten reissaajien dippaamiseen kuin muiden. Tiedä sitä sitten. Kätkön omistajan kannalta tuo ominaisuus on kuitenkin hanurista. Lokispammia ei sentään omistajille tule, mutta esimerkiksi omista kätköistä ei enää nykyisin ota selvää, mitä reissareita siellä on käynyt, kun suurin osa reissarihistoriasta on dippausspammia reissareista, jotka eivät ole koskaan kätkössä käyneet, hyvä jos ovat kätköilijällä edes mukana olleet purkilla käydessä. Onneksi ei tule kovin usein tarvetta selvittää tietyn reissarin kohtaloa.

Itse arvostan omien reissareitteni osalta (niiden parin, joita ei ole vielä varastettu/hukattu) enemmän sitä, että reissari käy 10 kätköilijän toimesta 10 kätköllä kuin että 1 kätköilijä siirtää sitä 100 kätköllä. Onhan ne reissarit tarkoitettu myös muiden kätköilijöiden iloksi.

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Polku- » Ke 25.09.2013 8:41

Komppaan Murmelia. Itsekin pyrin siihen, että dippailen muiden reissaajia mahdollisimman vähän. Jos käyn jossain kauempana (esim. kesällä Tukholmassa) tarkoituksenani jättää reissaaja sinne, mutta en löydäkään sopivaa purkkia, niin dippaan sen siellä jollain purkilla ja tuon sitten takaisin. Muuten pyrin sitä välttämään. Itselläni ei tällä hetkellä ole reissaajia kierrossa, mutta jos olisi, niin myös toivoisin, että jos se viedään esim. toiselle puolelle maapalloa, niin se myös jätetään sinne, eikä käydä vain dippaamassa. Mutta vielä enemmän oikeastaan toivoisin juuri tuota, että sitä ei viedä kerralla kovin kauas, vaan jätetään esim. naapurimaahan, josta se liikkuu sitten seuraavan mukana eteenpäin. Tosiaan tällöin tulee mahdollisimman erilaisia tarinoita eri kätköilijöiltä eri paikoista. Välillä ärsyttää katsoa tuota omankin geomobiilin loggaushistoriaa, kun se on vain täynnä pelkkiä dippauksia, eikä discoverauksia erota välistä (joita onkin jo kertynyt täydet yksi :)), mutta sillä nyt tarkoitus onkin lähinnä kerryttää kilometrejä ja käydä eri paikoissa.
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

Tero_
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.08.2013 14:10

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Tero_ » Ke 25.09.2013 18:41

Minä ainakin pidän enemmän, että jos matkalainen on jollain purkilla käynyt, niin se dipataan kätköön. Tyyliin jos joku vie matkalaiseni vaikka Etelä-Suomesta Lappiin ja napsii matkalla purkkeja, niin onhan mukavampaa että reitiksi piirtyy todellisempi reitti kuin suora viiva etelästä pohjoiseen.

Tuota harrastan itse myös muiden matkalaisille. Jos nappaan matkalaisen mukaan ja pysyn lähialueella tai en tiedä koska seuraavan kerran purkilla, pyrin tiputtamaan matkalaisen purkkiin, jos se vain on sen arvoinen mielestäni. Tai jos tiedän että lähden vähän kauemmas, niin saatan joko tiputtaa johonkin kivaan kätköön matkalla tai viedä perille asti. Pyrin kuitenkin aina jättämään sinne "kauemmas". Joskus saatan etukäteen katsoa missä päin matkalainen on jo käynyt ja jos sopiva reissu on tiedossa, niin yritän viedä paikkaan jossa matkalainen ei ole käynyt. Esimerkiksi keväällä oli useampi ulkomaalainen matkalainen hallussa, niin sain niitä tiputeltua edes Tahkolle asti, kun olivat vain Etelä-Suomessa pyörineet.

Ja mitään pöytälaatikkodippejä en harrastele, matkalaisen täytyy todella käydä purkilla fyysisesti. Kesällä esimerkiksi tuli uiden käytyä yhdellä saarella 100m päässä rannasta, niin kyllähän se oma nimilätkä piti sinne uiden raahata; ei anna luonto periksi väittää, että matkalainen on purkilla käynyt, jos todellisuudessa olisi ollut autossa 300m päässä purkista.

Mielestäni noita mieluiten tiputtelee johonkin kivoihin kätköihin ja näkemään uusia maisemia, kuin mihin tahansa purkkiin mihin ensimmäisenä mahtuu. Mutta mielipiteitä on toki monia. Yleensä pyrin mahdollisimman nopeasti noita tiputtelemaan pois, tyyliin max viikon hallussa.

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Tet70 » Pe 27.09.2013 10:14

Geomurmelit kirjoitti:Näkemykseni on varmasti vanhanaikainen, mutta mielestäni reissarin matka koostuu siitä, että se kulkee eri purkeissa siten, että yksi kätköilijä reissarin vie purkkiin ja toinen siirtää sitä seuraavaan. Tämä reitti kartalla kertoo (reissarin) kulkemisesta paikasta toiseen. Yhden ja saman kätköilijän (taskussa/repussa/eteisen pöydällä jne) mukana dippaillen ei enää puhuta reissaajan kulkemisesta, vaan sitä mukanaan kuljettavan kätköilijän siirtymistä purkilta toiselle. Siinä on vissi ero.
Hyvin puhuttu. Dippaushaluiset voisivat tehdä itsestään kulkijan ja dippailla sitä. Omia kulkevaisiani en toivo dippailtavan, enkä itsekään muiden omia dippaile. Paitsi silloin jos matkalle sattuu jokin ko. kulkijan olemukseen tai tehtävään liittyvä kätkö johon sitä ei voi jostain syystä jättää.

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Marjis » Pe 27.09.2013 10:19

Kannattaa laittaa omien reissaajien kuvauksiin, että ei pelkkiä visited-loggauksia jos ette niitä halua. Se mahdollisuus on olemassa, niin moni sitä tietenkin käyttää. Eikä kukaan osaa lukea ajatuksia, että just toi nyt ei halua että tehdään vierailuloggauksia.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Pe 27.09.2013 10:24

Kyllä itse ainakin mielellään kulkijoita siirtelen ja yleisin kulkija on tuo täysin tehtävätön/kuvaukseton malli. Dippailen sitä tietysti sen ajan purkkeihin kun se mukana kulkee ennen pudotusta. Ainakaan tähän mennessä ei asiasta ole rutinoita tullut ja matkaakin kertyy kulkijalle mukavasti lisää. Näkee jopa kartasta jonkinlaisen reitinkin, miten se on kulkenut seuraavaan purkkiinsa.
Kuva

Tarppa
Viestit: 54
Liittynyt: To 08.04.2010 10:48

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Tarppa » Pe 27.09.2013 11:13

Geomurmelit kirjoitti:mielestäni reissarin matka koostuu siitä, että se kulkee eri purkeissa siten, että yksi kätköilijä reissarin vie purkkiin ja toinen siirtää sitä seuraavaan. Tämä reitti kartalla kertoo (reissarin) kulkemisesta paikasta toiseen. Yhden ja saman kätköilijän (taskussa/repussa/eteisen pöydällä jne) mukana dippaillen ei enää puhuta reissaajan kulkemisesta, vaan sitä mukanaan kuljettavan kätköilijän siirtymistä purkilta toiselle. Siinä on vissi ero.
Ei onnistuisi meidän Sisu-koissulta :( Raukka kuolisi nälkään, kun pitäisi viikkotolkulla odotella keskellä metsää seuraavan kätköilijän saapumista... :cry:
Päänuuskija Sisulla on oma tunnus, jonka pyöräytän / dippaan aina jos se on mukana kyseisellä kätköllä. Olkoon sitten nano tahi regular (ei se kyllä sinnekkään mahdu : )
Kiva on kattella karttapohjaa, näkee missä sesse on menny. Lisäksi kertyneet kilometrit kertovat omaa karmeaa tilastofaktaa siitä,
miten noita kilometrejä kertyy sik-sakkaamalla vaikka ihan vaan lähiympäristöä.
"yhden ja saman kätköilijän..." Noh; Sisu on mukana ehkä noin kolmasosassa haetuista purkeista, ettei se nyt ihan noinkaan mene...

Ei aina pitäis yleistää, eikä kulkea laput silmillä sekä muotittaa tätä harrastusta yhden (siis juuri oman) näkemyksen mukaan.
Minusta tämän lajin suola on juuri siinä, että kukin voi tehdä tästä juuri itsensä näköisen harrastuksen.
Minusta se koskee myös matkalaisten dippaamista/loggaamista/l. mitä nyt tahansa... Ei ole pakko, vaan saa kai sitä kierrättää ja dippailla jos niin haluaa..
JOS ette halua dippi_vierailuja kätköillenne, reilusti vaan kätkökuvaukseen maininta: Matkalaisia ei saa dippailla ! Emme taatusti sellaiselle kätkölle Sisun kanssa eksy.

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Keokas » Pe 27.09.2013 11:44

Aloittaessani kätköilyä innostuin hankkimaan muutamia travel bugeja ja kolikoita ja laitoin matkaan. Lähes kaikki ovat hävinneet matkalla. Erästä bugia kätköilijä säilytti ja dippaili useita kuukausia kunnes viimein päästi sen käsistään. Muutaman viikon päästä se katosi. Uusia matkalaisia en ole enää hankkinut hukattavaksi.
Itselläni on kolikko, jota dippailen kaikilla käymilläni kätköillä. Tätä kolikkoa en edes kanna mukanani. Autossani on myös lätkä, jota muut voivat discoveerata ja autoa dippailen myös kätköillä joiden lähistölle olen autolla päässyt. Kyllä, autoani olen dippaillut myös nanokätköillä sekä puiden latvoissa sekä kalliojyrkänteillä, niinikään myös web-cam- sekä earth-kätköillä. Tähän ei enää oikeastaan ole muuta syytä kuin pinttynyt tapa.
Muutaman uuden kolikon olen hankkinut muuten vain. Näitä en ole edes aktivoinut kun en näe siihen mitään syytä.
Jos käymissäni kätköissä on matkalaisia, en niitä yleensä ota mukaani. Joskus otan koodin ylös ja discoveeraan mutta en enää aina. Esim. travel bug hotelleissa käydessssäni kaikkien matkalaisten koodien kopiointi on liian työlästä, joten jätän yleensä tekemättä.
Aniharvoin dippailen muiden omistamia bugeja.
Miten muiden tulisi toimia, lienee jokaisen oma asia...?

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » La 28.09.2013 7:45

Ja kanattaa ottaa huomiooon sekin että kun omia ja muiden reissareita on kyydissä esim.20 kpl ei oikein mitenkään lokkaus vaiheessa ole mahdollista muistaa mikä reissari mitäkin haluaa. Varsinkin joku viikon keikka ja kymmeniä purkkeja päivässä.--> Reissun jälkeen satoja purkkeja lokkaamatta. Kyllä silloin lähtee lokit vähän copy paste meiningillä ja kulkijät menee sillä "all visited" napilla kaikki samalla kaavalla.

Jykk€

Kesäsade
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 13.05.2013 13:10

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Kesäsade » Su 29.09.2013 7:43

Mä en ole dippaillut itse muuta kulkijaa kuin taannoin tuota Miittinallea (http://coord.info/TB57YZ9) kahden miitin välissä. Mun mielestäni se vaan sopi hyvin kyseisen reissaajan ideaan. Noita omia kulkureitani en ole dippaillut, eikä ole tarkoituskaan niin tehdä. Ellen sitten joskus kehittele jotain minkä teemaan se sopisi (mutta tuskin). Kukin tavallaan siis.

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Polku- » Ma 30.09.2013 8:34

Tarppa kirjoitti:JOS ette halua dippi_vierailuja kätköillenne, reilusti vaan kätkökuvaukseen maininta: Matkalaisia ei saa dippailla ! Emme taatusti sellaiselle kätkölle Sisun kanssa eksy.
Tuohon pieni maininta, että eihän kätköllä näy mitenkään (ainakaan kätkösivulla), jos siellä on kulkijoita dipattu. Enemmänhän tässä oli puhe niistä kulkijoista itsestään, siellähän ne dippaukset näkyvät :) Mutta toki jokainen, joka ei kulkijalleen dippailuja halua, voisi siitä kulkijan sivulla mainita.
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Keokas » Ma 30.09.2013 11:04

Polku- kirjoitti:
Tarppa kirjoitti:JOS ette halua dippi_vierailuja kätköillenne, reilusti vaan kätkökuvaukseen maininta: Matkalaisia ei saa dippailla ! Emme taatusti sellaiselle kätkölle Sisun kanssa eksy.
Tuohon pieni maininta, että eihän kätköllä näy mitenkään (ainakaan kätkösivulla), jos siellä on kulkijoita dipattu. Enemmänhän tässä oli puhe niistä kulkijoista itsestään, siellähän ne dippaukset näkyvät :) Mutta toki jokainen, joka ei kulkijalleen dippailuja halua, voisi siitä kulkijan sivulla mainita.
Jos haluaa nähdä kätköllä käyneet matkalaiset, kätkösivun oikeassa laidassa on linkki: 'View past Trackables'. Myös dipatut ovat listalla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”