Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
gnutcha
Viestit: 274
Liittynyt: Ke 18.11.2009 22:19
Paikkakunta: Turku

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja gnutcha » Ma 30.09.2013 12:09

Minusta dippailu on hauskimmillaan omien kulkijoiden kohdalla, koska tilastot vaan on mukavia. Itse seuraan omia kilsoja, kun on tuo tb tatuoitu jalkaan ja yritän siis muistaa aina "itseäni" tiputtaa purkkeihin käymään. Myös geoautoa tiputellaan silloin, kun sillä ajellaan purkeilla.

Muiden reissareita ollaan kuljeteltu lähinnä silloin, kun kulkijan missiona on matka ja mahdollisimman monta eri maata. Eli jos edesautetaan kulkijan missiota dippailemalla sitä ympäri maailmaa. Tämä ollaan tehty kerran ja silloinkin otettu kyllä etukäteen yhteyttä omistajaan.

Itse en ole kokenut ikinä dippailua ongelmana, vaan vain uutena näkökulmana vanhaan asiaan.

marsei
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 12.07.2011 20:05

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja marsei » To 28.04.2016 16:37

Olen kätköillyt vuosia satunnaisesti ja nyt laitoin ekan geokolikon ja innolla seuraan sen kulkua. Kolikko on kiertänyt yhden kätköilijän mukana noin viikon ja yli sata merkintää "took it" eri kätköistä. Onko tämä dippaamista? Onko tämä yleinen käytäntö, kun luulin, että ne yleensä jätetään kätköihin ja seuraava halukas voi taas kuljettaa eteenpäin? Kyselee utelias?

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » To 28.04.2016 18:15

^Kyllä, juuri tuo on dippaamista.

Mitä yleisyyteen tulee, niin jotkut kätköilijät dippaavat kaikki omassa inventoryssä olevat kulkijat kaikkiin kätköihin, jotkut dippaavat silloin tällöin kun on jokin tietty syy, ja jotkut eivät dippaa ollenkaan. :) https://www.geocaching.com/track/ -sivulta näkee "recent logs" -kohdasta että kyllähän noita "took"-loggauksia näkyy listalla paljon.

Avatar
Tampio
Viestit: 84
Liittynyt: La 07.09.2013 15:16

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja Tampio » To 28.04.2016 18:50

Tämä "dippaaminen" on omien reissaajien kohdalla silloin vähän rasittavaa kun "took itteja" on sivutolkulla. Siitä muutenkin kaameasta karttanäkymästä puhumattakaan.

Itselle kilsojen keräily ei ole kummassakaan TB:ssä se juttu, toisessa on esimerkiksi valtioiden keruu. Yksi "took it" per valtio riittäisi mulle.

Toki jos vaikka Helsingistä nappaa ja käyttää Lapissa niin miksei voisi muutamalla kätköllä sen käyttää, mutta jos koko suomenmatkan kymmenine kätköineen ikuistaa TB:ni logiin niin en siitä suuremmin innostu.

Eipä näistä haittaa varsinaisesti ole, jokainen tekee asiat tavalla millä haluaa :)

marsei
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 12.07.2011 20:05

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja marsei » To 28.04.2016 19:35

Kiitos vastauksista! Kivasti selvisi minullekin tämä asia ja voin jatkossa laittaa lisääkin reissaajia!

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » To 28.04.2016 20:29

Minä dippailen niitä kätköihin, joissa olen käynyt ja jotka muutenkin sattuvat olemaan mukavasti matkan varrella. Kun kerta asun niemellä, niin haluan tienata niille kilometrejä dippaamalla en tänne, jotkut myös tiputtelen paikallisiin kätköihin täällä.
Kuva

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja jmiettin » Pe 06.05.2016 15:08

Ite tulee kaikki dipattua sen mukaan mitä on missäkin ollut matkassa. Tolla GSAKilla kun loggaa niin se oletuksena dippaa kaikki ne mitkä viimeksikin oli jo dipattavana.
if it ain't broke, don't fix it

Avatar
kiero
Viestit: 214
Liittynyt: La 21.03.2009 19:54

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja kiero » Pe 06.05.2016 15:40

Yhtä golikkoani on saksalainen kätköilijä dippailut jo kolmatta vuotta ( 17.11.2013 lähtien), tuskin on enää edes sillä taskussa. RoyalSlash:iä ennen toinen saksalainen dippaili sit vuoden. Joskus kuulin että Saksa on kolikoiden hautausmaa jos sinne golikko joutuu, niin sinne jää.
N 60° 51.1889' E 28° 01.7719'

MiniJarva
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 26.08.2013 9:14

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja MiniJarva » Su 08.05.2016 20:21

Miten toi geoauton dippaaminen, tai vaikka geohaarukan jos sikseen haluaa. Pitääkö ostaa joku kolikko joka kulkee autossa vai miten saan tuon traveler tunnuksen? Siis vaikka autoon? Mitäs jos ajaa parilla autolla/pyörällä?

s.h50%
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 26.04.2016 18:59

Re: Reissaajien dippaaminen? milloin alkoi?

Viesti Kirjoittaja s.h50% » Su 08.05.2016 20:30

MiniJarva kirjoitti:Miten toi geoauton dippaaminen, tai vaikka geohaarukan jos sikseen haluaa. Pitääkö ostaa joku kolikko joka kulkee autossa vai miten saan tuon traveler tunnuksen? Siis vaikka autoon? Mitäs jos ajaa parilla autolla/pyörällä?
Oma käsitykseni asiasta: Autoon voi ostaa ihan tavallisen TB:n tai sitten juuri siihen suunniteltu TB. Sitten jos ajaa parilla autolla niin kaipa sitä voi siirtää autosta toiseen. Ja toki voi myös itse kuljettaa TB:tä jaa seurata omaa kulkuaan. Kiven alla myy noita ja niitä on siellä eri tarkoituksiin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”