mukana kynä jossa tarra ja koodi

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Siiriviivi
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 26.06.2013 10:28

mukana kynä jossa tarra ja koodi

Viesti Kirjoittaja Siiriviivi » Pe 28.06.2013 9:16

Lomailemassa täällä Rukalla ja kätköillä tullut juostua. Toissapäivänä tultiin kotiin ja mitäs sieltä taskusta taas kerran löytyikään: jonkun purkin kynä! Minä oon nii-iin pahoillani, mutta näin joskus sattuu käymään ja usein osaan käydä tiputtamassa takaisin oikeaan paikkaan, nyt en oikein tiedä mistä jäi....

No mutta, kyniä on siis jäänyt ennnekin, ei mitenkään tavatonta, mutta tässä kynässä on tarra jossa tuollainan TB:n kuva (siis jokin ötökkä) ja koodi. Hieman hämilläni syötin koodin TB hakuun ja tulihan sieltä tulos, se on Perkel TB, mutta tämän mukaan Perkel TB olisi saksalainen ja jossain päin saksaa parhaillaan!! Sikälimikäli mitään nyt ymmärrän... Eli mitä ihmettä minulla on käsissäni??

Voiko TB olla tarra ja kiinnitetty kynään? Ja aika pitkän matkaa on matkannut ilman loggauksia jos se oikeasti sellainen on...
Olen tähän TB maailmaan uskaltanut perehtyä vasta 100 kätkön jälkeen joten hyvin noviisi täsä hommassa vielä...

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: mukana kynä jossa tarra ja koodi

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Pe 28.06.2013 9:45

Onko kyseessä tämä: http://coord.info/TB3PRD9?

En osaa saksaa, mutta iskin tuon tekstin google translateen ja siinä sanotaan näin:
Hi I am a Perkel. You can only end finish / discovern, but do not grab me. But you're welcome to change my position or my site (without you trackst me) I'm on vehicles and other things. There are several times myself and can therefore be at different places at once.

En kyllä osaa auttaa, koska en ymmärrä tuosta kuvauksesta mitään. Sanotaanko siinä tosiaan, että tämä bugi olisi monessa paikassa samaan aikaan? :shock: Mikä bugi se sellainen on? :o Jos joku muu osaisi sanoa tähän jotain....

edit: ahaa, nyt ymmärtäisin, että voit heittää sen minne tahansa purkkiin, mutta sitä liikuttamista ei logata bugin sivuille, mutta voit laittaa discovered login. Ilmeisesti tosiaan sama koodi on monissa asioissa, mitä tyyppi on pistänyt ympäri maailmaa liikkumaan, en tiennyt että niin voi tehdä :shock:

Avatar
H&I.
Viestit: 133
Liittynyt: Su 25.10.2009 0:58

Re: mukana kynä jossa tarra ja koodi

Viesti Kirjoittaja H&I. » Pe 28.06.2013 9:50

Erikoinen tapaus, jossa sama koodi on monella reissaajalla. Kynä näyttäisi kulkeneen omistajansa mukana ja ilmeisesti jäänyt vahingossa purkkiin.

Viimeinen Suomessa kirjattu visiitti on joulukuulta, KuusamoPohjoinen:Kuusamon uistin -kätköltä. Jospa sieltä olet sen napannut?

Edit: Kuten muut jo kertoivat, kynä toimii muuten kuten normaali reissaaja, mutta voit tehdä vain discovered-loggauksen, vaikka veisitkin sen toiseen kätköön.
Viimeksi muokannut H&I., Pe 28.06.2013 10:11. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
** H&I. - aivourheilija **

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: mukana kynä jossa tarra ja koodi

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Pe 28.06.2013 9:55

Vaikuttaaa siltä, että kyniä on olemassa useampi, ja löysit niistä yhden.

Päämäärä: Kirjoita, mistä löysit minut.

Tietoa:
Hei, olen Perkel. Voit discoveroida minut, mutta et grabbata [lokityyppejä]. Voit mieluusti viedä minut toiseen paikkaan, älä kuitenkaan loggaa siirtoa nettiin. Pidän ajoneuvoista ja muista asioista. Minua on olemassa useita kappaleita, ja voin siten olla monessa paikassa samaan aikaan.

Siiriviivi
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 26.06.2013 10:28

Re: mukana kynä jossa tarra ja koodi

Viesti Kirjoittaja Siiriviivi » Pe 28.06.2013 14:34

Kiitos kaikille vastauksista!

Kyseessä juuri samainen Perkel, mutta Kuusamon uistimesta en ottanut sitä, sillä se oli eri päivänä (ja eri housut :wink: )
Rukan yläpuolelta jostain - Älä aja pahki, Kaukosaaren lintutorni, Kiveskoski, Käylän kosket - ehkä joku näistä...

Mutta minun ei siis tarvitse etsiä kätköä josta sen noukin (tuskin siis pääsisinkään kärryille) vaan voin tipauttaa sen jonnekin muualle? Mutta kumpaan kätköön merkkaan sen discoveroiduksi? Vaiko kumpaankin?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: mukana kynä jossa tarra ja koodi

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 28.06.2013 15:45

Siiriviivi kirjoitti:Mutta minun ei siis tarvitse etsiä kätköä josta sen noukin (tuskin siis pääsisinkään kärryille) vaan voin tipauttaa sen jonnekin muualle? Mutta kumpaan kätköön merkkaan sen discoveroiduksi? Vaiko kumpaankin?
Discover ei vaadi mitään kätköä missä reissaaja olisi nähty, vaan reissaajan omalla sivulla vain "Discovered it" -valinta.

Sitten vain tiputtelet kynän johonkin sopivaan purkkiin, ei väliä mihin, ja muuta ei tarvitse tehdä eli sitten homma on kunnossa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”