Track'em Down

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Track'em Down

Viesti Kirjoittaja arnevala » To 07.02.2013 21:01

Track'em Down on mielenkiintoinen mysteeri/haaste. Nyt kun noita matkaajia on vähän aikaa yrittänyt löytää, niin ikäväkseni olen havainnut, että jo nyt ainakin yksi on hukassa ja ikävän pitkään ovat jossain muualla kuin kätköissä. Hämeen ja Pirkanmaan alueella vastikään olimme ja ikäväksemme havaitsimme, että juuri ennenkuin kätköille ehdimme matkalaiset oli viety pois, eikä niitä ole vieläkään kätköön sijoitettu. Ja matkalaiset oli vartavasten käyty hakemassa sellaisten kätköilijöiden toimesta, jotka kätkön olivat jo aiemmin löytäneet. Pidemmän matkan päästä kun on tullut, niin paikkoon ei aivan heti ole mahdollisuutta, niin pistää hieman harmittamaan tällainen.
Eli olis hirrveen kiva kun ne matkalaiset olisi enemmän aikaa kätköissä, kuin jonkun taskussa/laukussa. Haastetta on jo ihan riittävästi kiertää ne kätköistä etsimässä eripuolilta Suomea kätköistä

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja jule100 » To 07.02.2013 21:30

Niin no eikös sarjan ole tarkoituskin olla vaikea ja tavalliselle viikonloppukätköilijälle mahdoton? Vai onko hieno idea mennyt laajuudessaan hieman reisille...
Toki nythän liikkuvuus on rajattu aika pienelle alueelle, joten se helpottaa aika paljon. Onneksi eivät reissaa ympäri Suomea tai jopa ulkomaita myöden.
Mutta onko kulkijoita edes tarkoitus metsästää satoja kilometrejä ees taas ajellen? Vaihturi vaihturista menetelmällä tiedot vaihtuu nopsaan ja tyhjänpäiväinen ajelu jää minimiin.

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » To 07.02.2013 21:57

Tavallisten bugien taskussa hautomisen vielä jotenkuten ymmärtää, mutta mitä järkeä on entisestään vaikeuttaa muutenkin lähes mahdotonta tehtävää.
X

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja arnevala » To 07.02.2013 22:15

Julen viestistähän tämä tais selvitä. Itsellään kun jotain kulkijaa pitää, niin sen koodilla saa vaihdettua toisia koodeja.

Mr.Perkins
Viestit: 51
Liittynyt: To 26.07.2012 23:12

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja Mr.Perkins » To 07.02.2013 22:23

Mutta onko kulkijoita edes tarkoitus metsästää satoja kilometrejä ees taas ajellen? Vaihturi vaihturista menetelmällä tiedot vaihtuu nopsaan ja tyhjänpäiväinen ajelu jää minimiin.

Joo.. Korruptio se puskee tännekin... Vai onko tämä tällainen "mä annan sulle, niin anna sää mulle" toiminta jossain ohjeissa kerrottu?? Minä olen tarpeeksi yksinkertainen kätköilijä, ettei ole tullut edes mieleen tällainen touhu. epistä sanoisin... Vähentää toki tyhjää ajelua, mutta sitähän tämä kätköily on, tyhjää ajelua, kun mennään tarpeeksi pitkälle.

Se vaan ottaa pattiin Track `em Down sarjassa, että kulkijat ovat mahdottomissa mysteeripurkeissa joita en saa milloinkaan auki.

Jigge_2
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 01.09.2010 22:02
Paikkakunta: Orimattila

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja Jigge_2 » To 07.02.2013 22:49

Yksi näistä TB:n sisältävistä mysteereistä ratkeaa jos eksyy 23 päivä Lahden miittii :)

Depression
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.10.2011 7:53
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja Depression » Pe 08.02.2013 7:26

Itsehän en ole hakenut kyseistä sarjaa kuin vasta 4 kpl. Ja jokaisen olen ihan itse käynyt vaan kätkössä katsomassa enkä ole ottanut mukaan. Itse en kyllä ymmärrä että miksi niitä ihmisten pitää joka ikinen kerta ottaa mukaansa ja siirtää toiseen kätköön. Hyvä trendi vielä tuntuu olevan että niitä viedään mysteerikätköihin mitkä ovat monelle kätköilijöille puolimahdottomia...Esimerkiksi Valkeakosken kolikko on nyt ollut putkeen kuudessa eri mysteerikätkössä. Kaippa toi koodin vaihtaminenkin voisi tulla kyseeseen jonkun kanssa mutta eihän se edellytä sitä että se kolikko pitää olla kädessä juuri sillä hetkellä, tarviihan se koodi muutenkin pitää tallessa?

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja andyyh » Pe 08.02.2013 10:07

Kannattaa vaa skipata, ku ei sitä koskaa kuitenkaa saa haettua kaikkia kätköjä, vaikka kuinka yrittäs. Ja ittehän vuoks sitä kätköilee eikä muiden, jote oman maun mukaa. ( :
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja arnevala » Pe 08.02.2013 11:28

Pitäähän niiden matkalaisten riittävän haastavissa kätköissä olla. Minä ymmärsin, että tarkoitus olisi juurikin se, että ovat maantieteellisesti isommalla alueella ja haastavissa kätköissä. Ja jo sen takia noitten olisi hyvä olla haastavissa kätköissä ettei ne häviä. Tämän: http://www.geocaching.com/track/details ... er=TB3142K lähimmän hakemattoman meiltäpäin oli joku mennyt 1,5/1,5 kätköön laittamaan ja sieltä se on hävinnyt tietämättömiin (olisi ollut toissapäivänä reitin varrella haettavissa tämäkin). Eli ei niitä saa helppoihin kätköihin laittaa, vaikka tuossakin oli pyydetty tuon tyyppisiin kätköihin laittamaan. Kyllä ne D/T-arvot pitää olla sen verran korkeat ettei jästit tai tietämättömät varasta, haastavuuden lisäksi.
Kyllä niiden pitäisi jossain kätköissä olla eikä ihmisten taskuissa. Juuri tuon maantieteellisen hajallaan olon takia ne pitäisi olla edempää tulevien haettavissa silloin kun alueella liikkuu. Ne aikaikkunat alueella etempää tulevilla on kuitenkin vaan päivän tai parin luokkaa. Eli jos tällaista matkalaista haluaa siirtää, niin se pitäs samana päivänä viedä uuteen kätköön ja logata näkyviin missä se on. Nyt tuntuu, että osa näistä on enempi taskuissa kuin kätköissä.
Lappeenrannassa ja Imatralla on oikeastaan hyvä kun ovat pysyvässä sijoituspaikassa, niin pystyi olemaan varma että olivat paikallaan kun sinne meni.

Kyllä tämä olisi tarkoitus suorittaa pidemmän kaavan kautta oikealla tavalla, kuten se on tarkoitettu eli käydä nuo kaikki koodit itse hakemassa. Kyllä minä jo kiusantekona niitä kohtaan jotka haasteen oikein haluavat suorittaa pitäisi Pirkanmaan toimintaa, missä parin päivän jälkeen käydään matkalaiset pois hakemassa omiin taskuihin. Tai ainakin äärimmäisen itsekkäänä toisten harrastuksen haitantekona.

Tein nyt huvikseni inventaarin näistä, mikä on päivän tilanne:
  • Haettavissa 'varmasti': 19
  • Kätköilijöillä hallussa: 5
  • Ei talvilöydettävissä kätköissä: 4
  • Mahdollisesti ei talvilöydettävissä kätköissä: 3
  • Hukassa:1

Miestenkerho
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 14.11.2012 14:07

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja Miestenkerho » Pe 08.02.2013 12:09

Pirkanmaalla tuli kiepahdettua joitakin päiviä sitten. Lähtöpäivän aamuna muistin nämä kulkijat ja huomasin kahden niistä majailevan kätköilijän hallussa. Ystävällinen lähestyminen sähköpostin kautta ja molemmat palautuivat haettaviksi. Kiitos siitä. Toinen meni mysteerikätköön, jotta olisi todennäköisemmin haettavissa vielä puolen vuorokauden päästä. Mysteeri oli ennestään ratkomatta, mutta aukeni aamukahvin voimalla ja saipahan uuden mysteerikunnan samalla reissulla. Toinen jäi valitettavasti näkemättä, kun ei ollut sopivia apuvälineitä matkassa. Se kolikko oli toiveittensa mukaisesti >T3 -kätkössä.

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Track'em Down

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Pe 08.02.2013 17:43

Menee hieman offtopic, mutta itselle watchlistalla olevien kulkevaisten seuranta on jotenkin haastavaa ja ei millään jaksa seurata missä ne on, kun reaaliaikainen nopea tarkastelu on käytännössä mahdotonta. Teinkin siksi tämän threadin innoittamana pyynnön kattojärjestölle, että saisivat toteutettua ominaisuuden, jolla näkisi watchlistalla oleva möllikät kartalla ja että tarjoisivat GC Live API:n saman toiminnon, jotta API:n toteuttavat sovellukset voisivat toteuttaa saman jutun.

Tuonne voi mennä kommentoimaan ja jakamaan mielipiteitä:
http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... pic=307225

Tässä säikeessä jaetut mielipiteet eivät vaikuta kattojärjestön haluihin ja prioriteetteihin, joten mielellään menkää kommentoimaan tuonne GS:n forumille.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”