Reissaajat kadoksissa

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Hawk&Owl
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 27.01.2009 11:35
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Hawk&Owl » Ti 01.11.2011 23:41

Vaikka kätköilyharrastus onkin jäänyt viime aikoina vähemmälle, tulee reissaajien kohtaloa seurailtua välillä.

Mutta kyllä ihmetyttää: Niistä 50 kulkijasta, joita meidän käsien kautta on jossain vaiheessa kulkenut on kadonnut vain 7, eli 14%.
Sen sijaan meidän omista yhdeksästä liikkeelle lasketusta on jäänyt teille tietämättömille jo neljä, eli 44%.
Sattumaa, huonoa tuuria vai liian nättejä matkalaisia?

Owl

JLillia
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 30.11.2009 22:10

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja JLillia » Ke 09.11.2011 19:02

Taas väliin hieman erilainen tarina. Ko. reissaajaa ei ole varsinaisesti ollut kadoksissa mutta tarina on pakko jakaa...

Martti, metsätonttu (http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2964896) kantaa mukanaan mystiksen avuksi lisänaatteja. Tästä syystä pikku peikon pitäisi pysytellä Kangasalan lähistöllä. MEGAsta Martti kuitenkin päätyi Italiaan Venetsian lähettyville. Olin jo varma, että Martti jatkaisi elämäänsä tuolla ympäri Eurooppaa reissaten ja saisin laittaa uuden kulkijan tehtävää jatkamaan. Oli kuitenkin laittanut notet ko. kätkölle sekä Martin sivuille aiheesta, koska itse Martti on maskottina muistorikas ja toivoin saavani sen ehkä takaisin. Eräänä kauniina päivänä sitten nimim. Palenoi noukki Martin purkista ja ilmoitti loman olevan ohi. Parin mailin vaihdon jälkeen Martti olikin jo kotimatkalla. Tänään sitten odotettu paketti odotti lähipostissa. Palenoi oli laittanut turisteilun mukaisesti muutamia kuvia Martin sivulle sekä paketin mukaan muutaman postikortin. Pakettia avatessa ja kuvia katsellessa ei voinut välttyä silmien kostumiselta, jotenkin hellyttävästi oli tämä palautus tehty.

Tämäkin osoitti taas, että tämäkin ketju käsittelee kätköilyn kurjempaa puolta, on meissä kätköilijöissä pääsääntöisesti kunnollisia yksilöitä.

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja teukkam » To 10.11.2011 11:14

JLillia kirjoitti:Tämäkin osoitti taas, että tämäkin ketju käsittelee kätköilyn kurjempaa puolta, on meissä kätköilijöissä pääsääntöisesti kunnollisia yksilöitä.
Tykkäys-nappia taas hamuilin. Megasta lähti muutakin hakoteille, ainakin McGeo Ingot numero 2 (toinen niistä jotka minulta puuttuu) seikkailee Norjassa, jännityksellä odotan palaako se koskaan takaisin Suomeen. On se ihme kun ei viitsitä lukea mitä siinä läpyskällä lukee ennenkuin ruvetaan siirtelemään tuhansia kilometrejä.

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja juheja » To 10.11.2011 11:35

Eipä noissa kaikissa ole mukana sitä tehtävää (ainoastaan netissä), tai sitten se on vain suomeksi. Reissaajien oletustarkoitus nyt kuitenkin on reissata, ja se pitäisi pitää mielessä jos tuollaisen liikkeeseen laskee...

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja teukkam » To 10.11.2011 12:31

juheja kirjoitti:Eipä noissa kaikissa ole mukana sitä tehtävää (ainoastaan netissä), tai sitten se on vain suomeksi. Reissaajien oletustarkoitus nyt kuitenkin on reissata, ja se pitäisi pitää mielessä jos tuollaisen liikkeeseen laskee...
Vaikka ei missiota olisi, niin pitäisi sen mukana oleva lärpäkkeen, jossa on koordinaattipalapelin osa, olla selkeä vihje siitä, että kyseessä on mysteerimatkaaja, jolla yleensä on matkustusrajoitteita. Tietty jos ei ole sellaista koskaan sattunut näkemään, mutta kumminkin...

JLillia
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 30.11.2009 22:10

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja JLillia » To 10.11.2011 14:06

Tähän kohtaan ilmoituksena, että itsekin epäilin lätkän puutetta osasyyksi sattuman tapahduttua, koska en muistanut, olinko missiota merkannut erikseen TBn mukaan. Kuitenkin Martin takaisin saatuani laminoimani lätkä oli edelleen kiinni ketjussa, jossa oli info suomeksi ja englanniksi rajatusta alueesta. Eli pidin kyllä itseäni osasyyllisenä tapahtuneeseen. Ja vahinkojahan sattuu meille kaikille.

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja marko77 » Pe 06.01.2012 12:06

Laitoin tänään muutamaan matkaajaani (legotb) note-viestin, että laittakaahan liikkeelle. Ainakin tuo Crimefigher on ollut liian kauan yhdellä "kätköilijällä". Kuvasta päätellen tuntuu vieläkin leikkivät legoilla.. :roll: No, toivottavasti jatkavat matkaansa pian. Atlantic -kolikon suhteen olin jo menettänyt toivoni, mutta kyllä tuo liikkeellä näkyy olevan. Tekisi niin mieli ostaa uusia golikoita ja matkalaisia, mutta arveluttaa..Kolikot ja matkalaiset ovat kuitenkin merkittävä osa tätä hienoa harrastusta, joten ei viitsisi ihan lopettaa niiden liikkeellelaittamista.
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 06.01.2012 12:29

marko77 kirjoitti:Laitoin tänään muutamaan matkaajaani (legotb) note-viestin, että laittakaahan liikkeelle. Ainakin tuo Crimefigher on ollut liian kauan yhdellä "kätköilijällä". Kuvasta päätellen tuntuu vieläkin leikkivät legoilla.. :roll: No, toivottavasti jatkavat matkaansa pian. Atlantic -kolikon suhteen olin jo menettänyt toivoni, mutta kyllä tuo liikkeellä näkyy olevan. Tekisi niin mieli ostaa uusia golikoita ja matkalaisia, mutta arveluttaa..Kolikot ja matkalaiset ovat kuitenkin merkittävä osa tätä hienoa harrastusta, joten ei viitsisi ihan lopettaa niiden liikkeellelaittamista.
Eipä siitä notesta bugin sivulle taida mennä ilmoitusta sille, jolla bugi sillä hetkellä on? Eli kannattaisi varmaan laittaa henkilölle suoraan viestiä :wink:

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja marko77 » Pe 06.01.2012 12:33

vihtis83 kirjoitti:
marko77 kirjoitti:Laitoin tänään muutamaan matkaajaani (legotb) note-viestin, että laittakaahan liikkeelle. Ainakin tuo Crimefigher on ollut liian kauan yhdellä "kätköilijällä". Kuvasta päätellen tuntuu vieläkin leikkivät legoilla.. :roll: No, toivottavasti jatkavat matkaansa pian. Atlantic -kolikon suhteen olin jo menettänyt toivoni, mutta kyllä tuo liikkeellä näkyy olevan. Tekisi niin mieli ostaa uusia golikoita ja matkalaisia, mutta arveluttaa..Kolikot ja matkalaiset ovat kuitenkin merkittävä osa tätä hienoa harrastusta, joten ei viitsisi ihan lopettaa niiden liikkeellelaittamista.
Eipä siitä notesta bugin sivulle taida mennä ilmoitusta sille, jolla bugi sillä hetkellä on? Eli kannattaisi varmaan laittaa henkilölle suoraan viestiä :wink:
No laitettu on viestiä. Ei vaan tunnu menevän perille.. :mrgreen: Pitäisiköhän perustaa sellainen musta lista, jossa olisi kolikoiden ja matkalaisten "panttaajat"? :twisted:
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja ansu75 » Pe 06.01.2012 13:47

Mulla on kaksi matkaajaa, joista kolikko kiertää vielä, mutta tb:n matka katkesi ikävästi, se kävi parissa kätkössä täällä ja sitten kysyttiin että haluanko että se pääsee pidemmälle kun kätköilijä oli lähdössä reissuun. No ajattelin tietysti että hienoa, kun pääsee kunnolla reissaamaan. Kätkö päätyi Nepaliin, jossa parin login jälkeen tuli ilmoitus ettei se enää ole kätkössä. Eli taisi sitten tulla jästityksi :(
~Don't worry, be happy!~

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja VHI » To 01.03.2012 16:45

Kuluvan talven saldo toistaiseksi kolme varastettua kolikkoa ja yksi epävarma tapaus. Ei lähde enää kolikoita matkaan meikäläiseltä.
There's always a cache somewhere

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja VHI » To 15.03.2012 13:25

VHI kirjoitti:Kuluvan talven saldo toistaiseksi kolme varastettua kolikkoa ja yksi epävarma tapaus. Ei lähde enää kolikoita matkaan meikäläiseltä.
Ja taas yksi lisää :evil:
There's always a cache somewhere

Tarya
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 17.12.2010 10:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Tarya » To 15.03.2012 14:07

Mulla on reissaajia maailmalla 16, tai no 17, sillä myös geopatchini päätti lähteä Megasta kohti Keski-Eurooppaa :lol: Tämänhetkinen jakauma on seuraava: Tanska 1, Suomi 3, Britit 2, Saksa 5, Uusi-Seelanti 2, USA 1, Tsekit 1, Australia 1 ja Kypros 1. Välillä menee kuukausia, ettei reissareista kuulu mitään, mutta silti mikään niistä ei taida olla varsinaisesti kadoksissa. Luotan siihen, että kollegat osaavat valita reissareille sopivat kätköt ts. eivät jätä niitä jästimisherkkiin purkkeihin, mutta kaikkeahan voi tietysti sattua. Reissaajan löytäminen kätköstä on kuitenkin sen verran iloinen yllätys, että pidän mielelläni omiakin liikkeellä. Kolme uutta alkaakin olla lähtövalmiudessa :) Ne kaikkein mieleisimmät (lähinnä kolikot) ovat toki kokoelmassa, mutta aika aikaa kutakin, sillä kun niitä on aikansa katsellut ja pitänyt mukana eventeissä, ne joutavat vähitellen jo kulkemaan itsenäisesti :wink:
Courage is not the absence of fear, but rather the judgment that something is more important than fear.

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja juheja » Ma 20.08.2012 23:59

No höh ja pöh. Mysteerini Trinity etsintään tarvittavaa kulkevaista Tertiary on eräs kätköilijä hautonut jo kuukauden, vaikka olen hänelle jo laittanut kolmeen kertaan suoraankin viestiä. Ei vastausta, ei kulkevaista kiertoon, vaikka kätköilijä on jokusen kätkönkin hakenut tuolla välillä ja geocaching.comin sivuillakin käynyt. :evil:

Kajsa70
Viestit: 145
Liittynyt: Ke 13.07.2011 12:37

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Kajsa70 » Ti 21.08.2012 11:09

Itselläni on myös kätkö, jonka tietoa yksi TB kuljettaa mukanaan ja kerran se sitten jäi erään kätköilijän käsiin, joka sitten lähti kätköilykuvioista pois. Onneksi sain erään toisen kätköilijän avustamana reissarini takaisin. Tällä välin olin jo ehtinyt laittamaan uuden kulkijan matkaan, mutta se katosi heti toisen kätkön jälkeen.

Onko mitenkään kiellettyä tehdä reissarin kanssa niin, että säilyttää itsellä alkuperäisen kilven ja tekee siitä kopion, jonka laittaa matkaan. Jos ja kun reissari sitten katoaa, niin laittaisi vain uuden kopion matkaan? Ainakin tämä olisi halvempi vaihtoehto kuin aina hankkia uusi TB. Comments?

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ti 21.08.2012 11:20

Eikö tb:n mukana tule kaksi läpyskää - toinen kopio? Ei kai sitä mitenkään kielletä. Kukin tekee, miten tykkää! :D Omat legoukot ovat jämähtäneet taas jonnekin. Harmittaa, koska piti nähdä paljon vaivaa niiden hankkimiseen. Kolikotkin ovat jämähtäneet jonnekin.. :twisted:
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Kajsa70
Viestit: 145
Liittynyt: Ke 13.07.2011 12:37

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Kajsa70 » Ti 21.08.2012 11:27

Parempi vain pitää GC:t omassa kokoelmassa ja tuoda ne näytille vain miiteissä. Jokainen kadonnut reissari tai kolikko harmittaa joka kerta.

Snuggles23
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 05.01.2010 19:42
Paikkakunta: Kangasala

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Snuggles23 » Ti 21.08.2012 11:33

Itse laitan nykyisellään ainoastaan liikkeelle matkalaisia jotka on helposti korvattavissa. Esim tb+lelu yhdistelmä on hyvä vaihtoehto. Kolikoita laitetaan liikkeelle jos niitä on tilattu kaksin kappalein. Toisen pidän itselläni. Matkustelua on kivaa seurata ja joskus jopa kateellisena ihmettelee missä kaikkialla sitä kätköjä onkin. :D

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ti 21.08.2012 11:35

Kajsa70 kirjoitti:Parempi vain pitää GC:t omassa kokoelmassa ja tuoda ne näytille vain miiteissä. Jokainen kadonnut reissari tai kolikko harmittaa joka kerta.
Totta. Hieman laskee intoa tätä harrastusta kohtaan. :(
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
torppari
Viestit: 38
Liittynyt: La 06.03.2010 18:40
Paikkakunta: Pargas/Villmanstrand

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja torppari » Ti 21.08.2012 11:59

juheja kirjoitti:No höh ja pöh. Mysteerini Trinity etsintään tarvittavaa kulkevaista Tertiary on eräs kätköilijä hautonut jo kuukauden, vaikka olen hänelle jo laittanut kolmeen kertaan suoraankin viestiä. Ei vastausta, ei kulkevaista kiertoon, vaikka kätköilijä on jokusen kätkönkin hakenut tuolla välillä ja geocaching.comin sivuillakin käynyt. :evil:
Mulla aivan identtinen tapaus Kallioavain #1:n (jolla vastaavanlainen tehtävä) kanssa, paitsi... hautominen on jatkunut jo 15 kuukauden ajan :shock: !

Sähköpostiakin olen lähetellyt "hautomolle" tämän runsaan vuoden aikana useampaankin otteeseen, tuloksetta :(

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”