Pathtags?

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
mcigorsklan
Viestit: 14
Liittynyt: La 11.08.2012 9:50

Pathtags?

Viesti Kirjoittaja mcigorsklan » To 13.09.2012 3:57

Ostin tuommoisen Dream Sherpa-kolikon jossa on magneetilla kiinni tuommoinen pieni tag joka pitäisi kirjata pathtags-sivustolle? Mikä "virka" noilla mahtaapi olla...?

Avatar
Varvikello
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:05

Re: Pathtags?

Viesti Kirjoittaja Varvikello » To 13.09.2012 8:01

Sama virka kuin Travel bugeilla ja kolikoilla gc.comissa. Toi on vaan eri systeemissä. Joskus tuli geolutikka vastaan: http://geowiki.fi/Geolutin.
Että mä oon pätevä...

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pathtags?

Viesti Kirjoittaja Polku- » To 13.09.2012 12:13

Varvikello kirjoitti:Sama virka kuin Travel bugeilla ja kolikoilla gc.comissa. Toi on vaan eri systeemissä. Joskus tuli geolutikka vastaan: http://geowiki.fi/Geolutin.
Paitsi että eikös Pathtagsit ole vain keräilyä varten. Eihän niitä ole tarkoitus kuljettaa purkilta toiselle, vaan vain keräillä itselle? Jotkut toki sitten liittävät esim. TB:n Pathtags-kokoelmaansa ja täten laittavat sen liikenteeseen. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

mcigorsklan
Viestit: 14
Liittynyt: La 11.08.2012 9:50

Re: Pathtags?

Viesti Kirjoittaja mcigorsklan » To 13.09.2012 15:22

Että otanko sen kolikon kyljestä ja jätän itselleni vai laitanko kolikon menemään tuo mukana rekattuani sen... :? ?

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pathtags?

Viesti Kirjoittaja Polku- » To 13.09.2012 15:28

mcigorsklan kirjoitti:Että otanko sen kolikon kyljestä ja jätän itselleni vai laitanko kolikon menemään tuo mukana rekattuani sen... :? ?
Itsestäsihän se on kiinni, mutta luultavasti ideana on ottaa Pathtag itselle omaan kokoelmaan. Näin ainakin itse tekisin :)
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

kivikasvo
Viestit: 51
Liittynyt: La 13.09.2008 21:05

Re: Pathtags?

Viesti Kirjoittaja kivikasvo » La 22.09.2012 20:20

http://www.pathtags.com/what.php

Tuolta löytyy englanniksi vähän tarkempaa tietoa. Periaatteessa siis ovat eräänlaisia käyntikortteja, joita vaihdellaan käyttäjien kesken ja pathtagin voi ottaa omiin kokoelmiin jos ei muuta ole ilmoitettu.

Lainaan kuitenkin seuraavan kohdan tuolta linkistä:
Pathtags are not typically traveling items such as Geocoins or Travel Bugs. They are generally used as personal "signature items" for Geocaching or other trade item. If found, simply log it and the tag's profile will display for you to view. Unless the profile says otherwise, you are welcome to add it into your permanent collection.

There are Pathtags accessories, like the Pathtag Sherpa Geocoin, which turn the Pathtag into a traveling item. In these cases, they are intended to stay with the coin or travel bug to which they are affixed and should be moved along like another traveler.

Minun tulkintani aiheesta on se, että jos pathtagiin törmää geokolikossa tai reissaajassa niin silloin sen on pääsääntöisesti tarkoitus kiertää eteenpäin eikä sitä tule ottaa pois kierrosta. Nykyäänhän geocaching.comissa voi suoraan merkitä onko kohde kiertävä vai kerättävä. Tuossa lainauksessa on vielä selvästi sanottu että esim. Pathtag Sherpa Geocoin EI OLE kerättävä, mutta niin vaan joku noheva kätköilijä senkin omi kokoelmiinsa minulta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”