Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
pikkeliina
Viestit: 66
Liittynyt: Su 02.01.2011 23:17
Paikkakunta: Turku

Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja pikkeliina » Ti 12.07.2011 0:23

Meillä on kovasti havaittavissa riippuvaisuutta tämän harrastuksen suhteen. Pistin juuri kulkevaistilauksen sisään Kivenalla.fi:hin :roll:
Geokätköilyä kera HTC Desireen ja hyvin harvoin lainagepsin. Oma hakusessa...

Avatar
piavee
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 22.06.2010 20:04
Paikkakunta: Hämeenkyrö - Ikaalinen

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja piavee » Ti 12.07.2011 7:23

Tervetuloa joukkoon!
Laji on vähintäänkin addiktoiva... :D

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja teukkam » Ti 12.07.2011 13:23

Noin taitaa väistämättä käydä sadan kätkön paremmalla puolella... itse tein juuri saman liikkeen.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ti 12.07.2011 16:39

Eipä ole ollut tarvetta ostaa kulkijoita :D

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Ti 12.07.2011 18:37

Kulkija on mielenkiintoinen laittaa liikkeelle ja seurata sen liikkumista, jos se liikkuu!....
Voisin sanoa että laita mukaan jokin ohjeistus matkalaiseen mukaan eikä pelkästään matkaajan kotisivuille! Myös englanniksi!

Itsellä yksi matkaaja ja se vietti aikaa lähialueella ensimmäisen talven risteillen lähialueen purkit ja siirtyi pohjoiseen lopulta ja sieltä ulkomaille Norjaan vuodeksi kätköön(jossa edelleenkin) joka korvessa jossa ketään käy ainenkaan kätköilyn merkeissä kuin erityisen harvoin!...
Matkaaja kyllä toteutti paljon matkallaan mikä kotisivulla oli tehtävä käydä esim. lapissa ja kilpisjärvellä pistäytyi!!! Yv:llä sain kuviakin paikoista missä on liikkunut. :D

Matkaaja voi myös "kadota" jo ensimmäisen purkin jälkeenkin, joten monet asiat vaikuttaa matkaajan "menestykseen"...
Onnea uudelle tulevalle matkaajalle joita kätköistä jatkossa löytyy!

Halimarsu
Viestit: 10
Liittynyt: La 04.09.2010 11:35

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja Halimarsu » Ti 12.07.2011 21:17

Mä tein ihan samalainen klik klik-liikkeen kiven alle.. Itse tilasin vain yhen kolikon :oops:
Mies sitten seuraavana päivänä tilasi muutaman lisää..
Äitikin pisti tilauksen menemään, kuulemma joululahjaksi lapsilleen (3/4 kätköilee) :D

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja teukkam » Ke 13.07.2011 9:03

Itse asiassa tilasin vain tuollaisen träkättävän hihamerkin. Halusin lähinnä jonkin "henkilökortin" jota voi vilauttaa, jos kätkön lähistöllä norkoilee joku, josta ei voi olla varma, onko jästi vai kätköilijä. Hiukan pelottaa hankkia oikeita kulkijoita, kun on seurannut, millaiseen tahtiin niitä katoilee purkeista, mutta kaipa sellaisenkin hankinta kokeeksi on kohta edessä.

Avatar
pikkeliina
Viestit: 66
Liittynyt: Su 02.01.2011 23:17
Paikkakunta: Turku

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja pikkeliina » To 14.07.2011 0:20

Miun eka majailee täällä. Tosin tää on lahjaksi saatu.
Geokätköilyä kera HTC Desireen ja hyvin harvoin lainagepsin. Oma hakusessa...

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » To 14.07.2011 17:03

teukkam kirjoitti:Itse asiassa tilasin vain tuollaisen träkättävän hihamerkin. Halusin lähinnä jonkin "henkilökortin" jota voi vilauttaa, jos kätkön lähistöllä norkoilee joku, josta ei voi olla varma, onko jästi vai kätköilijä. Hiukan pelottaa hankkia oikeita kulkijoita, kun on seurannut, millaiseen tahtiin niitä katoilee purkeista, mutta kaipa sellaisenkin hankinta kokeeksi on kohta edessä.
Mitenkä sinut sitten logataan nettiin? "Näin metsässä eksyneenä koivun vieressä tai kiven alla tai baarissa pöydän alla?" Itseäni on moikattu kaupassa hihamerkistä, jossa ei ole mitään seuranta-koodia!

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja teukkam » Pe 15.07.2011 10:13

AFTM#4 kirjoitti:
teukkam kirjoitti:Itse asiassa tilasin vain tuollaisen träkättävän hihamerkin. Halusin lähinnä jonkin "henkilökortin" jota voi vilauttaa, jos kätkön lähistöllä norkoilee joku, josta ei voi olla varma, onko jästi vai kätköilijä. Hiukan pelottaa hankkia oikeita kulkijoita, kun on seurannut, millaiseen tahtiin niitä katoilee purkeista, mutta kaipa sellaisenkin hankinta kokeeksi on kohta edessä.
Mitenkä sinut sitten logataan nettiin? "Näin metsässä eksyneenä koivun vieressä tai kiven alla tai baarissa pöydän alla?" Itseäni on moikattu kaupassa hihamerkistä, jossa ei ole mitään seuranta-koodia!
Tohon tyyliin se varmaan täytyy laittaa :mrgreen: Yhtä hyvin sopii ihmetellä miten nuo auton kylkeen liimatut TB-tarrat logataan. Ja ne liikkuu huomattavasti nopeammin koodin ylös saamista ajatellen :lol:

Avatar
pikkeliina
Viestit: 66
Liittynyt: Su 02.01.2011 23:17
Paikkakunta: Turku

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja pikkeliina » Su 18.09.2011 23:11

Ne on nyt aktivoitu, Miisu odottelee vähän lisävinkkejä vielä Omppu07:lta ja TB on toistaiseksi pelkkä laatta.
Geokätköilyä kera HTC Desireen ja hyvin harvoin lainagepsin. Oma hakusessa...

Avatar
terito
Viestit: 7
Liittynyt: Su 10.07.2011 21:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja terito » Ti 11.10.2011 23:05

Ensimmäisistä kulkevaisista puheenollen... Jos haluaa olla varma siitä, että kukaan ei pääse jästimään TB:tä, niin kannattaa hukata tilaamansa ensimmäinen TB ihan omaan huusholliinsa. Suosittelen! :D TB on tällöin varmasti piilossa jästeiltä!

jeeeje
Viestit: 79
Liittynyt: La 16.10.2010 0:00

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja jeeeje » Ke 12.10.2011 19:25

terito kirjoitti:Ensimmäisistä kulkevaisista puheenollen... Jos haluaa olla varma siitä, että kukaan ei pääse jästimään TB:tä, niin kannattaa hukata tilaamansa ensimmäinen TB ihan omaan huusholliinsa. Suosittelen! :D TB on tällöin varmasti piilossa jästeiltä!

kuulosti siltä että on kokemusta ?

itse olen haaveillut jostain kolikosta mutta toistaiseksi ei ole vielä osunut kohdalle.

lepotila
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 23.08.2011 16:45

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja lepotila » Ke 12.10.2011 22:31

Kulkevaisten kanssa puuhastelu on varsin addiktoivaa. Ensimmäinen omani lähti liikenteeseen vähän pidemmälle matkalle heinäkuun alussa erään kätköni julkaisun kunniaksi, ja nyt kilometrejä on kertynyt päälle nelisen tuhatta. Kovasti yritän malttaa mieleni laittaa matkaan seuraavan ja sitä seuraavan.. ei se määrä vaan se laatu :)

Liekkö kohdallani on ollut kovinkin hyvä tuuri kun tuollainen pehmolelu ei ole vielä kellekään lähtenyt omiin kokoelmiin. Ymmärtääkseni näitä katoilee keski-euroopan alueella varsin tiuhaa tahtia?

Avatar
terito
Viestit: 7
Liittynyt: Su 10.07.2011 21:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja terito » Su 16.10.2011 21:16

jeeeje kirjoitti:
terito kirjoitti:Ensimmäisistä kulkevaisista puheenollen... Jos haluaa olla varma siitä, että kukaan ei pääse jästimään TB:tä, niin kannattaa hukata tilaamansa ensimmäinen TB ihan omaan huusholliinsa. Suosittelen! :D TB on tällöin varmasti piilossa jästeiltä!
kuulosti siltä että on kokemusta ?

itse olen haaveillut jostain kolikosta mutta toistaiseksi ei ole vielä osunut kohdalle.
Juu, olihan se TB "hetken" aikaa hyvässä jemmassa kotona. :D Tosin tarkoitus ei kyllä alunperinkään ollut laittaa TB:tä liikkeelle - alunperin mun piti tehdä siitä paita, mutta se sitten vähän jäi ja tänään ko. TB päätyi geofillariin. :)

Edit: Niin joo, ja tulihan sitä sitten hommattua ne ekat kolikotkin taikka mitä travel tageja ne nyt ovatkaan, eli maailmaa kiertelee edesmenneen kissani muistoksi reissuun laitettu kissatagi. Ja kunhan saadaan kopiolätkät kuosiin, niin matkaan pääsee myös friendship tag, jotka hommasin mulle ja kätköilevälle kaverilleni. :) Pakkohan näitä oli hankkia ja toivoa, että matkaavat edes jonkin aikaa katoamatta sfääreihin... Onhan se kuitenkin mielenkiintoista seurailla mihinkä kulkevaisten tie vie.

Sahraminna
Viestit: 11
Liittynyt: La 05.11.2011 0:46
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja Sahraminna » Pe 25.11.2011 21:00

Minäkin sitten hurahdin näihin kulkijoihin.. :lol:
Osaattekos auttaa tämmöisessä kysymyksessä: Kulkevaista rekisteröidessä, laitanko täpin kohtaan This is collectible / not collectible? Mitähän tapahtuu jos valitsen, kumman nyt vaan? :?: :?

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja marko77 » Pe 25.11.2011 21:30

Sahraminna kirjoitti:Minäkin sitten hurahdin näihin kulkijoihin.. :lol:
Osaattekos auttaa tämmöisessä kysymyksessä: Kulkevaista rekisteröidessä, laitanko täpin kohtaan This is collectible / not collectible? Mitähän tapahtuu jos valitsen, kumman nyt vaan? :?: :?
not collectible. koska tällöin kolikko ei ole kokoelmaasi,vaan ihan liikkuvaa sorttia.
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja Tet70 » Su 27.11.2011 20:40

marko77 kirjoitti:
Sahraminna kirjoitti:Minäkin sitten hurahdin näihin kulkijoihin.. :lol:
Osaattekos auttaa tämmöisessä kysymyksessä: Kulkevaista rekisteröidessä, laitanko täpin kohtaan This is collectible / not collectible? Mitähän tapahtuu jos valitsen, kumman nyt vaan? :?: :?
not collectible. koska tällöin kolikko ei ole kokoelmaasi,vaan ihan liikkuvaa sorttia.
Itse asiassa tuo "collectible" kertoo että kuka tahansa saa ottaa kulkijan osaksi omaa kokoelmaansa. Eli jos kulkijan on tarkoitus liikkua kätköstä toiseen niin "not collectible", jos valitaan "collectible" niin kuka tahansa löytäjä saa omia sen itselleen.

http://support.groundspeak.com/index.ph ... pg=kb.page

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 27.11.2011 20:57

Mielestäni tuo collectible siis on sitä että silloin kukaan EI voi omia sitä kolikkoa. Vain discovered loggaukset onnistuu.

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja Tet70 » Su 27.11.2011 21:02

vihtis83 kirjoitti:Mielestäni tuo collectible siis on sitä että silloin kukaan EI voi omia sitä kolikkoa. Vain discovered loggaukset onnistuu.
Luepa tuo yllä linkkaamani knowledge book -artikkeli, sieltä se selviää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”