Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 27.11.2011 21:04

Saattaa olla että olen väärässä. No, ihan sama :D

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja sikajack » Su 27.11.2011 21:22

vihtis83 kirjoitti:Saattaa olla että olen väärässä. No, ihan sama :D
Jepjep! ;-) Mutta noin käytännössä asialla voipi olla iso ero ... Olen tulkinnut asian niin että jos collectible -ominaisuus on päällänsä, omistaja pitää kolikkoa "kokoelmassaan" haluamatta laittaa sitä liikkeelle mutta jos tälainen kolikko omistajan toimesta liikkeelle lasketaan, sen löytäjä voi liittää kolikon omaan "kokoelmaansa" ilman velvollisuutta laittaa sitä eteenpäin. Jos collectible on pois päältä, kolikko noudattaa normaaleja kolikkosääntöjä eli se on laitettava säällisessä ajassa eteenpäin.

Koska en ole tulkinnastani ihan varma, olen varmuuden vuoksi jättänyt tuon ominaisuuden aina määrittelemättä jolloin ainakin (ja siis jälleen omasta mielestäni) kukaan ei voi omia kolikkoa vaan sen saa ottaa ja jättää vaan ei pitää itsellään.

Ja sanottakoon tähänkin lopuksi jotta: Saattaa olla että olen väärässä. Mutta olen varannut itselleni oikeuden a) olla väärässä ja b) koska tahansa ennalta ilmoittamatta muuttaa mielipidettäni! ;-)
//geonovice sikajack

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja LQ » Su 27.11.2011 21:36

Collectible statuksella ei muut kuin omistaja pysty vahingossakaan grabbaamaan itselleen.
Tarjolla on vain loggausvaihtoehdot write note ja discover.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 27.11.2011 21:40

LQ kirjoitti:Collectible statuksella ei muut kuin omistaja pysty vahingossakaan grabbaamaan itselleen.
Tarjolla on vain loggausvaihtoehdot write note ja discover.
Näin minäkin olen tämän asian luullut olevan mutta alkaa vaikuttaa että olenkin ollut väärässä :shock:

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja LQ » Su 27.11.2011 21:47

vihtis83 kirjoitti:
LQ kirjoitti:Collectible statuksella ei muut kuin omistaja pysty vahingossakaan grabbaamaan itselleen.
Tarjolla on vain loggausvaihtoehdot write note ja discover.
Näin minäkin olen tämän asian luullut olevan mutta alkaa vaikuttaa että olenkin ollut väärässä :shock:
Peruskälin kautta ainakin näin:

Kuva
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 28.11.2011 0:44

vihtis83 kirjoitti:Näin minäkin olen tämän asian luullut olevan mutta alkaa vaikuttaa että olenkin ollut väärässä :shock:
Se ohjeteksti kyllä sanoo että sen voisi ottaa kokoelmaansa kuka vaan löytäjä. Vaan kun sellaista ei voi edes tiputtaa kätköön - näin se sama ohje jatkaa.

Kenties jos sen ensin laittaa kätköön ja sitten muuttaa collectibleksi niin sen voi sieltä napata kuka vaan mutta ei voi sitä pudottaa enää kätköön.

Kokeilemallahan tuo selviää, jos jotakuta asia kiinnostaa.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Ma 28.11.2011 6:40

Onpahan erikoisen ohjeen suuri sammakko keksinyt....
Melkeinpä tekisi mieli sanoa että nyt on päässyt iso sammakko suusta.

Sanokoon sammakon ohje mitä lystää, niin omalla järjellä ajatellen "not collectible" tarkoittaa kolikkoa/kulkijaa joka ei ole tarkoitettu kulkemaan vaan esiintymään miiteissä sun muualla.

"collectible" taas vastaavasti kolikkoa/kulkijaa joka liikkuu purkista toiseen ja sen voi "kerätä" matkaansa mutta ei tietenkään pitää itsellään.

Mikähän on sammakon ohjeen kantava ajatus lie ollut, tai sitten itse en vain älyä pointtia, mikä sekään ei mahdoton tilanne ole.
Jokatapauksessa vastakin omissa kolikoissa/kulkijoissa on "collectible" päällä jos ne kulkee kätköstä kätköön, eihän niitä muuten saa edes purkista nostettua itselleen että tietäisi kenen hallussa ovat.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja juhanili » Ma 28.11.2011 8:28

FireFox-71 kirjoitti:Onpahan erikoisen ohjeen suuri sammakko keksinyt....
Melkeinpä tekisi mieli sanoa että nyt on päässyt iso sammakko suusta.

Sanokoon sammakon ohje mitä lystää, niin omalla järjellä ajatellen "not collectible" tarkoittaa kolikkoa/kulkijaa joka ei ole tarkoitettu kulkemaan vaan esiintymään miiteissä sun muualla.

"collectible" taas vastaavasti kolikkoa/kulkijaa joka liikkuu purkista toiseen ja sen voi "kerätä" matkaansa mutta ei tietenkään pitää itsellään.

Mikähän on sammakon ohjeen kantava ajatus lie ollut, tai sitten itse en vain älyä pointtia, mikä sekään ei mahdoton tilanne ole.
Jokatapauksessa vastakin omissa kolikoissa/kulkijoissa on "collectible" päällä jos ne kulkee kätköstä kätköön, eihän niitä muuten saa edes purkista nostettua itselleen että tietäisi kenen hallussa ovat.
No eikös nyt just menny tuossa termit väärinpäin. Collectible voi muut vain discoverata tai laittaa noten. Not collectible voi kulkea.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Ma 28.11.2011 8:31

Piti oikein tutustua tarkemmin...
Taisi itseltä päästä sammakko suusta :)

olisi jo aika saada näistäkin ohjeet selvällä Suomella...
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ostettu ensimmäiset kulkevaiset

Viesti Kirjoittaja Polku- » Pe 13.01.2012 1:00

Joululahjaksi tuli Kivenalla-lahjakortti, niin kolikoihinhan tuo piti käyttää. Eli juuri lähti tilaukseen nimitagi, 500 löydön kolikko (hieman etuajassa) ja Gc.fi-tagi. Ei viitsinyt enää 250:tä ostaa, kun tuo 500 lähempänä, mutta kesäänhän se varmaan menee ennen kuin täyttyy. Kaikki jäävät kyllä varmaankin omaan huostaan, Gc-tagin ajattelin pistää autoon roikkumaan. Ehkä sitä joskus innostuu vielä hankkimaan matkaankin laitettavia. Nyt vain odottelemaan tilausta :)

EDIT: Tuo matkalaisten ostointo ei kyllä hirveästi ainakaan kasva, kun lukenut tuota Matkalaisten elinkaari -juttua :D
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”