Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Pe 10.06.2011 13:54

Mitä keskieurooppalaiset edellä...

Sveitsin geofarmilla useimmat näyttivät golikkokokoelmiaan vain kuvina esim. iPadilta tai läppäriltä. Ajattelin, että Tampereellakin voisi ohjeistaa siten, että omia kulkijoitaan voisi esitellä näinkin tuomatta itse aarteita / aarrekansioita tapahtumaan.. Herättääkö mietteitä tahi suuria tunteita?

Pääsääntöisesti lienee kulkijan omistajan asia, millaisia edellytyksiä discoverille asettaa.. Meillä esimerkiksi kuvasin uutukaisen mukana kulkevan kolikon molemmat puolet tavalla, että koodi on nähtävissä golikon sivulla. Silti tämä loggausoli aika yllätys :D

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 10.06.2011 14:01

No, onhan sitä joskus nähty coinit ja mukaan on pistetty lappunen, jossa koodit.

Ainakin itse käytän kännykameraan muistiinpanovälineenä, joten kuvastahan siinäkin.

Tietysti voi taittaa paljonkin peistä, onko kolikot vain gs:n ansaintaa...

Avatar
kiero
Viestit: 215
Liittynyt: La 21.03.2009 19:54

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja kiero » Pe 10.06.2011 14:19

Jotkut suosii valmiiksi tulostettuja lappuja mihin kirjaillut omien golikkojen koodit ja jaellut niitä kaikille halukkaille.

No tietty golikkokin olisi kiva olla näkyvillä. Kuvana nyt ainakin.
N 60° 51.1889' E 28° 01.7719'

Avatar
Gekkonen
Viestit: 85
Liittynyt: Su 07.02.2010 0:34

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja Gekkonen » Pe 10.06.2011 14:29

Katsotaan lappua johon on tulostettu kuva jostain kolikosta, sitten saa ikonin?? Täytyy sanoa että näin kolikoita harrastamattoman korvissa kuulostaa aika naurettavalta :P .

Mutta mitäs se mulle kuuluu, itse liikuttelen niitä vain sen takia että ne ovat kauniita esineitä ja tuntuvat hyvältä kädessä. Voishan sitä toki jotain kuksaakin kai kuljetella.

matskupu
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 14.03.2011 14:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja matskupu » Pe 10.06.2011 14:37

Gekkonen kirjoitti:Voishan sitä toki jotain kuksaakin kai kuljetella.
Jos kuksan kuljettelu kiinnostaa, niin sellastakin on tarjolla täällä: http://coord.info/GC19DDG :)

Sori räikeä offtopic. Hölmöä mun mielestä discoveerata jossei oikeesti ole nähnyt.

Avatar
IcyMann
Viestit: 11
Liittynyt: To 03.06.2010 19:34

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja IcyMann » Pe 10.06.2011 14:56

Kukin teekee niin kuin parhaaksi näkee. Itse olen kyllä sitä mieltä, että golikko/tb pitää kyllä nähdä ihan konkreettisesti ennen kuin voi discoverata sen.
Mistään printistä tms. en kyllä itse halua discoverata mitään, siinä menee mielestäni hommasta idea hukkaan.

Tarya
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 17.12.2010 10:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja Tarya » Pe 10.06.2011 14:57

Säännöistä puheen ollen, Geofarmin gigakolikon kuvauksessa (http://www.geocaching.com/track/details ... 580&page=2) mainitaan, että ko. kolikon saa logata vain megatapahtuman aikana, ja pyydetään sensuroimaan koodi loggauksiin liitetyistä kuvista. Hyvin on jälkimmäinen pyyntö näyttänyt tehonneen :) Loggauksista tosin löytyy tällainen viikko eventin jälkeen: "auf dem iphone des Urhebers ernies discovered.....cool!"
Courage is not the absence of fear, but rather the judgment that something is more important than fear.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 10.06.2011 15:00

IcyMann kirjoitti:Kukin teekee niin kuin parhaaksi näkee. Itse olen kyllä sitä mieltä, että golikko/tb pitää kyllä nähdä ihan konkreettisesti ennen kuin voi discoverata sen.
Mistään printistä tms. en kyllä itse halua discoverata mitään, siinä menee mielestäni hommasta idea hukkaan.
Mikä idea?

Mikä on kolikon idea?

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja teukkam » Pe 10.06.2011 15:18

Mun mielestä geokolikon pääidea on se, että niitä voi löytää purkeista ja merkitä silloin nähdyksi ja halutessaan siirtää. En oikein ymmärrä sitäkään, että miitissä plärää satapäin kolikoita kansiossa läpi, saa kansion omistajalta sähköpostilla listan träkkäyskoodeista ja nakuttaa ne "nähdyiksi". Ymmärrän sen, että esim. miitissä näkee jonkun mieleenpainuvan kolikon, näkee vaivan ottaa koodi itse ylös ja sitten logata sen nähdyksi.

Toinen kolikkoihin/TBeihin liittyvä lempiärsytys on se, että mysteerimatkaajien käsittelyssä ei ole minkäänlaisia pelisääntöjä, mutta en taida avautua siitä nyt tähän säikeeseen.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 10.06.2011 15:28

Itseäni mietityttä se, että tb/coini-koodi on maksullinen.

Purkkikoodi on ainakin toistaiseksi ilmainen, mutta jos haluaisi tehdä itse vaeltelevaisen, niin siihen ei koodia saa, ehkä rahalla...

Ehkä se oli yksi syy, miksi uudet vaeltelevat on kielletty, kun niistä ei tule tuottoa.

Paljonkohan kolikonvalmistajat maksaa gs:lle, että saavat koodin, joka toimii gc.com:ssa?

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Discovered, kun on nähnyt vain kuvan?

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Pe 10.06.2011 15:39

teukkam kirjoitti:...Toinen kolikkoihin/TBeihin liittyvä lempiärsytys on se, että mysteerimatkaajien käsittelyssä ei ole minkäänlaisia pelisääntöjä, mutta en taida avautua siitä nyt tähän säikeeseen.
Yritin kerran määritellä pelisääntojä mysteerimatkaajien käsittelylle, mutta sen mysteerin ALR (Additional Logging Requirements) kuulemma kieltää semmosen. Harmitti kyllä melkoisesti silloin, (ja harmittaa vieläkin).

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Ehdottomasti...

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Pe 10.06.2011 16:49

Minun kantani on, että ehdottomasti on nähtävä kolikko tahi kulkija oikeasti.

Pelkkä valokuva kolikosta on mielestäni melkoisen tylsä tapa tutustua kolikkoon jonka tuntumaan ja "sieluun" pääsee käsiksi vain koskettamalla eli hypistelemällä :)

Jokainen toki tekee kolikoillaan mitä parhaaksi näkee, vaan jos ei ole valmis oikeaa kolikkoa muille näyttämään, voisi mielestäni ottaa vain kokonaiskuvan kokoelmastaan ilman koodeja.

Surkein kolikko johon olen purkeilla törmännyt oli valokopio itse kolikosta....täytyy myöntää että sen löytäminen ei lämmittänyt mieltä millään tavalla.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ehdottomasti...

Viesti Kirjoittaja artomak » La 11.06.2011 17:17

FireFox-71 kirjoitti: Surkein kolikko johon olen purkeilla törmännyt oli valokopio itse kolikosta....täytyy myöntää että sen löytäminen ei lämmittänyt mieltä millään tavalla.
Minäkin olen törmännyt sellaiseen, mutta kyseessä taisi olla kadonneen tilalle laitettu "kopio".
aina jotain hukassa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”